«نگرانی در پی کاهش یک اختلاف!»، «مشکل ریشه ای شهرک های صنعتی» و «جدیدترین مأموریت سربازان آمریکایی»

کاهش اختلاف و افزایش نگرانی سفر قالیباف به ژنو آخرین ماموریت سربازان آمریکایی قربانی شدن سه نفر در آتش سوزی شادآباد مشکل ریشه ای شهرهای صنعتی از دیدگاه وزیر صلح و امتناع کانادا از صدور روادید برای دو نفر. خوانندگان ایرانی از جمله مهمترین اخبار شب 21 آنلاین یومیر بودند

«نگرانی‌ در پی کاهش یک اختلاف!»، «مشکل ریشه‌ای شهرک‌های صنعتی» و «جدیدترین مأموریت سربازان آمریکایی»

به گزارش یومیر شامگاه شنبه 30 مهرماه 1403 خبرنگاران یومیر اخباری را تهیه و تولید کردند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

قالیباف: ما از دشمن نمی ترسیم

سیاسی:

محمد باقر قالیباف که روز شنبه به بیروت سفر کرده بود در گفت و گو با شبکه المیادین گفت: وی در واکنش به انتشار تصویری از وی در حال هدایت هواپیمای خود به سمت لبنان گفت: بله من خودم هواپیما را هدایت کردم تا مانند رهبرمان اعلام کنم که مردمی در صحنه هستیم و از دشمن نمی ترسیم. . ما مطابق قوانین بین المللی رفتار کردیم و برخلاف تهدیدات دشمن ترسی از دشمن نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمله و تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران گفت: بارها اعلام کرده ایم که ایران به دنبال گسترش جنگ نیست اما به هر تجاوزی پاسخ محکم و آبرومندانه خواهد داد. امیدواریم برخوردهای قبلی درس عبرتی برای دشمنان باشد.

رئیس مجلس ایران روز شنبه برای گفتگو با مقامات لبنان و اعلام حمایت از جنبش مقاومت مردم این کشور در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به بیروت رفت. وی با نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و جمعی از فعالان سیاسی احزاب سیاسی و گروه های مقاومت لبنان دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف بعداً برای شرکت در کنفرانس بین المللی بیروت را به مقصد ژنو ترک کرد.

فاصله ترامپ و هریس در حال کاهش است

جهان:

این نشریه انگلیسی کاهش پیشتازی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نگرانی فزاینده نسبت به مبارزات انتخاباتی وی را فاش کرد.

تنها کمتر از یک ماه تا 5 نوامبر (15 نوامبر) و روز رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است.

«کامالا هریس» در همه نظرسنجی های آمریکا همواره از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری خواه پیشی گرفته است اما اخیراً برخی نظرسنجی ها حاکی از آن است که شکاف بین ترامپ و هریس در رقابت باعث شده است. کاهش یافت.

در همین راستا نشریه انگلیسی «گاردین» در گزارشی تحلیلی با استناد به بررسی 10 روزه خود که به کاهش اختلاف نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه در انتخابات آمریکا اشاره می کند وارد محدوده 2 درصدی می شود. اولین بار از زمانی که هریس وارد مسابقه شد نگرانی فزاینده در کمپین خود را آشکار کرد.

ادامه کمک های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل

رسانه های رژیم صهیونیستی از اعزام سامانه های پدافند هوایی آمریکا به سرزمین های اشغالی خبر دادند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آمریکا سامانه های پدافند هوایی به اسرائیل می فرستد و اعلام می کند که سربازان آمریکایی این سامانه ها را راه اندازی خواهند کرد.

مقاومت به اسرائیل ضربه می زند

روزنامه عبری زبان «اسرائیل هوم» امروز شنبه در تعطیلات عید غفران از شلیک 220 موشک و راکت از لبنان به شهرک های اسرائیلی در محور شمالی خبر داد.

در همین زمینه روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که حملات موشکی حزب الله باعث فرار بیش از یک میلیون اسرائیلی به پناهگاه ها شده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: در تعطیلات عید غفران علاوه بر شلیک ده ها موشک به سمت شمال یک موشک نیز به ساختمانی در هرزلیا اصابت کرد.

همچنین مدیریت بیمارستان اسرائیلی «زیو» در شهر صفد اعلام کرد که در نخستین روزهای عملیات زمینی در جنوب لبنان بیش از 100 نظامی مجروح اسرائیلی به این بیمارستان منتقل شدند.

مقاومت اسلامی عراق نیز از حمله به یک هدف مهم در جولان اشغالی خبر داد.

از سوی دیگر شامگاه شنبه دو عملیات ضد صهیونیستی در دو شهر اشغالی تل آویو و طبریه در شمال فلسطین اشغالی انجام شد.

گزارش اول حاکی از آن است که یکی از این عملیات ها در خیابان غزه در یافا و دیگری در خیابان هیردن در شهر اشغالی طبریه صورت گرفته است.

پایگاه «هدشوت بازمن» از مصدومیت در هر دو حادثه خبر داد. بر اساس این گزارش وضعیت جسمانی یکی از مجروحان در طبریه وخیم است.

انتقاد وزیر صمت از عملکرد برخی شهرهای صنعتی

اقتصادی:

وزیر صمت با انتقاد از عملکرد برخی شهرهای صنعتی بر اصلاح عملکرد این شهرها تاکید کرد.

سید محمد اتابک در مراسم معارفه «رضا انصاری» مدیرعامل جدید سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران و «یونس الستی» معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان های این وزارتخانه خاطرنشان کرد: وی با بیان اینکه در سال های اخیر شرایطی در شهرک ها ایجاد شده که امکان جذب نیروی انسانی را کاهش می دهد تصریح کرد: سازمان های ایجاد شده در شهرهای صنعتی یا تبدیل به زمین فروشی شده اند یا به حوزه فعالیتی تبدیل شده اند که به وضوح در آن ثمربخش نبوده است. زمان آغاز در مجموع برای ایجاد اشتغال آمدیم مستمری بگیران ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: اگر چیزی بیش از حد ایجاد کنیم گرفتار می شویم. در این زمینه باید تعداد شهرها و واحدهای صنعتی خود را با سایر مؤسسات صنعتی مقایسه کنیم. به طور کلی متقاضیان باید جدا شوند صرف نظر از اینکه متقاضی زمین یا صنعت هستند.

آتش سوزی شادآباد سه کشته بر جای گذاشت

اجتماعی:

آتش سوزی شادآباد تاکنون سه کشته و هفت زخمی برجای گذاشته است.

سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره جزئیات این حادثه گفت: دقایقی پیش آتش نشانان در یکی از مغازه های این بازارچه سه جسد پیدا کردند که با تایید عوامل اورژانس به مرده اند.” همچنین تعداد مصدومان حادثه آتش سوزی بازار راه آهن شادآباد به هفت نفر رسید.

وی افزود: این آتش سوزی بسیار گسترده است و مهار کامل آن به زمان نیاز دارد و در حال حاضر آتش نشانان در محل هستند اما هر لحظه یک انفجار کوچک رخ می دهد که به سرعت مهار می شود.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر امروز با حضور در محل حادثه آتش سوزی بازار آهن تهران از نزدیک در جریان امدادرسانی قرار گرفت.

ساعت 14 و 7 دقیقه امروز یک فقره آتش سوزی در بازار آهن شادآباد به سامانه 125 اعلام شد. بلافاصله 11 ایستگاه به همراه خودروهای دارای دستگاه تنفس بالابر و غیره به محل حادثه اعزام شدند. آتش نشانان در محل حادثه مشاهده کردند که یک بازارچه این بازار که دقیقاً مشخص نیست چند مغازه دارد در آتش سوزی گسترده فرو رفته است. این فروشگاه ها اقلام بسیار خطرناکی مانند هزاران سرنگ لوله اسپری و چسب را ذخیره می کنند. در این آتش سوزی حدود 10 خودرو در آتش سوختند.

سد “منگدان” تاییدیه زیست محیطی ندارد

نماینده محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سد «ماندنگان» در منطقه حفاظت شده «دانا» همچنان فاقد مجوز زیست محیطی است.

حمید ظهرابی روز شنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه سرپرست اداره کل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هنوز مجوز اثرات زیست محیطی در خصوص سد ماندگان در منطقه حفاظت شده دانا صادر نشده است. . برای سد «ماندنگان» و سازمان حفاظت محیط زیست آن را صادر نکرده است.

وی ادامه داد: متولیان امر از جمله وزارت نیرو از اجرای سدی که مجوز ندارد خودداری کنند و سازمان محیط زیست پس از ارزیابی اثرات زیست محیطی نظر خود را اعلام می کند.

تنزل محیط زیست اصفهانی

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: محیط بان حین تعقیب خودرو مورد اصابت گلوله شکارچی قرار گرفت. وضعیت چشم این محیط بان وخیم است.

علی عباسی ضمن اعلام این خبر گفت: این محیط بان از ناحیه سینه و دست بالای چشم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

وی تصریح کرد: محیط بان اصفهانی شب گذشته هنگام گشت زنی در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با این حادثه مواجه شد.

شکستن کانادا برای دو خواننده ایرانی

فرهنگی:

کنسرت مشترک امیرعباس گلاب و سیامک عباسی به دلیل عدم صدور ویزای گلاب توسط دولت کانادا لغو شد.

سیامک عباسی (خواننده) از لغو کنسرت مشترک خود با امیرعباس گلاب در فضای مجازی خبر داد و نوشت: درود بر هموطنان و هموطنانمان در کانادا متأسفانه برخلاف میل و حوصله باطنی ما تا آخرین لحظه به دلیل کمبود. از صدور ویزا برای یکی از خوانندگان مجبور به لغو کنسرت شد. از این بابت بسیار متاسفیم و در حال پیگیری با اداره مهاجرت کانادا هستیم تا این مشکل در اسرع وقت حل شود. از استقبال و درک شما متشکریم. وضعیت فعلی است و به زودی تاریخ جدید را اعلام خواهیم کرد.»

گلاب همچنین با انتشار ویدئویی در فضای مجازی نوشت: متاسفانه ویزای کانادا من تا امروز صادر نشده است البته ادیت سیامک عباسی عزیز آمده اما من نه و احتمالا چند ماه تاخیر خواهد داشت.

نصیریان فیلم را از چه کسی آموخت؟

بازیگر پیشکسوت کشورمان گفت که سینما را نزد کارگردان فقید سینمای ایران آموخته است.

علی نصیریان در مراسم اختتامیه سومین جشن ملی سینمای ایران گفت: این تشویق و قدردانی به جا و خوب است اما نه برای ما بلکه برای نسل های بعدی. اگر مردیم برای خودمان بود برای هنر و خلق آن لذت بخش است و خود خالق بیشترین لذت را می برد.

وی با اشاره به نسل های قدیمی سینما از زمان فرخ غفاری و گلستان تا نسل های بعد از داریوش مهرجویی یاد کرد و گفت: سینما را از مهرجویی آموختم و باید اعتراف کنم که برای کار.

ادامه بازی خاتون بام در لیگ قهرمانان آسیا

ورزش:

تیم فوتبال بانوان خاتون بام با برتری مقابل نماینده تایلند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

تیم فوتبال بانوان خاتون بام در آخرین دیدار خود در دور دوم لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه 21 مهرماه به مصاف کالج دانشوران تایلند رفت و پیروز شد.

خاتون با برتری 2-1 مقابل نماینده تایلند می تواند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا