عمومی

تقریب مذاهب بین مسلمانان همواره با همبستگی و الفت وجود دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین حجت الاسلام قاسم جعفرزاده ، امام جمعه انبار و جمعی از فعالان فرهنگی ، بزرگان و مهمانداران مغازه های این شهر مرزی روز جمعه در جلسه ای با نوازنده اهل سنت ، اظهار داشتند: برگزاری جلسه بین گروه های مختلف فرهنگی و مذهبی عامل م effectiveثری است. مشکلات را حل می کند و وحدت و همدلی ایجاد می کند.

وی بر لزوم رحمت در بین مسلمانان تأکید کرد و گفت: به دلیل شرایط بیماری کرونا و رعایت فاصله اجتماعی ، جلسات و جلسات محدود است ، اما با گذشت این روزها ، صلح باید رحمت باشد ، که عموماً از اقوام و خانواده های مسلمانان گسترده تر است. ” رحمت و برادر نیز بیش از هر زمان دیگر شامل ، از سر گرفته و ادامه می یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مفهوم نزدیک شدن را بیان کرد و افزود: رویکرد برای ما مشکلی نیست بلکه دنیای غرب و دشمنان اسلام است ، این مسئله مشکلی ایجاد کرده و به دنبال اختلاف بین مسلمانان و مذاهب شیعه و سنی است. به نام مسلمانان شورش و تفرقه ایجاد شد ، زیرا دانش و بینش مسلمانان همیشه در این توطئه ناکام مانده است.

حجت الاسلام جعفرزاده ایجاد گروه تکفیری و داعش توسط دشمنان را تاکتیکی کور برای شکست مسلمانان عنوان کرد و گفت: بسیاری از انسانهای مخلص و الهی در گذر زمان هستند و به شهادت معروف هستند از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی که بزرگترین خدمت برای او به اسلام گروید و شجاعانه در برابر شکست داعش ایستاد و مسلمانان مظلوم منطقه را از دست این افراد که پیر و جوان ، کودکان و زنان و مردم بی دفاع را هدف قرار دادند نجات داد.

اختلاف بین مذاهب و برخوردهای علمی نوعی بحث است

وی در ادامه به آیاتی در قرآن در رابطه با عشق به اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: طبق متن صریح آیات الهی ، خداوند به اهل بیت (ع) دستور داده است و اکنون هم برادران شیعه و سنی آنها در مکتب اسلام عاشق ائمه معصومین (ع) بوده و ارادت خود را به جهانیان در این زمینه اعلام کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مورد ترفند دشمن در ایجاد اختلاف بین مذاهب گفت: دشمن با ایجاد گفتمان منطقی و جلسات علمی ، به دلیل جدایی مسلمانان شیعه و سنی ، عوامل را به وحدت و یکپارچگی به عوامل تفرقه افکن تبدیل کرده است. ” این یک نوع بحث است ، زیرا در علم و آگاهی ، تقسیم معنایی ندارد.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: سوالات را می توان خردمندانه و آگاهانه بیان و بررسی کرد ، در این میان نوع مهم دیدگاه و تحلیل این است که در جلسات مشترک با برادران اهل سنت و شیعه این کار با همدلی و در عین حال منطق و شعور انجام می شود. محترم است

برادران اهل سنت با تقدیم شهدا دین خود را وقف انقلاب اسلامی کرده اند

وی در توصیف شهر مرزی عنبران به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مناطق تاریخ انقلاب اسلامی ایران گفت: وجود شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از شهر عنبران نشانه وابستگی و میهن دوستی در بین مردم است. جمعیت این منطقه ” روحیه ایثار و از خودگذشتگی باعث افتخار آفرینی شد و جوانی آنها را در غرور ایران اسلامی فدا کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل نقش علما و روحانیون را به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی در شهرهای مرزی مهم دانست و افزود: علما در هر شرایطی در کنار مردم هستند و از نظر مرزها خدمات فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی را نیز در این شهرستان ارائه می دهند. در منطقه بودن و محروم بودن ، ساخت و ساز فعالین مذهبی و علمای دین حتی در دوران کرونا نیز بسیار مهم است.

او گفت که تخصیص در هر. اهالی بودجه برای تجهیز و نوسازی مساجد برخی از شهرهای استان اردبیل صفر هستند و اظهار داشتند: متاسفانه هیچ اعتباری برای تجهیز و تجهیز مساجد در شهر عنبران و تعدادی از شهرهای استان اختصاص نیافته است اما در این بین اداره کل برای تبلیغات اسلامی به دنبال تأمین بودجه در این زمینه است تا بتواند به طور فعال در توسعه و تجهیز مساجد مشارکت داشته باشد.

حجت الاسلام جعفرزاده با تاکید بر تقویت روابط مشترک فراوان بین مسلمانان شیعه و سنی ، همدلی بین ادیان را خاری در چشم دشمنان اسلام دانست و گفت: دشمن از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف استفاده می کند ، در این بین باید حس قرابت و ملی بودن را تقویت کند. و وابستگی اسلامی. ” ما باید به کشور خود برسیم و با توجه به سرنوشت امت اسلامی درهم تنیده ، سعی در بالا بردن نام اسلام در جهان داریم.

ما آماده برگزاری جلسات مشترک بین شیعه و کودکان سنی هستیم

در این جلسه امام جمعه عنبران در سخنانی با تقدیر از حضور مدیركل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این شهرستان از لزوم برگزاری جلسات مشترک خبر داد و گفت: . آنها همیشه از مبانی و ارزشهای دینی و اعتقادی انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

حجت الاسلام سید یاور مرادی ادامه داد: با تلاش روحانیت پرتلاش این منطقه در نقاط صفر مرزی ، تبیین دیدگاه ها ، اندیشه ها و آرمان های انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دادیم.

امام جمعه عنبران با اشاره به محرومیت و عدم رونق جمعیت در معیشت و اقتصاد این منطقه ، بر لزوم توجه به شهر مرزی عنبران که در خط مقدم دفاع از مرزهای کشور قرار دارد ، تأکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا