فرهنگ و هنر

مسلمانان باید در خط مقدم مبارزه با دشمنان دین خدا باشند

یومیر/گیلان نماینده ولی‌فقیه در گیلان، ایام الله انقلاب و مراسم محرم و اربعین و غدیر و… را مانورهای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید همیشه در خط مقدم مبارزه با دشمنان دین خدا باشند.

آیت الله رسول فلاحتی در همایش بزرگ تجلی اخلاص که با محوریت تجلیل از خادمین شهدا و عوامل اجرایی راهیان نور و کاروان پیاده مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) در مصلای رشت برگزار شد، با بیان اینکه هر قدم برای اعتلای اسلام و انقلاب خشم دشمن را به دنبال دارد، اظهار کرد: خداوند به خاطر هر قدم در این راه به انسان حسنه و ثواب می دهد.

وی با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی‌های ایام الله انقلاب، افزود: این حضور و نقش‌آفرینی موجب خشم دشمن می‌شود، زیرا هدفش اعتلای انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ایام‌الله انقلاب و مراسم محرم و اربعین و غدیر و… را مانورهای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید همیشه در خط مقدم مبارزه با دشمنان دین خدا باشند و لذا هر کار مشروعی که دشمن را به عقب براند، مورد رضای خداست.

امام جمعه رشت، به مراسم عید غدیر سال جاری اشاره کرد و گفت: مردم در این روز بزرگ سفره های چند کیلومتری را برای اطعام غدیریه برپا کردند و لذا موجب خشم دشمنان خارجی و منافقین داخلی شدند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، راهیان نور را یک مشعل فروزان جهت هدایت نسل‌های حال و آینده دانست و عنوان کرد: راهیان نور به ما کمک می‌کند راه را گم نکنیم و به تعالی برسیم.

وی با بیان اینکه شهدا مسیر را هموار کردند و ما باید با افتخار این مسیر را طی کنیم، افزود: امروز باید رسالت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را بر عهده بگیریم و جهاد تبیین را به معنای واقعی در کشور اجرا کنیم، زیرا نسل جوان و نوجوان ما دوران انقلاب و دفاع مقدس و رهبری امام را ندیده و لذا وظیفه انتقال پیام امام و شهدا را داریم.

استاندار گیلان با اشاره به گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی، گفت: ۴۴ سال افتخار و اقتدار را رقم زدیم که با ایثارگری ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران و صبر و استقامت خانواده‌های آنان محقق شده است و نسل جوان باید با مفاهیم دفاع مقدس آشنا شود.

عباسی راهیان نور را موجب طهارت جسم و جان دانست و اضافه کرد: انسان باید راه شهدا را بشناسد و از شهدا الهام بگیرد و صبر و استقامت خانواده های شهدا را بیاموزد.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر و عاشورا و اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت این ایام، شاهد ریشه کنی جلوه‌های زشت در جامعه باشیم و عفاف و حجاب و صیانت از خانواده که جزو آموزه‌های دینی و مکتبی ماست، فراگیر شود.

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه، راهیان نور و کاروان پیاده حرم مطهر حضرت امام(ره) را نشان دهنده ایمان ملت به راه امام و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شهدا این راه را برای ما گشودند و با شهدا عهد می‌بندیم که راهشان را ادامه می‌دهیم.

وی وفاداری ملت به امامش پس از چند دهه را ستودنی و کم نظیر دانست و متذکر شد: ملت ایران به دنیا نشان داده که اهل مقاومت و استقامت و جهاد است و به آرمان های انقلاب و نظامش ایمان دارد و قطعا این انقلاب، اسلام را بر تمام قلل دنیا حاکم می‌کند و بساط ظالمان را برمی‌چیند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره قدرت اسلام در مقابله با ظالمان و ستمگران، عنوان کرد: ملت ایران به دشمنان این پیام را می دهند که هرگز نمی‌توانند این انقلاب را نابود کنند؛ در جریان فتنه اخیر شاهد پیچیده ترین برنامه‌ریزی‌ها بودیم و یک جنگ ترکیبی همه جانبه به راه افتاده بود، اما ملت باز هم استوار ماند و دشمن را ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه ملت ایران تحت زعامت ولایت فقیه از همه بحران‌ها عبور خواهد کرد، گفت: کشورهایی که انقلاب اسلامی ایران را مبنای حرکت خودشان قرار داده اند، امروز امیدوارتر شده‌اند و با قوت و قدرت در برابر ظالمان ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

عبدالله پور با اشاره به لزوم اطاعت از رهبری در تمام عرصه‌ها، اضافه کرد: سپاه پاسداران در همه عرصه‌های جهاد از رهبری پیروی می‌کند و در جریان عفاف و حجاب نیز دشمنان را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا