فرهنگ و هنر

اعلام ویژه‌برنامه‌های لحظه تحویل سال نو در حرم رضوی

یومیر/ خراسان رضوی حرم رضوی فردا 29 اسفندماه با ویژه برنامه های تحویل سال نو میزبان زائران است.

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی علاوه بر تلاش گسترده خادمان رضوی در ادارات مختلف، برنامه های فرهنگی و تبلیغی متعددی را برای تحویل سال نو با شعار محوری «ما همه خادم الرضا هستیم؛ میزبان نرم» و میثاق جاوید «در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود.

ویژه برنامه تحویل امسال یکشنبه 30 اسفندماه با محوریت صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار می شود و از ساعت 14 آغاز می شود. 13:45. این برنامه ها با هماهنگی گروه جوانان «نورالرضا (ع)» آغاز و تا کل. ساعت 19.30 با اجرای برنامه های متنوع.

اقامه صلوات خاصه با صدای سید مجید بنی فاطمه، بیان احکام حجت الاسلام فلاح زاده، زیارت آل یاسین و مولودی خوانی با صدای علی برادران در وصف حضرت صاحب الزمان (عج) از دیگر موارد است. برنامه های قسمت اول برنامه فرهنگی و تبلیغی حرم مطهر.

دومین قسمت از ویژه برنامه های فرهنگی و تبلیغی تحویل سال جاری در حرم امام رضا (ع) از ساعت 14 آغاز می شود. 15.00 با مداحی محمد صالحی پور; سپس گروه گلدسته های حرم در وصف امام مهدی (عج) سرود می خوانند و سپس میهمان ویژه حجت الاسلام علیرضا پناهیان با موضوع امید به آینده سخنرانی می کند.

این مراسم به نام و یاد شهدا مزین و با تقدیر، تجلیل و تجلیل از خانواده شهدای انقلاب، دفاع مقدس، امنیت، سلامت، مدافع حرم و همچنین شهدای آتش نشان خواهد بود. ; در این میان با پخش کلیپی از اقوام ایرانی، وحدت و همبستگی اقوام مختلف در ایران اسلامی را به نمایش خواهیم گذاشت.

سومین قسمت از ویژه برنامه های تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی آغاز می شود. ساعت 16.30 با شعرخوانی آیینی سید حمیدرضا برقعی و حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان مهمان ویژه به ایراد سخنرانی می پردازند. سپس کلیپ ماجرای دلتنگی شامل تصاویری از ورود مقام معظم رهبری به حرم مطهر امام رضا (ع) پخش می شود.

زائران همگام با سید مهدی میرداماد از مداحان برجسته کشورمان دعای توسل را زمزمه می کنند و پس از تلاوت آیات کلام الله مجید توسط سید جواد حسینی به نماز مغرب و عشا می روند.

طبل زدن به مناسبت آغاز سال نو

بعد از نماز و دعا توسط حاج جعفر ملایکه در ساعت 18.55 و لحظاتی نزدیک به تحویل سال، کلیپ هفت دقیقه ای از تحویل امسال با محتوای تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سرود انتظار، سخنرانی امام خمینی(ره) و دعای مقام معظم رهبری و زمزمه نماز برای تحویل امسال پخش می شوند. سپس خادمان ناقوس با نواختن زنگ ساعت 19.3 آغاز سال 1401 هجری قمری را اعلام می کنند.

پخش کلیپ دعای تحویل سال جاری، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری و قرائت زیارت امین الله با نوای حاج مهدی سماواتی، خاتمه بخش ویژه برنامه تحویل حرم مطهر رضوی خواهد بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا