اجتماعی

افزایش ۲ برابری زباله‌های عفونی بعد از کرونا/ تحویل ۷۰ درصد زباله‌ها بدون کم‌خطرسازی

پدرام پور نصر در مورد زباله های عفونی از بیمارستان ها و کرونا گفت: “با شیوع کرونا ، مقدار زباله های عفونی در بیمارستان ها افزایش یافته است اما متأسفانه هیچ تجهیزات کم خطر به بیمارستان ها اضافه نشده است و این باعث شده است که فقط بخشی از زباله های عفونی برای کاهش خطر ، زباله های شهری تحویل داده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: 4000 مرکز تولید زباله های عفونی در تهران برای جمع آوری زباله ها با شهرداری قرارداد دارند. وی گفت: طبق این قرارداد ، سازمان پسماند شهرداری وظیفه دارد زباله ها را به بیمارستانهایی كه خطر كمتری دارند تحویل دهد و به محل دفن زباله در آرادكوه برساند. “فرم بهداشتی را دفن كنید.

باد نصر ادامه داد: متأسفانه وقتی زباله ها را تحویل می دهیم ، ناظران و دوربین های نصب شده بر روی کامیون های زباله مشاهده می کنند که 70 درصد زباله ها کاهش نیافته است و سال گذشته شهید رضا حصاری ، اپراتوری که در بخش جمع آوری زباله های بیمارستان در سازمان مدیریت پسماند شهرداری. “تهران (اولین شهید در مسیر سلامتی) بر اثر ویروس کرونا درگذشت.

مدیر پسماند پزشکی شهرداری تهران ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در اردیبهشت ماه امسال روزانه 127 تن پسماند پزشکی جمع آوری کرده و طبق آمار در آوریل امسال 3100 تن پسماند عفونی جمع آوری شده است که این میزان در مقایسه با فروردین سال گذشته است. که 1600 تن بود ، دو برابر شد.

وی افزود: سال گذشته با فوران کرونا ، سازمان مدیریت پسماند شهری وسایل نقلیه ناوگان زباله های عفونی را نوسازی کرد و وسایل نقلیه موجود در ناوگان دارای مخزن فولادی ، عایق بندی و شستشوی کامل و روند نظارت بر وسایل نقلیه و آنها را با دوربین های نصب شده روی وسایل نقلیه بارگیری کنید. “این به صورت آنلاین اتفاق می افتد.

235237

دکمه بازگشت به بالا