فرهنگ و هنر

فیلمی قدیمی از اجرای قطعه‌ ریتمیک با صدای منوچهر نوذری و آذری

در سال 67 منوچهر نوذری، منوچهر آذری و مهدی کاشانیان در قالب برنامه صبح جمعه با شما قطعات ریتمیک را با مضمون صرفه جویی در مصرف آب حفظ کردند. این اشعار موزون در آن زمان توسط محمد حاجی حسنی شاعر و طنزپرداز رادیو سروده شده است.

سعید توکل، تهیه کننده برنامه قدیمی «صبح جمعه با شما» به یومیر می گوید این قطعه در سال 67 درباره بحران آب ساخته شده است. معضلی که مدتهاست مورد توجه قرار گرفته است.

سپس یادآور می شود: در همان سال ها مرحوم استاد محمد حاجی حسینی اشعاری را سروده اند که ما به صورت موزون با صدای این عزیزان در قالب برنامه «صبح جمعه» سروده ایم. این قطعه با ضرب و تنها توسط ایزد کاویانی در استودیو رادیو هشت اجرا شد.

توکل همچنین از پروفسور محمد حاجی حسنی ، شاعر طنزآمیز رادیویی که در سال 1998 بر اثر کهولت سن درگذشت یاد می کند و ادامه می دهد: وی 60 سال در این زمینه فعالیت کرد. قطعه ریتمیک او مربوط به برنامه صبح جمعه با شما بود. به هر حال اگر برنامه ای بود، یک تیم سخت کار می کرد. سال 67 بود که از آقای نوذری برای شرکت در برنامه دعوت کردیم که منشا حضور هنرمندان دیگر در برنامه شد و برنامه شکل و شمایلی به یاد ماندنی به خود گرفت. آقای. آذری قبل از انقلاب هم در رادیو بود و در این برنامه هم حضور داشت.

به گزارش یومیر ، فیلم زیر فیلمی از منوچهر نوذری ، منوچهر آذری و مهدی کاشانیان است که در برنامه “صبح جمعه با شما” قطعات موزون با موضوع “صرفه جویی در آب” را اجرا کردند.

فیلم کامل این قطعه قرار است جمعه (21 اکتبر) در ساعت پخش شود ساعت 20 در برنامه پرنیان صدا از شبکه پنج سیما.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا