عمومی

قهرمان جهان می‌شوم و به سینما برمی‌گردم

تینا آخوندتبار از سینما و جاه طلبی های خود در بوکس حرفه ای خداحافظی می کند.

به گزارش یومیر ، این روزنامه شهروند وی نوشت: “سینما به هنرمندان می آموزد كه چگونه با یك ابزار جدید با یك شخصیت جدید خلق كنند و زندگی كنند.” تینا آخوندتبار که با فیلم “طلاق به سبک ایرانی” به دنیای پر زرق و برق فیلم رفت و با بازی در فیلم هایی مانند “رسوایی” و “متل قو” به شهرت رسید ، قرار بود در این گروه بازیگران قرار بگیرد. شش سال پیش ، در زمانی که به اولین انتخاب در بین برخی کارگردانان تبدیل شده بود ، ناگهان پشت پرده سینما شد تا استعداد حرفه ای خود را در بوکس به عنوان بوکسور نشان دهد. تینا آخوندتبار اکنون واجد شرایط مسابقات بین المللی بوکس حرفه ای است و چند روز پیش حتی به آستانه کسب کمربند طلا نیز رسید. این شخصیت جدیدی است که او در تلاش برای خلق آن است و اکنون به او هدیه سینما داده است. وی در این مصاحبه به غیبت موقت خود در سینما اشاره می کند و از آرزوی خود برای قهرمانی در بوکس قهرمانی جهان می گوید.

دانشجوی حسابداری کجا و سینما و اکنون بوکس کجا؟

زندگی من ، مانند هر انسان دیگری ، مراحل مختلفی داشته است. این کار با مطالعه شروع شد ، با سینما ادامه یافت و با بوکس به پایان رسید. البته ممکن است به بوکس ختم نشود ، اما اکنون من با بوکس خوب هستم و تا زمانی که در آن روحیه خوب باشم ادامه خواهم داد. زمانی من حسابداری خواندم ، زمانی دیگر به سینما علاقه مند شدم و اکنون با بوکس زندگی می کنم.

البته برای مردم کمی ناشناخته است که یک بازیگر باید به سینما برود و به بوکس حرفه ای برود.

داستان زندگی من با سینما آغاز شد و سینما یکی از ویژگی های شخصیتی من را به من معرفی کرد. من آن را دوست داشتم و آن را مدیریت کردم. من فکر می کنم یکی از کارت ها باعث شد من شخصیت خود را بشناسم ، دوست داشته باشم و سعی کنم چهره ای از خودم ایجاد کنم که 27 سال نمی دانستم. به دلیل نقشی که در سینما به من پیشنهاد شد به مویت علاقه مند شدم و این علاقه به ورزش های رزمی سرانجام من را به سمت بوکس سوق داد. اکنون جنبه دیگری از شخصیت خود را می شناسم. مثل همه شخصیت هایی که در زندگی ام دیده ام و به درستی از آنها استفاده می کنم. من این شخصیت را آنقدر دوست دارم که از همه چیزهای شگفت انگیز زندگی ام و همه چیزهایی که سعی می کردم برای انجام این شخصیت جدید داشته باشم دست کشیدم.

اوضاع بوکس چگونه است؟

خدا را شکر وضعیت راضی کننده است. شاید مدتی طول کشید تا به اهداف و جاه طلبی هایم در بوکس برسم ، اما فراموش نکنیم که همه چیز آنطور که می خواهیم پیش نمی رود. این بخشی از مسیری است که باید برای رسیدن به هدف طی کنیم. من در راه هستم.

5 سال زمان زیادی برای تبدیل شدن به یک بوکسور حرفه ای نیست. چگونه در چنین مدت نسبتاً کوتاهی چنین پیشرفتی داشته اید؟

در یک کلام می توانم بگویم عشق. من تاکنون معنای این کلمه را با تمام وجود درک نمی کردم اما اکنون به این باور رسیده ام که عشق به انسان صبر و از خودگذشتگی می آموزد. وقتی من در رشته حسابداری و کسر تحصیل می کردم و وقتی به عنوان بازیگر به سینما می رفتم ، یاد نگرفته ام که می توان زندگی بزرگتری داشت. فکر می کنم بوکس این موارد را به من آموخته است و به همین دلیل فضای سینما را به عنوان اولویت اول زندگی خود در نظر گرفته ام. من الان حدود 7 سال است که در سینما کار نمی کنم و اصلاً ناراحت نیستم چون وقتی می خواهم نقشی را بازی کنم که خودم آن را می شناسم و در بوکس زندگی کرده ام می توانم به سینما برگردم. بعد خودم بازی می کنم و به همین دلیل کارم خیلی راحت تر است.

آیا می خواهید در آینده نقش یک بوکسور زن را بازی کنید و به نوعی محصول یک دهه زندگی شخصی خود را به سینما بیاورید؟

من می خواهم در بوکس قهرمان جهان شوم و سپس این شخصیت واقعی را جلوی دوربین بیاورم.

برنده شدن در مسابقات جهانی بوکس می تواند یک پروسه زمانبر باشد. تا آن زمان سینما را از دست می دهید؟

من نمی خواهم سینما را از دست بدهم تا زمانی که بتوانم شخصیتی را که در بوکس می خواهم کشف کنم. من الان نقشی در زندگی ام بازی می کنم که هنوز تمام نشده است. من وقتی این نقش را کاملاً یاد گرفتم و آن را درست جلوی دوربین قرار دادم ، به سینما برمی گردم. من همیشه می گویم که نتیجه کار کیفیت عملکرد شما را در کل نشان می دهد. در این چند سال هیچ اتفاقی برای من نیفتاده است که آرزوی بیدار شدن و بیدار شدن از خواب باشد ، اما به خاطر عشقی که در من شکل گرفته و لجبازی و پشتکاری که از آن استفاده می کنم کارم را رها نمی کنم و مهمتر از همه به خاطر قولی که به خودم دادم به این ترتیب من مربی و همراه خوبی مثل سجاد محرابی دارم و با وجود این مربی به اهدافم در بوکس می رسم.

ماجراهای بوکس برای یک بازیگر زن یک خطر خطرناک است. چقدر از خطرات این ورزش کنار می آیید؟

این خطر برای من خطرناک تر است. من بازیگری هستم که به دلیل چهره ام توانایی بالایی برای ورود به سینما را دارم ، به همین دلیل است که می گویم خطر خطرناکتر از بازیگرانی که به آنها وابسته نیستند ، پذیرفته ام. بوکس چیزی فراتر از آن به من داده است. من سعی می کنم شخصیت جدیدی خلق کنم که دوستش داشته باشم و ارزش آن شخصیت از زیبایی چهره ام مهمتر است. می توانم بگویم عزت نفس بوکس بیشتر به من داده است و اگر این را با اعتماد به نفس ترکیب کنم موفقیت کاملی است.

مشکل یک بوکسور تغییر سبک زندگی است. حتی لازم است شخصی مانند شما با سر تراشیده وارد رینگ بوکس شود تا پس از بازگشت به کشور مشکلی پیش نیاید. چقدر با این تغییرات کنار آمده اید؟

وقتی از سینما وارد بوکس شدم ، شخص دیگری شدم و شخصیتم کاملاً تغییر کرد. از نوع پوشش به خواسته ها و نگرش هایی که نسبت به آنچه در اطرافم می گذرد داشت. بعضی اوقات وقتی به خودم در آینه نگاه می کنم ، احساس می کنم از لحاظ ظاهری همان آدم نیستم و تغییرات زیادی کرده ام. اگر بخواهم از بین این دو وضعیت یکی را انتخاب کنم ، 100٪ وضعیت فعلی را انتخاب می کنم.

آیا شخصیت جدیدی که می خواهید در بوکس خلق کنید شبیه ضربه زدن یا ترجیح دادن دفاع در برابر مشت است؟

فکر می کنم بوکس باعث بوکس من شده است. شاید جامعه ، خانواده یا دوستانی که من انتخاب کرده ام به من بوکس یاد دهند. من در بوکس سخت ضربه زدم زیرا کسانی را که قبلاً در زندگی ام کتک زده اند نبردم و ترجیح دادم از آنها بگذرم. این تصمیم باعث بوجود آمدن یک قهرمان بوکس می شود زیرا او تصمیم گرفته است دیگر ضربه نزند. از زمانی که وارد بوکس شدم ، یاد گرفتم که از خیلی چیزها عبور کنم. حالا مشت هایم را داخل رینگ قرار داده ام.

بنابراین بوکس برای شما زندگی است.

دقیقاً همان چیزی است که هست و به همین دلیل من عاشق بوکس هستم. بوکس شخصیت های مختلفی را به من نشان می دهد که برای من ناشناخته بودند. شاید من در زندگی شخصی خودم اشتباهاتی داشته باشم و بوکس به من کمک می کند تا این اشتباهات را تکرار نکنم.

فکر می کنید از بسیاری از دختران ایرانی که برای مبارزه در رینگ بوکس تلاش می کنند الهام گرفته اید؟

من می خواهم به همه بگویم که در هر سن و هر شرایطی می توانیم آنچه را که می خواهیم انجام دهیم. من بازخورد زیادی از مردم دریافت کرده ام. در میان نظرات ، آنها توهین نیز می کنند ، اما درصد زیادی از مردم من را برای راهی که انتخاب کرده ام تحسین می کنند و می گویند با این تغییر جهت و تغییر سبک زندگی ، به ما یادآوری کردید که راه را اشتباه رفته ایم و ما می توانیم آن را برطرف کنیم این معجزه ای که بوکس در زندگی من ایجاد کرده است می تواند برای بسیاری اتفاق بیفتد و مسیر زندگی آنها را کاملا تغییر دهد. چند روز پیش کتاب “زندگی در حال حاضر” را خواندم و در جایی از کتاب آمده بود: “قبل از مرگ بمیر”. “در غیر این صورت ما زندگی خود را هدر داده ایم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا