عمومی

مراسم اعتکاف در صورت بهبود شرایط کرونایی برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جلسه ستاد ساماندهی امور فرهنگی در سال 1400 که با دستور کار جلسه اعتکاف برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1400 با دستور کار ستاد ساماندهی امور فرهنگی کشور برگزار شد. رجب ماه طهارت قلب و طراوت روح، ماه پناه بردن، خشوع، ذکر، توبه، خودسازی و مقابله با زنگار دل و زدودن سیاهی و تلخی از جان است.

وی با برشمردن فضیلت های ماه رجب گفت: نماز، اعتکاف و دعای ماه رجب همه وسیله ای است که به وسیله آن می توانیم دل و جان خود را شاداب کنیم و تاریکی ها و گرفتاری ها را از بین ببریم.

نجیمی با بیان اینکه بسیاری از مردم تشنه معنویت هستند، افزود: ماه رجب فرصت ارزشمندی برای شرکت در مراسم معنوی از جمله اعتکاف است و امیدواریم امسال بتوانیم با بهبود شرایط کرونری این مراسم را برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: امسال در صورت مساعد بودن وضعیت استان اعتکاف با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود.

وی در خصوص تصویب این جلسه گفت: در صورت بهبود وضعیت، اداره تبلیغات اسلامی فهرستی از مساجد قابل اعتکاف را تهیه و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار می دهد.

نجیمی یادآور شد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری اعتکاف دانش آموزی توسط اداره تبلیغات اسلامی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان یزد برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط بیماری عروق بیماری کرونا، امکان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در یزد با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا