اجتماعی

تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین تا پایان شهریورماه

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه تاکنون 13 میلیون و 900 هزار دانش آموز ثبت نام کرده اند که اکثر آنها در پایه دهم هستند، گفت: توصیه و درخواست ما این است که هر چه سریعتر ثبت نام کنند تا نسبت به طبقه بندی و ساماندهی نیروها تسریع شود. .

به گزارش یومیر، یوسف نوری در برنامه خط اول شبکه اول سیما ضمن تشریح تلاش های دولت سیزدهم در حوزه آموزش، اظهار کرد: برای مناطق مرزی و عشایری برنامه داریم و برای 16 منطقه پایگاهی برای اعزام معلمان ثابت ایجاد کرده ایم. به آنها. توزیع امکانات را هم در نظر می گیریم. در این بخش از کمک های گروه های جهادی و خیریه به خوبی استفاده کردیم.

وی افزود: حدود 8 هزار کلاس درس و مدرسه سنگ خشک داریم و در مرحله اول هزار و 200 مدرسه بالای 10 دانش آموز با مدارس ایمن جایگزین می شود.

وزیر آموزش و پرورش در تشریح جزئیات اجرای طرح ارزشیابی معلمان تصریح کرد: اجرای ارزشیابی به دلیل محدودیت های مالی در ابتدای دولت سیزدهم میسر نشد، اما به دلیل اینکه شعار رئیس جمهور و تلاش ایشان بر این اساس بود. ، و وی آموزش را در اولویت قرار داده بود، سنجش اجرا خواهد شد دریافت. بر اساس ماده 1 قانون، هدف از ارزیابی اول ارتقای کیفیت آموزش و دوم ارتقای صلاحیت معلمان و سپس اصلاح نظام پرداخت است. معلمان و جامعه فرهنگی دست به دست هم خواهند داد تا به این سه هدف دست یابند.

نوری ادامه داد: شایستگی های عمومی، صلاحیت های تخصصی، صلاحیت های حرفه ای و تجربیاتی که معلمان کسب می کنند در این فرآیند گنجانده شده و نتایج آن در کیفیت آموزش موثر است.

وی با اشاره به اینکه هیأت های بررسی تصمیم می گیرند که افراد در کدام یک از رتبه های پنج گانه قرار بگیرند، گفت: در صورت وجود اعتراض امکان ثبت آن در سامانه طراحی شده وجود دارد. باید از همکارانم عذرخواهی کنم. سیستم های قبلی مشکل داشتند و انتقال اطلاعات مشکل ایجاد می کرد. مجبور شدیم از همکاران بخواهیم دوباره همه اطلاعات را آپلود کنند که زحمت را دوچندان کرد و یک بار هم انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه علت تاخیر در اجرای نظام رتبه بندی حلقه شمولیت بوده است، در صورت رفع مشکل گفت: تقریباً تمامی همکاران فرهنگی که در بخشنامه 230 در مدارس و ادارات مشغول به کار هستند که دارای رتبه معلم را شامل می شود. کسانی که کد استخدامی نداشتند مشمول آیین نامه قبلی نبودند که اصلاح شد و 810 هزار نفر را شامل می شود. این رتبه بندی شامل بازنشستگان نمی شود.

نوری ادامه داد: تاریخ اجرای سنجش از 31 شهریور 1400 است و تا پایان مردادماه بخشی از حق سنجش معلمان به صورت کانتو پرداخت می شود. بابت تاخیر متاسفیم.

وی درباره عدم شمول معلمان مهرآفرین نیز گفت: معلمان مهرآفرین یک بار با قرارداد شرکتی وارد آموزش و پرورش شده اند و گاهی تا 15 سال از آن می گذرد. طبق مصوبه سال 1398 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرکس به آموزش و پرورش می آید باید امتحان داده باشد و برای او تعیین تکلیف شده باشد. گفته شده در آزمون داخلی شرکت خواهند کرد. سعی می کنیم از ایشان اجازه بگیریم تا آخر شهریور امتحانشان را بدهند و تکلیفشان را مشخص کنند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره علت فشردگی در احراز ردیف 4 و 5 گفت: از جمله شرایط قانون، سال و کسب امتیاز لازم در چهار صلاحیت است. طبیعی است و در دانشگاه ها هم همینطور است. کسب رتبه بالاتر و نهایی نیاز به تلاش بیشتری دارد. طبق قانون دانشجویان، معلمان شاغل در دانشگاه، کارکنان اداری، مهرآفرینان، مستمری بگیران، کارگزاران خدمتگزار سایر موسسات معاف و مابقی مشمول معافیت نیستند.

نوری درباره نحوه محاسبه اندازه رتبه گفت: آیین نامه و شیوه نامه ابلاغ شده و بر این اساس پس از مشخص شدن رتبه در قضاوت مردم قرار می گیرد. دولت برای سال سنجش 38 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است.

وی درباره مشکل الزام ارائه مدارک هنگام ثبت نام در مدارس و عدم امکان ثبت نام غیرحضوری گفت: سامانه ای که داریم لزوما نیاز به مراجعه حضوری ندارد، اما کمیسیون تشکیل شده اعلام می کند باید مدارک ارائه شود. توصیه کردم ثبت نام بین پایه ها بدون ارائه مدارک انجام شود اما مخصوصا برای کلاس اول و دهم باید مدارک ارائه کنیم. این قوانین قدیمی هستند و باید به روز شوند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تاکنون 13 میلیون و 900 هزار دانش آموز ثبت نام کرده اند که بیشتر آنها در پایه دهم هستند. توصیه و درخواست ما این است که هر چه سریعتر ثبت نام کنید تا طبقه بندی و سازماندهی نیرو برای شروع سال تحصیلی با سرعت بیشتری انجام شود.

نوری با اشاره به اینکه در دوران کرونا حدود چهار میلیون دانش آموز به آموزش و شبکه شاد دسترسی نداشتند، گفت: 1500 میلیارد تومان برای جبران و تثبیت یادگیری اختصاص یافت و هم اکنون دوره های تابستانی برگزار می شود. دولت همچنین از آموزش و پرورش در این بخش حمایت کرد و دو میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح جبران تحصیلی قرار گرفتند.

وی افزود: آموزش طرح های جبرانی برای آن دسته از دانش آموزانی که از اکوسیستم جدید و عدم دسترسی عقب مانده اند را ادامه خواهیم داد. ما در یک ماه و نیم گذشته 164000 دانش آموز را بازگردانده ایم.

وزیر آموزش و پرورش مهم ترین دستاورد دولت را مردمی سازی دانست به این معنا که زمینه حضور مردم در همه فرآیندها فراهم شده است و گفت: باید اولیاء را در امور مدرسه و حتی ارزشیابی مشارکت دهیم. برابری و عمومیت دو مؤلفه مهم حکمرانی خوب هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا