عمومی

فوتبالیست‌هایی که جوانمرگ شدند + تصاویر

خبر درگذشت مهرداد میناوند برای طرفداران فوتبال اتفاقی غیرمنتظره و تکان دهنده بود. این بار کرونا یکی از محبوب ترین و مشهورترین فوتبالیست های ایران را اسیر کرده بود و سرانجام ستاره سابق تیم ملی ایران به این بیماری مبتلا شد. زندگی میناوند هنگامی که او فقط 45 سال داشت به پایان رسید و انتظار نمی رفت که او چنین خداحافظی زودهنگام را داشته باشد.

به گزارش یومیر ، روزنامه “فرهیختگان” در ادامه نوشت: “نمونه های زیادی پیش از این در ایران وجود داشت که می توان از افرادی مانند سیروس قایقران ، هادی نوروزی و مهرداد اولادی نام برد.” ورزش های جهانی قبلاً شاهد از دست دادن بازیکنان مشهور یا ستاره هایی بودند که تازه بازنشسته شده بودند یا هنوز مشغول بازی بودند. یکی از مشهورترین نمونه های اخیر کوبه برایانت ، اسطوره بسکتبال آمریکایی بود که سال گذشته در حادثه سقوط یک هلیکوپتر شخصی جان خود را از دست داد یا خوزه آنتونیو ریز ، اسپانیایی که در حالی که فقط 35 سال داشت در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به فوتبالیست هایی که در جوانی از زندگی خداحافظی کردند.

مارک وینوفو (کامرون)

در سال 2003 در جریان جام کنفدراسیون ها ، یک اتفاق غم انگیز رخ داد که فوتبال جهان را تحت تأثیر قرار داد. مارک ووین فو بازیکن کامرونی در دقیقه 72 بازی تیمش مقابل کلمبیا در ورزشگاه فرانسه در جرلند فرانسه به زمین افتاد و دچار حمله قلبی شد. هواداران و تماشاگران از دیدن چنین صحنه دردناکی شوکه شدند و تیم پزشکی برای احیای او به داخل زمین هجوم آوردند. تلاش 45 دقیقه ای آنها برای بازگشت به زندگی هافبک تیم ملی بی فایده بود و او سرانجام در زمین فوتبال جان خود را از دست داد. این حادثه به یکی از تلخ ترین تصاویر تاریخ فوتبال تبدیل شد و سپس فیفا قبل از عقد قرارداد با باشگاه ها ، مقررات سختگیرانه ای را برای آزمایش قلب بازیکنان و کنترل سوابق پزشکی آنها وضع کرد تا از بروز چنین فجایعی جلوگیری کند. طبق گفته پزشکان ، فو سابقه بیماری قبلی داشته و مرگ وی علت طبیعی داشته است. ظاهراً مشکلی در قلب این بازیکن وجود داشت که فقط با معاینات و آزمایشات پیشرفته قابل شناسایی بود و به همین دلیل تست های پزشکی توسط باشگاه های فوتبال با موارد بیشتر و دقت بالاتر برگزار می شود.

خوزه آنتونیو ریس (اسپانیا)

ستاره سابق آرسنال ، رئال مادرید و سویا سال گذشته هنگام بازگشت از تمرین در یک سانحه رانندگی درگذشت. ریز که یکی از اعضای تیم ملی اسپانیا نیز بود و یکی از باتجربه ترین و مشهورترین بازیکنان اسپانیا بود ، هنگام بازگشت از تمرین با تیم Extremadura با دو همراه خود تصادف کرد و برخورد به حدی بود که ماشین آنها را منصرف کرد. سوخته بودند سرعت بالا و لاستیک های دمیده شده دلیل اصلی این حادثه بود که یکی از مشهورترین فوتبالیست های اسپانیایی دهه گذشته جان خود را از دست داد. ریس در سال 1999 به سویا آمد و بازی در این باشگاه را شروع کرد و سپس در باشگاه های بزرگی مانند آرسنال ، اتلتیکو مادرید ، رئال مادرید ، بنفیکا و اسپانیول بازی کرد. وی همچنین 21 بازی برای تیم ملی اسپانیا انجام داده و 4 گل نیز برای این تیم به ثمر رسانده است.

دیوید کوپر (اسکاتلند)

یکی از مشهورترین فوتبالیست های اسکاتلند در سال 1995 هنگامی که فقط 39 سال داشت درگذشت. هواداران فوتبال در این کشور به سختی می توانستند مرگ او را باور کنند و انتظار نداشتند که او در چنین جوانی بمیرد. بسیاری کوپر را به همراه دنیس لاو و کنی دالگلیش یکی از با استعدادترین و بهترین ستاره های تاریخ فوتبال اسکاتلند می دانند و معتقدند که آنچه را که شایسته او بود ، بدست نیاورد. بازیکنی که هنگام داشتن توپ می توانست حرکت بعدی خود را پیش بینی کند. دریبل تماشایی او که معمولاً از چند بازیکن مقابلش عبور می کند ، هنوز هم در ذهن هوادارانش باقی مانده است. وی 22 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داد و پس از ابتلا به تومور بدخیم مغزی در بیمارستانی در گلاسگو درگذشت.

آنتونیو پوئرتا (اسپانیا)

در آگوست 2007 ، در جریان دیدار سویا و ختافه در لالیگا ، اتفاق تلخ دیگری در دنیای فوتبال رخ داد. وینگر جوان 22 ساله سویا در طول بازی دو بار تعادل خود را از دست داد و بدون برخورد به کسی روی زمین افتاد. مشخص بود که این بازیکن جوان و ملی پوش شرایط مطلوبی برای ادامه بازی ندارد و سرانجام تعویض شد. ظاهراً این اتفاق چندین بار قبل و در طول تمرین تیم با پورتا اتفاق افتاده بود ، اما تأکید زیادی روی آن نشده بود. این بار اوضاع بدتر شد. او دوباره در رختکن به زمین افتاد و این بار کادر پزشکی تیم تلاش خود را برای احیای او آغاز کردند. پورتا به سرعت به بیمارستان منتقل شد اما به کما رفت و خبر مرگ او چند روز بعد طرفداران سویا را شوکه کرد. علت مرگ ایست قلبی بود که به نظر می رسد اکنون در بین ورزشکاران بیشتر دیده شده است. بازیکنانی مانند دلا رد و ایکر کاسیاس همین مشکل را تجربه کردند اما خوش شانس بودند که به موقع به مشکل خود پی بردند و از مرگ فرار کردند.

هواداران گل زیبا پورتا در دقیقه 100 نیمه نهایی جام یوفا 2005-2005 برابر شالکه در دقیقه 100 را به خاطر آوردند که منجر به فینالیست شدن تیم وی شد.

شیخ تیوته (ساحل عاج)

هافبک آفریقایی نیز یکی از بازیکنان مشهوری است که در جریان فوتبال جان خود را از دست داد و نام او در ذهن هواداران فوتبال باقی مانده است. تیوته از سال 2005 برای آندرلخت بلژیک شروع به بازی کرد ، اما نام خود را در نیوکاسل مطرح کرد و بین سالهای 2010 تا 2017 در 156 بازی در این تیم انجام داد. او قبل از آمدن به نیوکاسل نیز در لیگ هلند بازی می کرد و در سال 2008 با توئنته قهرمان لیگ شد. وی با تیم ملی کشورش قهرمان جام ملت های آفریقا 2015 شد و همچنین دو فصل را در جام جهانی با تیم ستاره آفریقا گذراند. تیوته پس از رد چندین بار پیشنهادات مختلف تیم های معروف انگلیسی ، در سال 2017 به چین سفر کرد تا در لیگ اول این کشور برای پکن اینترپرایز بازی کند. جایی که وی سرانجام در یکی از تمرینات تیم جان خود را از دست داد و دچار حمله قلبی شد. رافا بنیتز ، رئیس سابق نیوکاسل گفت: “در تمام مدت زمانی که من او را می شناختم ، او همیشه مانند یک بازیکن حرفه ای رفتار می کرد و بالاتر از همه ، او یک انسان بزرگ بود.” دلتنگ کردن برای همه ما سخت خواهد بود. “

فرناندو ریکسن (هلند)

هافبک راست و هافبک هلندی که در طول 19 سال حضور در زمین با تیم های خود افتخارات زیادی کسب کرده است. او در کنار گلاسگو رنجرز ، دو عنوان قهرمانی لیگ ، دو جام حذفی و سه جام اسکاتلند را به دست آورد و همچنین در هلند نیز عملکرد خوبی داشت. ریکسون همچنین بین سال های 2000 تا 2003 12 بازی برای لاله های نارنجی انجام داده است.

ریکسون در 18 سپتامبر 2019 ، در حالی که فقط 43 سال داشت ، به دلیل بیماری نورون حرکتی درگذشت. در این بیماری ، سلول های عصبی سیگنال های الکتریکی به عضلات بدن می فرستند و عملکرد طبیعی آنها را مختل می کنند. استیون هاپکینز فیزیکدان مشهور نیز به نوعی از این بیماری مبتلا بود اما توانست سالها با آن مقابله کند. طرفداران هر دو تیم رنجرز و سلتیک در گلاسکو شرکت کردند و به مراسم خاکسپاری آنها احترام گذاشتند.

سرعت گری (ولز)

گری اسپید یکی از مشهورترین فوتبالیست های ولز در زمان خود بود که به ضربات ضربات سر قدرتمند شهرت داشت ، اما در سال 2011 همسرش وی را در گاراژ خانه اش آویزان یافت. اسپید در 42 سالگی خودکشی کرد و برای هواداران تیم ملی ولز باورنکردنی بود. بازیکنی که سالها آنها را خوشحال کرده بود اکنون به دلیل افسردگی خودکشی کرده بود. اسپید حتی قبل از تصاحب شفیلد یونایتد در فصل 10-10 2011 کاپیتانی تیم ملی را بر تن می کرد و یکی از چهره های تأثیرگذار این تیم در دهه های 1990 و 2000 بود. وی بین سالهای 1990 تا 2004 85 بار پیراهن تیم ملی ولز را به تن کرد و در زمان خود رکورددار بود. وی همچنین قبل از اینکه دیوید جیمز این رکورد را بشکند ، با رکورد 535 بازی بهترین رکورد را در لیگ برتر انگلیس داشته است. بازیکنی باهوش و با رهبری بالا که سرانجام تصمیم گرفت در 42 سالگی به زندگی خود پایان دهد و آن را عملی کند.

پسران باسبی (انگلیس)

یکی از فاجعه بارترین اتفاقات تاریخ فوتبال جهان در سال 1958 توسط هواپیمایی حامل بازیکنان منچستر یونایتد سقوط کرد. هواپیمایی که بازیکنان تیم از بازی مقابل ستاره سرخ بلگراد به خانه برمی گشتند برای سوخت گیری باید راهی مونیخ می شد. سرانجام 23 نفر در یک سانحه در فرودگاه شهر کشته شدند که هشت نفر آنها بازیکن تیم بودند. این تیم به پسران باسبی (سر مت باسبی ، سرمربی وقت تیم) معروف بود و سالها نمی توانست به روزهای اوج خود بازگردد. یازده سال بعد یونایتد به شهرت رسید و قهرمان اروپا شد.

آندرس اسکوبار (کلمبیا)

یکی از معروف ترین مرگ های فوتبالیست ها که بسیار عجیب و غیرمنتظره بود. اسکوبار در جام جهانی 1994 برای تیم ملی کلمبیا بازی کرد و گل خود را به ثمر رساند تا تیم ملی کشورش حذف شود. وقتی او به کلمبیا بازگشت ، خبر قتل او به سرعت پخش شد و همه را شوکه کرد. جسد بی جان وی در پارکینگ با شش گلوله به سمت وی ​​پیدا شد. دو نفر از اعضای مافیای کشور به دلیل همین هدف او را به اشتباه کشتند. مدافع تیم ملی هنگام مرگ تنها 27 سال داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا