استان ها

عبداللهیان شاگرد ممتاز مکتب سلیمانی‌ بود/نیازمند نامزدی در تراز رئیسی هستیم

یومیر/سمنان  نماینده ولی فقیه در استان سمنان از «شایسته‌گزینی» و «مشارکت» به عنوان دو شاخصه‌ مهم در انتخابات پیش‌رو یاد کرد و گفت: در انتخابات پیش‌رو نیازمند نامزدی در تراز آیت‌الله رئیسی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان ۷ خردادماه در بزرگداشت «شهدای جمهور» در جهادیه سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه «شهدای جمهور» به تشریح ویژگی‌های این شهدا به‌ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه پرداخت و اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان از افتخارات استان سمنان بود که در سنوات گذشته از نفس گرم شهید سلیمانی بهره‌مند شده بود.

امام جمعه سمنان شهید امیرعبداللهیان را شاگرد ممتاز مکتب شهید سلیمانی دانست و گفت: شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان دیپلماتی انقلابی بود که توانست میدان و دیپلماسی را به یکدیگر پیوند دهد لذا از سوی «اسماعیل هنیه» به عنوان وزیر خارجه جبهه مقاومت نام گرفت.

وی ایجاد ارتباط میان اخلاق و سیاست را دیگر ویژگی برجسته شهید امیرعبداللهیان عنوان کرد و افزود: سومین هنر این شهید والامقام توجه ویژه به گروه‌های کارشناسی و هیات‌های اندیشه‌ورز در حوزه وزارت امور خارجه بود. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید رئیسی(ره) اظهار کرد: حضور شهید رئیسی در مسئولیت‌های مهمی همچون ریاست‌جمهوری، ریاست قوه قضائیه، تولیت آستان قدس رضوی و معاونت اول قوه قضائیه نشان می‌دهد این شخصیت بزرگوار از چه جایگاهی نزد ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار بوده است. 

وی با یادآوری احکام شهید رئیسی از امام راحل(ره) گفت: در یکی از این احکام، امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۱ دی سال ۱۳۶۷ شهید رئیسی و مرحوم نیّری را مامور رسیدگی به گزارش‌های ضعف دستگاه قضایی در شهرهای سمنان، سیرجان، درود و اسلام‌آباد کردند در حالی‌که شهید رئیسی در آن سال‌ها حدودا ۲۷ سال داشتند. 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم مسئولیت در نظام اسلامی یک «امانت الهی» است افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) به اشعث بن قیس فرمود حکومت را طعمه [و فرصتی برای ثروت اندوزی] قرار مده چراکه این مسئولیت یک امانت است. 

آیت‌الله رئیسی را حجت شرعی به صحنه آورده بود

وی با تاکید بر اهمیت توان مدیریتی افراد در پذیرش مسئولیت‌ تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی اگر کسی توان ایفای مسئولیتی را دارد باید آن‌را ابراز کند و افرادی که مسئولیتی را برعهده می‌گیرند باید همچون شهید رئیسی آن‌را یک امانت قلمداد کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان داشتن «حجت شرعی» در پذیرش مسئولیت را یکی از مبانی اصلی در نظام اسلامی دانست و گفت: شهید رئیسی می‌دانست که اگر وارد حوزه اجرایی شود مورد هجمه قرار می‌گیرد اما چون در این امر حجت شرعی داشت آن‌را پذیرفت و وارد صحنه شد. 

نیازمند نامزدی در تراز رئیسی هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به پذیرش خلافت توسط امام علی(ع) پس از ۲۵ سال خانه‌نشینی اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود «اگر حجت خدا نبود که مردم از من حکومت را مطالبه کنند و اگر خدا از علما تعهد نگرفته بود که در برابر ستمکار ایستادگی کنم من این افسار شتر خلافت را بر روی کوهان آن می‌گذاشتم، بدانید که این دنیا نزد من اگر فرصت خدمت به مردم در آن نبود، از ترشح بینی یک بُز ارزش نداشت!» 

امام جمعه سمنان یکی از ویژگی‌های «عباد الرّحمن» مورد اشاره قرآن کریم را امامت متقین عنوان کرد و گفت: امروز ملت ایران برای ریاست‌جمهوری نیازمند فردی هستند که در تراز شهید رئیسی قرار گیرد و از ویژگی‌هایی همچون تلاش شبانه‌روزی، کار جهادی و خستگی‌ناپذیری برخوردار باشد. 

افرادی که شایستگی ندارند با نامزدی‌شان مردم را به سختی نیندازند

وی تصریح کرد: افرادی که شایستگی و لیاقت کار برای کشور و نظام را ندارند و با حضور خود مردم را به سختی می‌اندازند اگر نامزد پذیرش مسئولیت ریاست‌جمهوری شوند به این امانت الهی و جامعه خیانت کرده اند که این موضوع در نهج‌البلاغه نیز مورد تاکید قرار گرفته است. 

نماینده مقام معظم رهبری در استان سمنان با دعوت همگان به رعایت تقوا در مباحث سیاسی و رسانه‌ای اظهار کرد: اینکه در فضای مجازی نام یک بزرگواری را مطرح کنند و عده‌ای دیگر بر او یک عیب بگذارند یا بگویند فلان آقا چون سابقه کار نظامی داشته به درد نمی‌خورد و با اهداف گوناگون دست به تخریب او بزنند، از تقوا به دور است و انسان را مدیون می‌کند!

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی «شایستگی» را مهمترین شاخصه در انتخاب مسئولان و کارگزاران نظام دانست و گفت: دشمن انسجام و یکپارچگی حاصل شده از شهادت جانسوز آیت‌الله رئیسی را تحمل نمی‌کند و قطعا تلاش خواهد کرد آن را تضعیف کند. 

امام جمعه سمنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهید رئیسی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ملت ایران با حضور خود در برنامه‌های تشییع شهدای خدمت این پیام را به جهانیان مخابره کردند که همراه نظام و انقلاب هستند و از این مسیر جدا نخواهند شد. 

وی رجوع به افراد آگاه به مسائل و نیازهای کشور را یکی از راه‌های شناخت نامزد اصلح عنوان کرد و گفت: کشور در انتخابات آتی هم نیازمند مشارکت حداکثری است و هم نیازمند شایسته گزینی لذا امیدواریم تمام فعالان سیاسی و اجتماعی به این دو امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا