ورزشی

حمله اسطوره محبوب هواداران پرسپولیس به علیرضا بیرانوند

آفتاب‌‌نیوز :

ادموند بزیک پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به اینکه هواداران حق دارند در رابطه با انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی گلایه داشته باشند، اظهار داشت:به نظر من باید بیش‌تر از این‌ها برای انتخاب سرمربی تحقیق می‌کردند، چون باشگاه بزرگ پرسپولیس جام نخبگان آسیا را در پیش دارد و طی فصول اخیر عناوین قهرمانی لیگ برتر را درو کرده و قطعاً انتظار هواداران روز‌به‌روز بالاتر می‌رود و نباید بگذاریم باشگاه افت کند.

وی ادامه داد:با این حال همیشه نام مربی مهم نیست و ممکن است همین گاریدو عملکرد خوبی داشته باشد؛ به هر حال او یک مربی خارجی و حرفه‌ای است و ممکن است در فوتبال ایران بتواند موفق باشد، اما به هر حال گزینه‌ای مانند ماترازی بهتر از گاریدو بود. در مجموع نباید با نام‌ها بازی و ریسک کنند تا هواداران و پیشکسوتان با انتخاب‌هایشان شگفت‌زده شوند، چون در روز‌های گذشته اسامی دیگری می‌شنیدیم.

بزیک با بیان اینکه در وضعیت کنونی مربی خارجی برای پرسپولیس بهتر است و اکنون باید منتظر عملکرد گاریدو باشیم، تصریح کرد:نظر شخصی من حضور مربی خارجی است، زیرا در شرایط کنونی وضعیت برای مربیان داخلی دشوار است و منجر به نابودی آن‌ها می‌شود. مربی خارجی با فضای فوتبال داخلی آشنا نیست و خیلی وقت‌ها همین آشنا نبودن یا احترام بیش‌تر به مربیان خارجی، باعث می‌شود کار راحت‌تری در باشگاه‌ها داشته باشند.

بازیکن پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد:از یک طرف هم به باشگاه حق می‌دهم، چون با این قانون سقف قرارداد برای باشگاه‌های لیگ برتر، باعث شده‌اند به دنبال مربی ۲ میلیون دلاری نرویم و به دنبال مربیان پایین‌تر از حقوق یک میلیون دلار باشیم.

بزیک افزود:من مخالف قانون سقف قرارداد باشگاه‌های لیگ برتر هستم، چون این قانون باعث می‌شود به دنبال بازیکنان درجه ۲ و درجه ۳ بگردیم و کیفیت فوتبال ما پایین بیاید. در همین حال کشور‌های عربستان، امارات و قطر به واسطه حضور بازیکنان تراز اول دنیا با سرعت بیش‌تری در فوتبال آسیا پیشرفت می‌کنند.

بزیک در واکنش به جدایی تعدادی از بازیکنان باشگاه پرسپولیس و آغاز نوار جدایی‌ها، عنوان کرد:کدام باشگاه در فوتبال ایران ثبات دارد؟ آپشن‌هایی در قرارداد‌ها وجود دارد که به نفع بازیکنان است. من در آن زمان و در ۲ سال اولی که در پرسپولیس بازی کردم به صورت قرضی در تیم بودم، زیرا باشگاه اصلاً برای جدایی من و پیوستن به پرسپولیس به راحتی رضایت نمی‌داد. الان قدرت باشگاه‌ها پایین آمده، زیرا بازیکنان آپشن‌های خاصی برای حق فسخ در قراردادشان دارند و علاوه بر آن کمی از انصاف دور شده‌اند.

وی در ادامه گفت:بازیکن وقتی می‌بیند باشگاه‌ها به شدت دنبالشان هستند و هر چه بگویند چشم می‌شنوند آپشن‌های عجیب و غریبی می‌گذارند و به راحتی فسخ می‌کنند. مدیران عامل باشگاه‌ها صرفاً نباید فقط به فکر جذب بازیکن و شانتاژ خبری باشند و باید آینده او و باشگاه را هم در نظر بگیرند.

بزیک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جدایی حاشیه‌دار بیرانوند باعث خشمگین شدن هواداران پرسپولیس شده و نظر او به عنوان پیشکسوت این باشگاه در رابطه با تکراری شدن این اتفاقات چیست، گفت:چه بگویم واقعاً حرفی برای گفتن درباره این نوع رفتار‌های او ندارم! در دوران کرونا شاهد بودیم فوتبال بدون هواداران هیچ جذابیتی ندارد؛ اگر باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال دارای هواداران میلیونی نبودند تفاوتی با دیگر باشگاه‌های فوتبال تهران نداشتند. این هواداران هستند که تفاوت‌ها را تعیین می‌کنند و قطعاً لایق احترام بیشتری هستند.

وی تاکید کرد:اگر روراست‌تر صحبت کنیم، اگر هوادار نباشد پرسپولیسی هم وجود ندارد و لازم است احترام متقابل میان بازیکنان و هواداران وجود داشته باشد. البته بازیکن هم حق دارد، اما نباید هر سال تمام این کارهایشان را تکرار کنند. اگر می‌خواهد جدا شود بگوید می‌روم و بازی در نیاورد، زیرا این مسئله دیگر لوث و تکراری شده است. علیرضا بیرانوند و بقیه بازیکنان باشگاه باید این را بدانند که پرسپولیس با هوادارانش زنده است و آن‌ها از همه مهم‌تر هستند.

پیشکسوت فوتبال ایران تاکید کرد:در نسل‌های گذشته فوتبالیست‌ها از فوتبال لذت می‌بردند، اما متأسفانه در نسل فعلی و به دلایل مختلف، بازیکنان صرفاً منتظر به پایان رسیدن فصل و ثبت قرارداد جدید و کسب درآمد و پول بیش‌تر هستند. آن موقع‌ها فوتبال را با عشق بیش‌تری بازی می‌کردند و اکنون مشکلات اقتصادی باعث شده بازیکنان هم اهمیت بیش‌تری به پول بدهند.

ادموند بزیک در پایان خاطرنشان کرد:به نظر من بازیکنان پرسپولیس، چه آن‌هایی که جدا شده‌اند و چه آن‌هایی که در حال جدایی هستند باید کمی خویشتن‌داری را هم ملاک کارشان قرار دهند، زیرا درآمدشان بالاست و برخی اوقات باید به عشق هوادار از یک‌سری مواضع و انتظارات بیش از حدشان کوتاه بیایند؛ البته اگر عاشق پرسپولیس و هوادارنشان هستند و این ادعا را دارند!

منبع: پارس فوتبال 

دکمه بازگشت به بالا