اجتماعی

تصمیم‌گیری نهایی برای واکسیناسیون معلمان؛ امروز/ تزریق واکسن به گروه‌های هدف تا پایان امسال

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به وضعیت بیماری در کشور در مورد روند واکسیناسیون تاج ، گفت: در پایان ماه اکتبر ، ما مطمئنا گروه سنی بالای 40 سال را واکسینه کرده ایم. از طرف دیگر ، با توجه به واکسن های خارجی و منحنی covox ، به طور متوسط ​​از سپتامبر روزانه بین 7 تا 10 میلیون واکسن دریافت خواهیم کرد. ماهی که در پایان هفت ماه حدود 70 میلیون واکسن خواهیم داشت. بنابراین افراد می توانند اطمینان داشته باشند که همه گروه های هدف حداقل یک دوز واکسن را قبل از پایان سال دریافت می کنند.

به گزارش یومیر ، دکتر علیرضا رئیسی: “وضعیت عفونت ها و بستری شدن در کشور در حال افزایش است و پس از موج چهارم ، که ما هنوز از شاخه نزولی فرود نیامده بودیم ، وضعیت دوباره افزایش یافت ، که دلایل مختلفی داشت ، از جمله دلتا جدید قدرت It مسری تر بود ، اما صرف نظر از ویروس ؛ افزایش بار بیماری قبل از اینکه ویروس را روی گردن خود بگذاریم ، مجبوریم آن را روی گردن خود بگذاریم زیرا ماهیت ویروس جهش یافته و قویتر می شود.

وی افزود: هیچ تفاوتی بین درمان جهش های مختلف ویروس وجود ندارد و باید پروتکل ها را دنبال کنیم ، هرجا پروتکل ها رعایت نشوند ، هر نوع جهش ویروسی باعث آلودگی و درگیری بیشتر می شود. هنگامی که ویروس تقویت می شود ، یکی از وظایف ما سفت کردن پروتکل ها است ، بخشی از این کار بستن مشاغل دیگر در شهرهای قرمز است ، جدا از کار گروهی ، که عملاً غیرممکن است ، گرچه ما همیشه از این سفارش قدردان هستیم. اگر کلاس یا فروشگاهی تعطیل است ، این است که در خانه بمانید و مهمانی یا مسافرت نروید. مردم در سراسر دنیا با افزایش بیماری به لاکدون می روند ، اما در کشور ما عجیب است که می گوییم چه روزی و چه زمانی تعطیلات باید آغاز شود ، برخی از آنها روز قبل می روند و سفر می کنند.

معجزه با 6 روز مرخصی اتفاق نمی افتد

رییسی ادامه داد: انتظار اینکه معجزه ای با 6 روز تعطیل اتفاق بیفتد درست نیست. افرادی که اکنون در خیابان هستند افرادی هستند که اطاعت نکردند. وقتی نوبت به مطابقت با پروتکل ها می رسد ، می توان انتظار داشت که پلیس در همه جا وجود داشته باشد و مرتکب جرایم بسیار جدی شود ، اما این در درازمدت مثر نیست. از زمان ورود ویروس به کشور ، نمی گوییم مسافرت باعث تجمع نمی شود. عدم رعایت پروتکل باعث افزایش بیماری می شود.

از پروتکل های کشور آماری تهیه کنید

وی با بیان اینکه در شاخه های در حال ظهور قله کرونا هستیم ، گفت: “پیش بینی من این است که احتمالاً طی دو هفته آینده این وضعیت را داشته باشیم و سپس نشانه ای از صعود به برخی از استان ها خواهیم بود.” دوره به اوج خود نرسیده است. و من انتظار دارم که این روند هفته آینده در برخی استانها از جمله سیستان و بلوچستان سقوط کند. این کاهش البته به دلیل طولانی شدن واکسیناسیون و افزایش نسبی مطابق با پروتکل ها است. مطابقت با پروتکل ها هنوز رضایت بخش نیست و کمتر از 50٪ است. نباید فراموش کنیم که واکسیناسیون به تنهایی از شیوع بیماری جلوگیری نمی کند و پروتکل ها باید دنبال شوند.

سخنگوی ملی کمپین کرونا گفت. در کشور ما پیش بینی می کنم با توجه به روند فعلی ، از اواخر ماه اکتبر شاهد مرگ خواهیم بود.

تکمیل واکسیناسیون 40 سال به بالا و گروه های پرخطر تا اکتبر

وی افزود: در پایان آنلاین ماه قطعاً گروه سنی بالای 40 سال را واکسینه کرده ایم. گروه سنی 18 سال به بالا حدود 60 میلیون نفر است و در حال حاضر 15 میلیون و 700 هزار نفر بالای 50 سال داریم. در پایان ماه اکتبر ، ما می توانیم 22 میلیون نفر را واکسینه کنیم ، و این تعداد علاوه بر گروه های خطرناک مانند دیابت ، سرطان و غیره است. در پایان ماه اکتبر ، مشاغل پر خطر از جمله رانندگان تاکسی واکسینه می شوند .

رئیسی با اشاره به تیتر سخنرانی خود در این باشگاه در مورد روس ها گفت: “من 60 سال و بیشتر در مورد واکسیناسیون صحبت کرده ام و من گفتم که واکسیناسیون این افراد تا چهارشنبه با واکسن موجود تکمیل خواهد شد.” عدم تحویل واکسن. برای این موضوع ، ما روی خط تولید واکسن روسی در ایران حساب نمی کنیم و واکسن های موجود را نیز حساب می کنیم.

جزئیات برنامه های واکسیناسیون کرونا

وی افزود: کل واکسن وارداتی ما حدود 14 میلیون است که حدود 10 میلیون آن توسط هلال احمر وارد شده است. تاکنون حدود 15 میلیون واکسن داریم که 14 میلیون و 200 هزار واکسن توزیع شده و بیش از 10 میلیون تزریق شده است. خوشبختانه ژاپن واکسن Astraznka را نیز برای ما ارسال کرده است که برخی از آنها واکسن رسیده است و جمعه آینده آنها تقریباً به ما واکسن می دهند. 2 میلیون واکسن دیگر. در پایان ماه اوت ، 7 میلیون واکسن اضافی دریافت خواهیم کرد. ما 60 میلیون نفر برای واكسین شدن داریم و برنامه ما این است كه همه آنها حداقل اولین دوز را تا پایان امسال دریافت كنند. خوشبختانه واکسن تولید داخل قرار است از ماه آگوست هفته ای یک میلیون به ما تحویل داده شود ، اما از سپتامبر به دلیل راه اندازی خط صنعتی ، این میزان حداقل دو برابر می شود و می توانیم از 7 تا 8 میلیون در هر حساب کنیم. ماه تولید داخلی. با در نظر گرفتن واکسن های خارجی و منحنی Coxsackie ، ما روزانه به طور متوسط ​​بین 7 تا 10 میلیون واکسن دریافت می کنیم. یک ماه از سپتامبر ، به این معنی که در پایان 7 ماه حدود 70 میلیون واکسن خواهیم داشت ، بنابراین مردم می توانند مطمئن باشند که تا پایان سال ، همه گروه های هدف حداقل یک دوز واکسن دریافت می کنند.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر 70 درصد از مردم جهان حداقل یک دوز واکسن دریافت کنند ، قطعاً زنجیره قطع می شود. اگر تعداد زیادی از افراد واکسینه شوند ، قطعاً روی گونه های مختلف ویروس تأثیر می گذارد. ما باید واکسن بزنیم ، اما باید ماسک بزنیم تا زمانی که همه گیری در جهان آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن کرونا 90 درصد احتمال زنده ماندن را افزایش می دهد ، گفت: حتی یک دوز واکسن نیز خطر مرگ را 90 درصد و احتمال بستری شدن در بیمارستان را 80 درصد کاهش می دهد. اگر به بیمارستان ها مراجعه کنیم و افراد 70 سال به بالا را که در بیمارستان بستری هستند پیدا کنیم ، می بینیم که بیش از 90٪ آنها واکسینه نشده اند. اکنون با واکسیناسیون سالمندان میزان بستری شدن در این افراد کاهش یافته و سن بستری در بیمارستان نیز کاهش یافته است. اگر این واکسن نبود ، بستری شدن و مرگ و میر با توجه به سویه های جدید کرونا بسیار بالاتر بود.

رئیسی تأکید کرد: واکسیناسیون در حال انجام است و روز شنبه با اعلام وزیر بهداشت ، دو سال سن واکسیناسیون کاهش یافت. در یک استان ، پیش بینی ما این است که ، به عنوان مثال ، 200،000 نفر باید برای واکسن ثبت نام کنند ، اما فقط 120،000 نفر می آیند و دو راه وجود دارد که ما منتظر بمانیم یا در سنین پایین شروع کنیم ، بنابراین تصمیم گرفتیم برای پایین آوردن سن به افراد بیشتری که برای تزریق واکسن می آیند. حدود 600000 نفر مبتلا به دیابت که انسولین دریافت می کنند ، واکسن را در اولویت قرار می دهند. مشاغل پرخطر ، از جمله کارمندان بانک ، رانندگان تاکسی و اتوبوس ، مترو و غیره ، معلمان ، اساتید دانشگاه ، نانوایان ، مرزبانان ، زندانیان و … در اولویت قرار دارند.

چه موقع معلمان و دانش آموزان واکسینه می شوند؟

وی افزود: روز یکشنبه در مورد معلمان تصمیمی اتخاذ می شود. اکنون در مورد معلمان ، این افراد برای واکسیناسیون به مراکز جامعه ما نمی آیند. وزارت آموزش و پرورش باید به عنوان مثال برای واکسیناسیون معلمان در مدارس برنامه ریزی کنید. واکسیناسیون به هیچ وجه اجباری نیست. دانش آموزان نیز در اولویت قرار دارند بنابراین گروه بزرگی از آنها قبل از ماه نوامبر واکسینه می شوند و سپس در پایان دسامبر می توانیم همه دانش آموزان را واکسینه کنیم.

لغو آزمون ارشد مسئولیت ستاد ملی کرونا نیست

رئیس ارشد ، که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد ، درباره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: “ستاد ملی ضد کرونا هیچ نقشی در لغو هیچ امتحانی ندارد ، ما فقط پروتکل را اعلام می کنیم.” ما می گوییم اگر او می تواند پروتکل را دنبال کند ، باید در آزمون شرکت کند ، اما اگر نمی تواند ، آن را انجام ندهد. نهاد ارزیابی ، وزارت علوم و حتی وزارت بهداشت باید مطابق پروتکل ها عمل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا