عمومی

قاتل‌هایی که انکار کردند اما قصاص شدند

آنها انکار کردند ، اما تلافی کردند. یکی نقاش بود ، دیگری عاشق ، دیگری عاشق. هر سه اعتراف كردند ، اما سخنان خود را پس گرفتند و انكار كردند. سالهاست که سه متهم در قتل جنجالی کشور مورد بازجویی و تعقیب قرار گرفته اند. فراز ابراهیمی ، دلارا دارابی و شهلا جاهد ، سه قاتل مشهوری که سابقه جنایی آنها در دهه 1980 یکی از بحث برانگیزترین آنها بود.

به گزارش یومیر ، “شهروند” در ادامه نوشت: سه زن و مرد که در بازجویی ها جزئیات قتل را بازگو کردند و اعتراف کردند. همچنین شواهد نشان قاتل را بر پیشانی این جنایتکاران حک کرده است. سه مورد پیچیده و مرموز که یک چیز مشترک دارند. فراز ، دلارا و شهلا در جریان دادگاه اعترافات خود را پس دادند.

در یک پیچ و تاب عجیب ، آنها ادعا کردند که آنها قاتل نبوده اند. وقتی آنها به دادگاه رفتند ، هر سه متهم به جرم خود اعتراف كردند. بی گناهی آنها ثابت نشد. آنها فقط ادعا کردند ، اما شواهد فاش شده حکم قاتل را بر پیشانی متهمان نقش بست. بازپرداخت یکی پس از دیگری؛ فراز 10 بهمن 86 ، دلارا 11. من اردیبهشت 88 و شهلا جاهد 10 آذر 89.

از روزی که این سه قاتل به چوبه دار رفتند ، 10 تا 13 سال می گذرد. با این حال هنوز متهمانی هستند که علی رغم شواهد و مدارک مربوط به جنایت ، قتل را در دادگاه اعتراف و انکار نمی کنند. قاتل آتنا ، دختری از پارس آبادی و آرمان عبدالعلی ، متهم در پرونده غزاله ، نیز دو پرونده دهه 1990 هستند. متهمانی که تا آخرین دادگاه خود را به جرم قتل قبول نکردند اما به تلافی محکوم شدند.

فرار از جنایت

جنایتکارانی که با خرید زمان از فرار از جرم خودداری می کنند. این امر در مورد شهلا جاهد بیش از هر چیز دیگری مشهود بود. موردی که در آن شهلا بارها به قتل اعتراف کرد و سپس آن را انکار کرد. حادثه ای که رسیدگی به پرونده سالها به طول انجامید. اما خودش اعتقاد نداشت که هشت سال پس از ترور لاله سحرخیزان ، همسر ناصر محمدخانی ، سوت پشت چهار دیوار اوین تا پایان زندگی دمیده شده است.

راه رفتن عجیب در دادگاه

جلسات دادگاه “فراز” را نمی توان به راحتی از دست داد. قاتل دختر جوانی به نام آندیا. در فوریه 1982 بود که این پرونده جنایی پیدا کرد. فراز وقتی دید دختر مورد علاقه اش حاضر به ازدواج با او نیست جنایتی وحشتناک انجام داد. او آندیا را در اتومبیل کشته و بدن او را در چاه به آتش کشید. اعترافات پشت میز تمرین برگشت. وی این ادعا را رد كرد و ادعا كرد كه آندیا به شیشه اتومبیل ضربه سر زده و در نتیجه جان داده است. فراز بر مرگ داوطلبانه دختری 16 ساله اصرار داشت ، اما دادگاه کیفری این حکم را بر اساس شواهد موجود در پرونده تأیید کرد. فراز همچنین در فوریه 2007 به چوبه دار رفت.

نامه معصوم

دلارا همچنین در یک پرونده جنایی خبرساز شد. وی متهم اصلی یک جنایت بود. او با کمک پسری به نام امیر حسین پسر عموی پدرش را کشت. او همچنین انکار کرد. دلارا پس از اعتراف به جرم ، نامه ای به قاضی پرونده خود نوشت و اظهار داشت كه وی به دلیل علاقه خود به امیرحسین به قتل اعتراف كرده است. وی در این نامه نوشت: “امیرحسین به من قرص هایی داد که هیچ اراده و اختیاری نداشتم.” امیرحسین من را متقاعد کرده بود که به دلیل سن کم مجازات نخواهم شد ، بنابراین به قتل اعتراف کردم ، اما واقعیت این است که من فقط یک تماشاگر بودم و “

اگرچه دلارا نامه را به دادگاه فرستاد ، اما بازسازی صحنه جرم حاکی از آن بود که وی نقشی اساسی در قتل داشته است ، بنابراین وی پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و در 11 مه 1988 به دار آویخته شد.

ماجراهایی که همه شباهت های زیادی به هم دارند. از شروع تا پایان.

انکار قتل آتنا

اسماعیل ، قاتل آتنا ، دختر هفت ساله پارس آبادی نیز پس از دو ماه گذراندن در زندان اردبیل ، تمام اعترافات خود را انکار کرد. او کار جدیدی را در دادگاه آغاز کرد ، که متفاوت از تمام مشاغل قبلی بود. اگرچه گزارش پزشکی قانونی نشان داد که اسماعیل قبل از کشته شدن دختر به او تجاوز کرده است ، اما تجاوز و قتل را انکار کرد. وی در مورد چرخش 180 درجه ای اعتراف خود گفت: “در آن زمان من تحت فشار بودم ، سرم پف کرده و تمام بدنم سیاه بود ، بنابراین اعتراف کردم.” اما دانش قاضی بود که عدالت را اجرا می کرد و اسماعیل رانگرز در سپتامبر 1996 اعدام شد.

موارد مرموز قصاص

اما اکنون ما با یکی دیگر از پیچیده ترین پرونده های کیفری کشور روبرو هستیم. پرونده های مرموز و مرموز. پرونده آرمان عبدالعلی ، پسری که از هفته گذشته به جرم قتل غزاله ، دختر مورد علاقه اش در زندان بسر می برد. او یک بار به چوبه دار رفت ، اما دوباره محاکمه شد و دوباره مقصر شناخته شد و به قصاص محکوم شد. با وجود اعتراف به قتل ، آرمان پس از مدتی اعتراف خود را پس گرفت و گفت: “او غزاله را در كنار سطل آشغال زنده نگه داشت.” این پرونده یکی از فجیع ترین جنایات بدون جسد است. جسد غزاله در سالهای اخیر پیدا نشده است و علی رغم تلافی قضات ، هنوز مشخص نیست که جسد غزاله کجاست. آیا آرمان با وجود انکار قتل و اصرار بر بی گناهی ، مانند سایر همکارانش قصاص خواهد کرد؟

انکار جرم و مجازات

“انکار پس از اعتراف ، حکم را باطل نمی کند.” این همان چیزی است که ناصر صمدزاده ، وکیل دادگستری ، می گوید: “ماده 211 قانون مجازات اسلامی بیان می دارد که دانش قاضی با توجه به اسناد و تحقیقاتی که انجام می دهد می تواند بر اقرار غلبه کند.” و اسناد “

وكیل معتقد است كه متهمان پس از بیرون آمدن از جو سنگین تحقیقات اولیه ، غالباً تمام یا بخشی از سخنان خود را به ضرر خود انكار می كنند.

وی گفت: “در این پرونده قضات در دادگاه وظیفه دارند علت تعارض اظهارات را جویا شوند و دو اظهارات متناقض منتسب به متهم را با هم مقایسه كنند و از یك فرض مطمئن باشند.” “در این مورد ، اگر قاضی تشخیص دهد که اظهارات متهم در دادرسی صحیح است ، از این اظهارات به عنوان مدرک جرم استفاده خواهد شد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا