حوادث

زلزله شدید در ترکیه/ ۱۹ کشته و ۲۲۰ مصدوم/ثبت بیش از ۱۱۴ پس‌لرزه

گزیده ها:

ساکنان شهر ازمیر ترکیه پس از فرار از ساختمان ها پس از این زلزله که هفت ریشتر گزارش شده ، به خیابان ها ریختند. به گفته شهردار ازمیر ، حداقل 20 ساختمان تخریب شده است.

وزیر کشور ترکیه همچنین در پیامی توئیتری از ویرانی چندین ساختمان در مناطق بورنووا و بایراکلی در جریان زلزله هفت ریشتری خبر داد.

سلیمان سویلو گفت: “تیم های امداد و نجات در حال بررسی مناطق زلزله زده هستند.” تاکنون هیچ گونه زخمی گزارش نشده است.

براساس مرکز تحقیقات زمین شناسی ایالات متحده مرکز زمین لرزه در 14 کیلومتری شمال شرقی نئون کارلواسیون در جزیره ساموس یونان و در عمق 10 کیلومتری زمین گزارش شده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پیامی توئیتری نوشت: “ما در کنار شهروندان کشوری هستیم که با تمام امکانات کشور دچار این زمین لرزه شده اند.” ما برای شروع کارهای لازم در منطقه با همه نهادها و وزرای مربوطه اقدام کرده ایم.

این روزنامه مستقل همچنین به وقوع این زمین لرزه مهیب اشاره کرد که مناطقی از ترکیه و یونان را لرزاند و مقامات هر دو کشور را از احتمال سونامی ابراز نگرانی کرد.

تصاویر ویدئویی منتشر شده است که نشان می دهد خیابان های ازمیر در حال غرق شدن هستند ، که به نظر می رسد ناشی از سونامی خفیف پس از زلزله است.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین در توئیتی نوشت حداقل چهار نفر در این زمین لرزه کشته شده اند.

به گفته فهرتین کوکا ، در مجموع 120 شهروند این کشور تحت تأثیر این حادثه قرار گرفتند.

بیش از 500 مصدوم در زلزله در ترکیه

طبق اعلام وزارت بهداشت ترکیه ، 38 دستگاه آمبولانس ، 35 تیم کمک پزشکی و دو هلی کوپتر به شهر زلزله زده ازمیر اعزام شده اند.

ساعاتی پس از زلزله ، مقامات ترکیه اعلام کردند که بیش از 500 نفر در این زمین لرزه زخمی شده اند.

به گفته مورات کوروم وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه ، 522 نفر در این زمین لرزه زخمی شده اند.

ساعتی بعد ، ایندیپندنت به نقل از مقامات ترکیه گزارش داد که تعداد کشته ها به 709 نفر رسیده است.

وی افزود: تاکنون 114 پس لرزه ثبت شده و عملیات نجات از بین آوارهای 17 ساختمان ادامه دارد. چهار ساختمان به طور کامل تخریب شد.

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه با بیان اینکه 1227 دستگاه اورژانس در محل حضور دارند ، گفت: “عملیات نجات در هر یک از این ساختمان ها در جریان است.”

دو نفر در یونان کشته شدند

این زمین لرزه پس از زلزله حداقل دو کشته ، چهار زخمی و چندین ساختمان در جزیره ساموس یونان خسارت زد.

رئیس بیمارستان ساموس در مورد وضعیت قربانیان این زلزله گفت: هر چهار مصدوم دچار صدمات سطحی شده اند علاوه بر این در اثر این حادثه تعدادی از ساختمان ها آسیب دیدند که این تعداد بیشتر از ساختمان های قسمت شمال غربی جزیره بود.

به گفته مدیر بیمارستان ساموس ، این زمین لرزه شدید بوده و زمین لرزه برای مدت طولانی ادامه داشته است.

ساعاتی پس از وقوع زلزله ، وزارت حفاظت از عمران یونان اعلام کرد که تاکنون در زلزله در جزیره ساموس دو نفر کشته شده اند.

به گفته این وزارتخانه ، ریزش دیوار ناشی از زلزله باعث کشته شدن دو نوجوان شد.

افزایش کشتار در زلزله در ترکیه

صبح شنبه ، به وقت تهران ، مرکز مدیریت بلایای ترکیه اعلام کرد: تعداد قربانیان زلزله روز جمعه به 17 نفر رسید.

این روزنامه مستقل به نقل از مقامات ترکیه گزارش داد که در این حادثه 709 نفر زخمی شده اند و افزود که تاکنون 709 نفر زخمی شده اند.

پیش از این ، مرکز مدیریت بلایای ترکیه گفته بود که در این زمین لرزه دست کم 12 نفر کشته و بیش از 500 نفر زخمی شده اند.

به گفته این مرکز ، عملیات نجات بین آوارهای 17 ساختمان در جریان است. به گفته فرماندار ازمیر ، بیش از 70 نفر از زیر آوار نجات یافته اند.

شمار کشته های زلزله در یونان در ترکیه و یونان به 19 نفر رسیده است.

تیم های هلال احمر ترکیه را به مناطق زلزله زده بفرستید

جمعیت هلال احمر ترکیه تیم هایی از شش شهر ازمیر ، دنیزلی ، دوزچه ، آنکارا ، استانبول و آدانا را برای تهیه غذا برای زلزله زدگان در این کشور اعزام کرده است.

جمعیت هلال احمر ترکیه در پیامی توئیتری اعلام کرد: تیم های امدادی ظرفیت تأمین غذای مورد نیاز 25500 نفر را دارند.

سیوان گفت: “این سازمان همچنین اولین تیم های خود را مستقر كرده است.”

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه “تاکنون سطح زمین لرزه در ازمیر در ترکیه ملی اعلام شده است” ، افزود: جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرده است که تیم خود آماده است و تماس های امدادی ارسال کرده است.

مهدی ولی پور در مورد تصمیم برای کمک به زلزله زدگان در ازمیر ترکیه گفت: به دنبال اعلام زمین لرزه در ازمیر ترکیه ، ستاد مدیریت بحران و ستاد پاسخگویی اضطراری تشکیل شد.

وی ادامه داد: معاون امور بین الملل جمعیت هلال احمر با همتای خود در جمعیت هلال ترکیه ترکیه در تماس است. تاکنون سطح زمین لرزه در ازمیر ترکیه اعلام شده است. بنابراین حداقل نیازی به اعزام تیم نجات نیست. تصمیم گرفته شده است که آنها صبحگاهی تخمین کاملی داشته و نیازها یا عدم نیازهای خود را اعلام کنند.

بیش از 114 پس لرزه در ترکیه ثبت شده است

پس از لرزه های متعدد پس لرزه در ترکیه گزارش شده است.

براساس آژانس مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه ، تاکنون 84 پس لرزه گزارش شده است که 16 مورد از آنها بالاتر از 4 ریشتر بوده است.

ساعاتی بعد ، وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه اعلام کرد که تعداد پس لرزه ها به 114 مورد رسیده است.

برای ابراز همدردی نخست وزیر یونان با مردم زلزله زده ترکیه

نخست وزیر یونان کیریاکوس میتسوتاکیس درگذشت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در پی زلزله ویرانگر که خسارت زیادی به ازمیر ترکیه و مناطق متزلزل یونان وارد کرد را تسلیت گفت.

نخست وزیر یونان در پیامی توئیتری نوشت: “من پس از زلزله ای که هر دو کشور را لرزاند و باعث کشته شدن چندین نفر شد ، با رئیس جمهور ترکیه تماس تلفنی برقرار کردم تا ابراز همدردی کنم.”

تنش ها بین ترکیه و یونان در شرق مدیترانه در ماه های اخیر افزایش یافته است. نخست وزیر یونان در پیام خود با اشاره به این موضوع گفت: علی رغم اختلافات موجود ، شرایط فعلی این است که مردم دو کشور باید در کنار هم باشند.

زمین لرزه ای به بزرگی 5.1 ریشتر در ترکیه

ساعاتی پس از زلزله ویرانگر نزدیک ازمیر ، خبرگزاری آناتولی ترکیه از یک زمین لرزه دیگر به بزرگی 5.1 ریشتر خبر داد.

مرکز زمین لرزه در 20 کیلومتری جنوب کوش آداسی گزارش شده است.

وزیر کشور ترکیه از شهروندان ازمیر می خواهد

وزیر کشور ترکیه از شهروندان ازمیر خواست تا خیابان ها و راه های ارتباطی را برای حضور سریعتر نیروهای کمکی باز کنند.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در پیامی توئیتری نوشت: “ما از شهروندان ازمیر می خواهیم که از وسایل نقلیه خود استفاده نکنند.”

وی در بیانیه ای گفت: “چادر ، پتو ، بیمارستان و آشپزخانه سیار و سایر تجهیزات موجود است و تیم های امداد و نجات در آغاز عملیات نجات هستند.”

دکمه بازگشت به بالا