فرهنگ و هنر

یادی از شهید قربانعلی نوروزی

یومیر / لرستان شهید قربانعلی نوروزی در تاریخ 21 ژوئن 1971 در روستای زنگور از شهرستان ازنا چشم به جهان گشود.

وی به عنوان سرباز ارتش در جبهه خدمت می کرد. پنجم فروردین 1361 ، در دشت عباس توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. قبر او در زادگاهش است.

بخشی از وصیت نامه شهید قربانعلی نوروزی

به نام خدا

و کشته شدگان در راه خدا مردند ، اما در حضور پروردگارشان زنده شدند.

باور نکنید که کشته شدگان در راه خدا مرده اند بلکه برای خدای خود زندگی می کنند و می خورند.

اکنون که وصیت نامه مرا باز کردید و آن را خواندید ، می دانم که چشمان شما پر از اشک می شود ، زیرا این برای هر خانواده ای ذاتی است که وقتی یکی از اعضای خانواده اش می میرد یا با مرگ عادی می میرد ، برای اولین لحظه غمگین می شوند و سپس با صبر خدا تحمل کنید. پدر و مادرم ، من امروز با کفار به میدان جنگ می روم و هیچ ترس و نگرانی در من احساس نمی شود ، اما بسیار خوشحالم که می دانم می توانم فوراً دستورات امام را اجرا کنم و بسیار خوشحالم. من آن را با رضایت کامل انجام می دهم.

من این مرگ را بیش از گنج برای خود خوشمزه می دانم و امروز در وجودم شهادت را احساس می کنم و ذره ای تردید مرا غرق نمی کند.

امام فرمود: امید من به تو جوانی است. ما او را تنها نخواهیم گذاشت و دوست و یاور او خواهیم بود و این خط قرمز را که 1400 سال است ادامه دارد ادامه خواهیم داد.

همچنین می خواهم بگویم که ما عمداً این راه را انتخاب کرده ایم و آن را به عنوان یک وظیفه انجام می دهیم. وصیت من برای پدر و مادرم ، برادرانم ، خواهرانم و همه خانواده ها این است که بعد از شهادت من بر من گریه نکنید و سیاه نپوشید و غصه نخورید زیرا این شب عروسی ما است و شما به خوبی می دانید که من قصد دارم به خدایی ، جایی که قلب و روح من همیشه در آنجا بوده است. من به مکانی به نام عالی ترین پادشاهی می روم ، به مکانی به نام بهشت ​​می روم و شهادت را به زندگی ذلت آمیز ترجیح می دهم و شهادت نعمتی است که همه به آن نمی رسند.

و خدا می داند که شهادت هزار بار بهتر از عروس یا داماد بودن است و از شما می خواهم که برای من مراسم عزاداری برگزار نکنید. و قیمتها را به اشتراک بگذارید.

مادرم و پدرم ، مثل کوه باش و مثل کوه دوام بیاور و در هنگام خاکسپاری من به تابوت برو و صدای خدا ، مقام معظم رهبری را بخوان و سخنان شهدا را به مردم منتقل کن ، که کلمه است شهدا برای پیروی از قرآن ای برادران عزیزم ، همیشه در راه اعتلای اسلام کوشا باشید و تمام احکام حضرت را با جان و دل بپذیرید و آن زمان ایام حسین و عاشوراست. ای خواهران عزیز ، حجاب و عفاف را سرلوحه زندگی خود قرار دهید و زندگی کنید و همیشه مانند فاطمه و زینب بجنگید.

پدر و مادر عزیزم ، برادران و خواهرانم ، ممکن است اتفاقی بیفتد که بدن من به شما نرسد ، پس یاد شهدای کربلا باشید و ناراحت نباشید و وقتی دلتان خواست ، به بهشت ​​زهرا بروید و به مزار همه نگاه کنید این شهدا ، پس درد خود را فراموش می کنی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا