عمومی

دارالعباده یزد از طرح‌های موفق حوزه حجاب در کشور الگو بگیرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

آیت‌الله محمدرضا ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اثرگذاری فرهنگ غرب بر روی حجاب عده‌ای از افراد در جامعه اظهار کرد: باید با تذکر اثرگذار، این بخش از جامعه را متوجه پیامدهای بی‌حجابی کرد و آنها را به رعایت عفاف و حجاب دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دینی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیز شرایطی دارد که باید رعایت شود و باید با شیوه‌های مناسب به اجرای این فریضه‌ها پرداخت.

ناصری با اشاره به اینکه به تازگی طرحی در متروی تهران برای تذکر به افراد بی‌حجاب اجرا شده است، عنوان کرد: این طرح بسیار اثرگذار بوده و از دست اندرکاران امر در استان یزد می‌خواهیم تا این طرح را در یزد نیز اجرا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: برخی افراد از روی نادانی و ناآگاهی به سمت بی‌حجابی رفته‌اند. لازم است با شیوه‌های خلاقانه‌ای که برای آنها جذاب باشد و بر افکار و عقاید آنها اثر بگذارد، به آنها در این زمینه تذکر داد.

ناصری ادامه داد: همانگونه که ما افراد را از خطر آگاه می‌کنیم، یا در مساله‌های اجتماعی به آنها تذکر می‌دهیم، باید نسبت به مساله‌های دینی نیز حساس باشیم نه اینکه با بی‌تفاوت باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد، حجاب را یک مساله مهم دینی و اجتماعی دانست و گفت: حجاب یک واجب دینی است و افراد جامعه باید نسبت به آن حساس باشند و اجازه ندهند فرهنگ بی‌حجابی در جامعه رواج یابد. ضمن اینکه حیا از حجاب اهمیت بیشتری دارد و این مهم نیز باید در افراد از کودکی نهادینه شود.

وی جامعه امروز را نیازمند آگاهی دانست و بیان کرد: از مسؤولان امر می‌خواهیم تا طرح‌های موفق در سایر نقاط کشور از جمله تهران را در یزد نیز پیاده کنند تا بساط بی‌حجابی در شهر دارالعباده برچیده شود.

دکمه بازگشت به بالا