ورزشی

پایان کار ووشوکاران ایران با ۴ طلا، ۱۰ نقره و ۱۱ برنز – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، پیکارهای ووشو بازی‌های بریکس کازان روسیه ۲۰۲۴ با عملکرد خوب نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

۴۷۵۱ ورزشکار از ۶۰ کشور طی ۱۲ روز در بازی‌های بریکس با یکدیگر رقابت خواهند کرد. بر همین اساس کاروان ۱۸ نفره ووشو کشورمان در دو بخش ساندا و تالوی زنان و مردان شامل (۵ سانداکار مرد و ۳ سانداکار زن) و (۵ تالوکار مرد و ۵ تالوکار زن) در این پیکارها با عملکردی بسیار خوب موفق به کسب ۲۵ مدال رنگارنگ شامل ۴ طلا، ۱۰ نقره و ۱۱ برنز شد.

با نتایج درخشان ووشو در این بازی‌ها، ایران با ۴ طلا، ۱۰ نقره و ۱۱ برنز ووشو به رده چهارم جدول توزیع مدال‌های این بازی‌ها صعود کرد. روسیه، بلاروس و چین کشورهای اول تا سوم این رده‌بندی هستند. پس از کشورمان که در رده چهارم این بازی‌ها قرار دارد، ازبکستان، برزیل، مغولستان، ارمنستان، آذربایجان و ترکیه کشورهای رده‌های پنجم تا دهم هستند.

اسامی مدال آوران ایران به شرح زیر است:

طلا:
شاهین بنی‌طالبی فرم نن‌گوئن تالو
زهرا کیانی فرم شوان جین تالو
سوگند سینکایی نماینده وزن ۵۶ کیلوگرم ساندا زنان
سهیلا منصوریان نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ساندا زنان

نقره:
شاهین بنی‌طالبی نماینده فرم نن‌دائو تالو
شاهین بنی‌طالبی نماینده فرم نان‌چوان تالو
مرجان کریمی نماینده فرم تایچی جین تالو
زهرا کیانی نماینده فرم جین‌شو تالو
زهرا کیانی نماینده فرم چیانگ‌شو تالو
حسین قبله‌نما نماینده فرم دائوشو تالو
هلیا اسدیان نماینده فرم نان‌چوان تالو
مهدی کرمانی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ساندا
محمدرضا ریگی نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم ساندا
شهربانو منصوریان نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ساندا

برنز:
زهرا جلیلی نماینده فرم دائوشو تالو
زهرا جلیلی نماینده فرم چانگ‌چوان تالو
نازنین بازدار نماینده فرم نن‌گوئن تالو
نازنین بازدار نماینده فرم نن‌دائو تالو
حسین قبله نما در فرم چانگ‌چوان تالو
ابوالفضل قره باغی در فرم جین شو تالو
ابوالفضل قره باغی در فرم چیانگ‌شو تالو
ابوالفضل قره باغی در فرم چاچوان تالو
امیرحسین همتی نماینده وزن ۵۶ کیلوگرم ساندا مردان
شجاع پناهی نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ساندا مردان
سهیل موسوی نماینده وزن ۷۵ کیلوگرم ساندا مردان

نتایج ورزشکاران ایران به تفکیک به صورت زیر است:

مدال طلا

*شاهین بنی‌طالبی نماینده کشورمان در فرم نن گوئن با نمره ۹.۸۵ ضمن کسب رتبه نخست این فرم به مدال طلای این پیکارها دست یافت. این نخستین طلای کاروان ووشو ایران در بازی‌های بریکس ۲۰۲۴ روسیه است. در این فرم نمایندگان روسیه به ترتیب با نمره‌های ۹.۸۴ و ۹.۷۳ در دوم و سوم شدند.

*زهرا کیانی نماینده فرم شوان جین کشورمان ضمن قرار گرفتن در رده نخست به مدال طلای این فرم دست یافت. در این فرم ورزشکاران قزاقستانی به ترتیب دوم و سوم شدند.

*سوگند سینکائی نماینده شایسته وزن ۵۶ کیلوگرم زنان ایران پس از اینکه در دیدار نخست خود مقابل “میلانا کوالنکو” به برتری دست یافت، در مرحله دوم با “جاهانوی مه را” از هند پیکار کرد. وی در این دیدار هم به مانند پیکار نخست خود موفق ظاهر شد و ضمن کسب برتری مقابل نماینده هند، راهی دیدار نهایی شد. سینکایی در دیدار نهایی به مصاف “ژائوشی لی” از چین رفت و با یک نمایش دلچسب ضمن کسب برتری در دو راند متوالی مقابل این ورزشکار مدال زرین طلای این دسته وزنی را از آن خود کرد.

*سهیلا منصوریان که با کسب برتری مقابل “اسرا اواد” از مصر در مرحله نیمه‌نهایی راهی فینال این دسته وزنی شده بود؛ در دیدار نهایی این پیکارها به “نیتیکا بنسال” از هند رفت و با یک نمایش زیبا ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار به مدال طلای بازی‌های بریکس دست یافت. منصوریان پیش‌تر و در نخستین دیدار خود با نمایشی زیبا مقابل “ون‌ون لی” از چین به برتری دست یافته بود.

مدال نقره

*شاهین بنی‌طالبی نماینده فرم نن‌دائو کشورمان با کسب نمره ۹.۸۳ به مدال نقره این بازی‌ها دست یافت. نمایندگان چین و روسیه به ترتیب با ۹.۸۴ و ۹.۸۲ در رده‌های اول و سوم جای گرفتند. مهدی خانی نیز در این فرم نمره ۹.۵۰ کسب کرد.

*شاهین بنی‌طالبی نماینده فرم نان‌چوان کشورمان با کسب نمره ۹.۸۴ به مدال نقره این بازی‌ها دست یافت. نمایندگان چین و روسیه به ترتیب با ۹.۸۵ و ۹.۷۲ در رده‌های اول و سوم جای گرفتند. مهدی خانی نیز در این فرم نمره ۹.۷۰ کسب کرد و در رده چهارم ایستاد.

*مرجان کریمی نماینده فرم تایچی جین زنان کشورمان با کسب نمره ۹.۶۸ به مدال نقره این بازی‌ها دست یافت. ورزشکاران روسی در این فرم به ترتیب با نمرات ۹.۸۳ و ۹.۶۲ به ترتیب در رده‌های اول و سوم این فرم جای گرفتند.

*زهرا کیانی نماینده فرم جین‌شو کشورمان با کسب نمره ۹.۸۲ به مدال نقره این بازی‌ها دست یافت. نمایندگان روسیه و برزیل به ترتیب با ۹.۸۳ و ۹.۵۳ در رده‌های اول و سوم جای گرفتند. نماینده چین در این فرم چهارم شد.

*زهرا کیانی نماینده فرم چیانگ‌شو کشورمان ضمن کسب نمره ۹.۷۱ به مدال نقره این فرم دست یافت. در این فرم نماینده چین با امتیاز ۹.۷۴ به مدال طلا دست یافت و ورزشکاری از روسیه با نمره ۹.۷۰ به مدال برنز رسید.

*حسین قبله‌نما نماینده فرم دائوشو کشورمان ضمن کسب نمره ۹.۸۱ به مدال نقره این فرم دست یافت. دو نماینده روسیه در این فرم با نمرات ۹.۸۴ و ۹.۸۰ اول و سوم شدند.

*هلیا اسدیان نماینده فرم نان‌چوان کشورمان با کسب امتیاز ۹.۸۰ پس از ورزشکاران ازبکستان که موفق به کسب نمره ۹.۸۳ شد، در رده دوم ایستاد و به مدال نقره دست یافت. در این فرم نماینده کشور میزبان با امتیاز ۹.۶۷ سوم شد. نازنین بازدار با نمره ۹.۳۷ موفق به کسب مدال نشد.

*محمدرضا ریگی نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم کشورمان پس از برتری مقابل “دیار خامرایوف” از قزاقستان در مرحله دوم به مصاف “علیا که سی شیلا” از بلاروس رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی دیدار نهایی شد. وی در دیدار نهایی این وزن باید با “دجافر ماگومدوف” از روسیه رفت و ضمن پذیرش شکست مقابل این ورزشکار قدرتمند به مدال نقره بازی‌های بریکس دست یافت.

*مهدی کرمانی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در مرحله دوم “رافائل لیما” از برزیل را شکست داد به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان با کسب برتری مقابل “اسکات عمورزاکوف” از قرقیزستان به دیدار نهایی این دسته وزنی راه یافت. کرمانی در دیدار نهایی به مصاف “پانشی لیانگ” نماینده چین رفت و در دیدار نزدیک با اختلافی کم رقابت را به حریف خود واگذار کرد و صاحبت گردن آویز نقره این بازی‌ها شد.

*شهربانو منصوریان نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم کشورمان پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، در مرحله دوم “آناستازیا شوتاوا” از بلاروس را در راند یک ناک‌اوت کرد و راهی دیدار نهایی این وزن شد. وی در دیدار نهایی این وزن باید به مصاف “هایلان ژو” از چین رفت و در یک دیدار نزدیک و در راند سوم بازی را به حریف خود واگذار کرد و به مقام نایب قهرمانی رسید و صاحب مدال نقره شد.

مدال برنز

*ابوالفضل قره باغی در فرم چیانگ‌شو با امتیاز ۹.۵۲ ضمن قرار گرفتن در رده سوم این بخش به مدال برنز دست یافت. مدال قره‌باغی نخستین مدال کاروان ایران در بازی‌های بریکس ۲۰۲۴ کازان روسیه است. سامان احمدی در این فرم با نمره ۹.۳۳ در رده چهارم ایستاد.

*زهرا جلیلی نماینده فرم دائوشو کشورمان با کسب نمره ۹.۷۳ به مدال برنز این بازی‌ها دست یافت. این مدال برنز در حالی برای کاروان کشورمان رقم خورد که نمایندگان روسیه و چین به ترتیب با امتیازهای ۹.۸۳ و ۹.۷۹ به ترتیب اول و دوم شدند.

*نازنین بازدار نماینده فرم نن‌گوئن زنان کشورمان با کسب نمره ۹.۸۰ به مدال برنز این بازی‌ها دست یافت. در این فرم هلیا اسدیان با نمره ۹.۷۷ به مقام چهارمی بسنده کرد. ورزشکاران چینی به ترتیب با نمرات ۹.۸۳ و ۹.۸۲ در رده‌های اول و دوم این فرم جای گرفتند.

*حسین قبله نما در فرم چانگ‌چوان با نمره ۹.۸۰ به مقام سوم رسید و مدال برنز را به خود اختصاص داد. در این رقابت تالوکار روسیه با ۹.۸۵ اول شد و دیگر نماینده این کشور با ۹.۸۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

*نازنین بازدار نماینده کشورمان در فرم نن‌دائو با امتیاز ۹.۸۱ در رده سوم ایستاد و برنز گرفت.

*امیرحسین همتی نماینده وزن ۵۶ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات به مصاف “آرسن اومالاتوف” از روسیه رفت و با قبول شکست مقابل این ورزشکار از رسیدن به دیدار نهایی باز ماند. همتی با شکست در مرحله نیمه‌نهایی این پیکارها به مدال برنز مشترک وزن ۵۶ کیلوگرم دست یافت. باخت امیرحسین همتی مقابل ورزشکار کشور میزبان در حالی رقم خورد که وی در دور نخست “هکتور ریس” از ونزوئلا را شکست داد و در مرحله دوم با نمایشی زیبا مقابل “ژیاژون هوانگ” از چین به برتری دست یافت و راهی مرحله نیه‌نهایی شده بود.

*سهیل موسوی که موفق شده بود حریف “رسول ترگانژانوف” از قزاقستان را شکست بدهد، در دومین دیدار خود به مصاف نماینده چین رفت. موسوی در یک دیدار نزدیک بازی را به “ژائوفی فان” از چین واگذار کرد و از رسیدن به دیدار نهایی این بازی‌ها بازماند و به مدال برنز مشترک این پیکارها دست یافت.
*شجاع پناهی پس از نمایش درخشان در مرحله نخست و برتری مقابل “وی گو” از چین در مرحله دوم به مصاف “بکزودبک” از ازبکستان رفت. نماینده کشورمان به مانند بازی نخست در بازی دوم موفق ظاهر و با شکست حریفش راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. پناهی در مرحله نیمه‌نهایی با قبول شکست مقابل “سمیل لابازانوف” از روسیه موفق به حضور در دیدار نهایی این دسته وزنی نشد و به مدال برنز مشترک این بازی‌ها دست یافت.

*ابوالفضل قره باغی در فرم جین شو با نمره ۹.۷۰ ضمن کسب رتبه سوم به مدال برنز این پیکارها دست یافت. در این فرم نمایندگان چین و روسیه به ترتیب با نمره‌های ۹.۸۳۵ و ۹.۸۳۰ در این فرم به مقام‌های اول و دوم دست یافتند. سامان احمدی در این فرم با نمره ۹.۵۲ به مقام چهارمی رسید.

*زهرا جلیلی نماینده فرم چانگ‌چوان کشورمان با کسب امتیاز ۹.۷۹ پس از ورزشکاران روسیه در رده سوم ایستاد و به مدال برنز دست یافت. در این فرم نمایندگان کشور میزبان با امتیاز ۹.۸۴ و ۹.۸۲ اول و دوم شدند.

*ابوالفضل قره باغی نماینده فرم چاچوان با نمره ۹.۶۹۵ ضمن کسب رتبه سوم به مدال برنز این پیکارها دست یافت. در این فرم نمایندگان چین و روسیه به ترتیب با نمره‌های ۹.۷۶۷ و ۹.۷۰۰ در این فرم به مقام‌های اول و دوم دست یافتند.

اعظم عربی و فرشته بنی‌طالبی به عنوان دو داور دعوت شده کشورمان در مسابقات ووشو بازی‌های بریکس ۲۰۲۴ کازان روسیه حضور داشتند و پیکارهای ووشو را قضاوت کردند.

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا