۱۲۷۳ نظارت بهداشتی در دهه اول محرم در قم انجام شد

۱۲۷۳ نظارت بهداشتی در دهه اول محرم در قم انجام شد

یومیر/قم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به طرح تشدید نظارت بر سلامت در دهه اول محرم گفت: در این طرح یک هزار و 273 مورد کنترل و نظارت بر نذورات، 761 مورد بازدید از مساجد، تکایا وجود دارد. ، حسینیه ها، اماکن عزاداری و 512 موکب و ایستگاه استقبال بازدید شده است.

دکتر دکتر با اشاره به طرح تشدید نظارت بر سلامت در دهه اول محرم محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در این طرح 1273 مورد کنترل و نظارت بر نذورات، 761 مورد بازدید از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، عزاداری‌ها و 512 مورد بازدید از موکب‌ها و ایستگاه‌های تعزیه انجام شده است. انجام شد.

محبی افزود: 308 مورد از بازدیدها به صورت مشترک با سازمان های مرتبط از جمله سازمان تبلیغات، هلال احمر، رابط موکب ها و حسینیه بوده است.

وی افزود: یک هزار و 577 مورد اندازه گیری با تجهیزات قابل حمل، 73 مورد نمونه برداری آب، 656 مورد کلرسنجی و 35 مورد نمونه برداری از مواد غذایی از پیشنهادات توزیع شده نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شد.

محبی ضمن قدردانی از مشارکت بهورزان حرم مطهر، جمکران و هیئات مذهبی گفت: 500 نفر به عنوان همیار سلامت برای آموزش و نظارت بر رعایت رهنمودها در طول مراسم آموزش دیدند و در مراسم حضور فعال داشتند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به شکایات دریافتی سال 94 گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با سامانه 190 تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت توسط بازرسان مراکز بهداشتی بررسی و پیگیری شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا