عمومی

رشد ۱۰ درصدی جابجایی کالا و بار در استان اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، کلیم‌الله وثوقی عصر چهارشنبه در نشست با فعالان شرکت حمل و نقل بار و کالا در اردبیل، اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی را با تلاش رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل بار و کالا در چهار ماهه امسال شاهد بودیم که در این مدت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا و بار در استان اردبیل جابجا شده است.

وی تصریح کرد: این میزان جابجایی نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن بوده، رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد که همچنان این افزایش در ماه‌های پیش رو با توجه به فصل تردد و رونق صنعت حمل بار ادامه خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همه ساله بیش از چهار میلیون تن کالا و بار از نقاط مختلف استان اردبیل به سایر مناطق حمل می‌شود که شهرستان‌های مختلف در این زمینه نقش مهم و مؤثری را دارند.

وثوقی افزود: بیشترین میزان کالا و بار جابجا شده در این چهار ماه مربوط به شهرستان‌های اردبیل، نمین، پارس‌آباد و بیله‌سوار بوده که در محورهای مواصلاتی و جاده‌های ترانزیتی جابجا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال ۶۴۶ هزار تن کالا در اردبیل، ۴۳۴ هزار تن کالا در نمین، ۱۵۱ هزار تن کالا در پارس‌آباد و ۹۹ هزار تن کالا در بیله‌سوار از طریق فعالان صنعت حمل و نقل بار و کالا جابجا شده است.

وثوقی اضافه کرد: در این مدت ۶۳ هزار تن کالا در خلخال، ۵۳ هزار تن کالا در مشگین‌شهر، ۴۰ هزار تن کالا در گرمی و ۳۷ هزار تن کالا نیز در اصلاندوز مغان با همت فعالان این حوزه جابجا شده است.

وی بیان کرد: عمده جابجایی کالاها مربوط به تولید محصولات خود استان بوده که به سایر مناطق و شهرهای دیگر حمل شده است.

وثوقی عمده این کالاها را سیمان به صورت کیسه‌ای و فله‌ای، مصالح ساختمانی، شمش آهن و آب معدنی اعلام کرد و ادامه داد: گندم، سیب‌زمینی، سیر و ام. دی. اف به همراه بنزین و گازوئیل از دیگر کالاهای جابجا شده در چهار ماهه اول امسال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: عمده این کالاهای بخش صنعت، معدن و کشاورزی تولید استان بوده که عمدتاً به سایر مناطق کشور حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: بیشترین رشد و افزایش جابجایی کالا و بار مربوط به مشگین‌شهر با جهش ۵۶ درصدی بوده و در چهار ماهه امسال ۵۳ هزار تن کالا و بار در این شهرستان جابجا شده که یک رشد چشمگیری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا