فرهنگ و هنر

برخی می خواهند تز رضاخانی جدایی دین از سیاست را احیا کنند

یومیر/ مرکز امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن به دنبال اجرای تز جدایی دین از سیاست است و امام راحل با شکل گیری انقلاب این تز را شکست، اما برخی ماموریت دارند این تز را درباره رضاخانی احیا کنند.

آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه 16 دی ماه در یادواره شهدای دانش آموز ساوه و زرندیه در مسجد انقلاب ساوه اظهار داشت: ساوه از علمای برجسته است.

وی با اشاره به اینکه ایران سرزمین اهل بیت علیهم السلام است، افزود: برپایی عزاداری های فراوان در ماه محرم و صفر و ایام فاطمیه و همچنین مناسبت های مذهبی نشان از تعلق این کشور دارد. به اهل بیت علیهم السلام.

وی در ادامه گفت: شهید چمران افتخاری دیگر برای شهرستان ساوه است که شناسنامه آن مفتخر به عرصه سیاسی است و تقدیم صدها شهید و ایثارگر نشان می دهد که ساوه سرمایه گرانقدر کشور و فعالیت چند برادر است. سمینارها و خواهران در این منطقه نشان از رشد فرهنگی این شهر دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مؤمنان به خدا ایمان دارند، گفت: مؤمنان به خدا و پیامبر ایمان دارند و دغدغه دین دارند و حاضرند برای زنده نگه داشتن دین استفاده کنند و به فیض عظیم شهادت دست یافت. .

وی با تاکید بر اینکه جهاد به معنای تلاش همه جانبه است، گفت: تلاش می تواند در ابعاد نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد و مذاکره کنندگان وین که برای دفاع از عزت ایران مذاکره می کنند، جهادگران عرصه سیاسی هستند.

وی با اشاره به اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات اقتصادی است، گفت: اقتصاد باید به گونه ای چیده شود که دچار تکان ها و التهابات اقتصادی نشود و آسیب نبیند.

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: مجموعه بینش ها، دانش ها و ارزش ها فرهنگ یک کشور است و تلاش در این عرصه نمونه ای از جهاد فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها قهرمان جهاد تبیین است، گفت: حضرت زینب سلام الله علیها جهاد تبیینی را از مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها آموخت که دارای ویژگی های منحصر به فرد و بی نظیری است. خواص ویژه

وی ادامه داد: فاطمه زهرا سلام الله علیها در دوران تبعید امام علی علیه السلام مجاهد بود و شجاعانه و با عقل و منطق از ولایت دفاع کرد که بهترین نوع جهاد است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جهاد مصداق بصیرت است پس می دانیم دشمن به کجا حمله کرده است و امروز به دنبال آشوب و موج سواری است. مثلا معلمان یا کارگران برای مطالبات خود اعتراض می کنند، اما دشمن به دنبال تحریک این اعتراض و سوار شدن بر این موج است.

وی افزود: نظام اسلامی در ساختار مشخص شده مشکل اعتراض و مطالبه گری ندارد چرا که گاهی نارضایتی ایجاد می شود اما ایجاد تنش و بهانه دست دادن به دشمن مغایر با سیاست های نظام و مواظب است، افراد بصیر نباید بصیر باشند. از دست دشمن استفاده کن.» دادن. دولت فعلی با انگیزه خدمت و گشایش خدمات و با تمام توان در میدان حضور دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمن به دنبال اجرای تز جدایی دین از سیاست است و امام فقید با شکل گیری انقلاب این تز را شکستند اما برخی ماموریت دارند این تز را درباره رضاخانی احیا کنند. می خواهند حوزه را از سیاست و ولایت جدا کنند، اما دشمن می داند که حوزه همیشه حامی و همراه ولایت بوده و تقویت نظام و تضعیف آن را لازم می داند که این خود تبیین جهاد است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در نهایت حرکت ها و فعالیت های الهی جهاد تبیینی، شهادت طلبانه و حیات بخشی در راه اسلام است.

امام جمعه ساوه نیز گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها بر همه پیامبران ولایت تکوینی دارد و اولین شهید مدافع ولایت و حق است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: طلاب و روحانیون مدافع دین هستند و در همه سنگرها برای دفاع از دین حضور موثر دارند.

وی با اشاره به افتتاح 572 شهید دوران دفاع مقدس، 15 شهید مدافع حرم و 1680 جانباز، 86 آزاده از ساوه تا انقلاب اسلامی، گفت: ساوه ایران کوچک است و از اکثر استان های کشور مهاجر دارد و مرکز است. . از صنعت و کشاورزی

وی در ادامه به مشارکت خیرین در تامین زیرساخت های لازم به ویژه در حوزه سلامت و مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: دولت از مشارکت خیرین ساوجی سوء استفاده می کند و سهم شهرستان از اعتبارات مردمی پایین است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا