یک سوم راه های استان سمنان نیاز به بازسازی دارد

شاهرود – یکی از مهمترین موضوعات در زمینه کاهش تصادفات و بهبود خدمات ، بهسازی جاده ها است که یک سوم استان سمنان را تشکیل می دهند و کمبود بودجه برای فصل مشترک آنها است.

خبرگزاری آنلاینگروه استان: بیش از 60 درصد از جاده هزار کیلومتری بین تهران و مشهد در استان سمنان واقع شده است و 3 هزار و 884 کیلومتر راه شهری و روستایی در استان وجود دارد و یا 2.1 درصد از کل جاده های ایران اسلامی است. قسمت مجاز این بخش بازسازی یک سوم این جاده ها است که به چندین ده هزار میلیارد وام نیاز دارد.

هزینه ساخت و یا به روز رسانی هر کیلومتر از جاده در استان سمنان هر روز در حال افزایش است ، در حالی که مدیران راه و ترابری استان سمنان می گویند که ارتقاء تجهیزات جاده ای به وام میلیارد ها نیاز دارد. به ویژه نگهداری جاده ، معادله سه بعدی ایجاد می کند که نیاز به کنترل قوی دارد.

در بین کلیه موارد مربوط به راه و ترابری ، اما از بین بردن نقاط اضطراری ، کمک به مردم برای بازگشایی معابر در صورت بروز حادثه و همچنین اجرای ایمن پروژه ها ، مدیریت راه ها در استان سمنان را پیچیده تر می کند. در سالهای اخیر تصادفات جاده ای زیادی رخ داده است و یا براساس گزارش های پلیس ، نیمی از تقصیر در این جاده ها بوده است ، بنابراین به گفته برخی منابع ، بسیاری از مدیران راه و ترابری شهری به دنبال جبران خسارت از دادگاه ها هستند.


بیشتر جاده های استان سمنان در زیستگاه های حیات وحش قرار دارد

از طرف دیگر وضعیت استان سمنان به دو دلیل از اهمیت برخوردار است: اول اینکه ، این استان سالانه 20 میلیون زائر رضوی دریافت می کند و کل جمعیت هشت شهر استان از 703000 فراتر نمی رود ، بنابراین این شهر دارای جاده ها ، ورودی ها و خروجی ها است. در این استان مسافران و غیره خدمات توریستی شرایط ویژه و خاصی دارد.

دسته دوم اما موقعیت مکانی اکثر بزرگراه های استان سمنان در داخل یا خارج از استان است و باعث ایجاد حساسیت در داخل و خارج از استان می شود. این حیوان نادر حتی در کل جهان در معرض خطر انقراض است ، زیرا تنها 40 مورد از بعضی از حیوانات نادر وجود دارد و به گفته برخی کارشناسان ، شاهرود یک سوم جمعیت را دارد.

چرا فقدان وام کلمه کلیدی در کلمات مدیران راه و ترابری استان سمنان و سایر استانهای کشور است؟ از آنجا که اعتبار کم یا اندکی وجود ندارد ، آیا نباید اقدامات بیشتری انجام شود؟ یا راه حل برای رفع کمبود بودجه چیست؟ برای بررسی بیشتر این موضوع با عبدالمهید نژاد صفوی صحبت کردیم.


* اغلب گفته می شود که یک سوم راه های استان سمنان نیاز به بهسازی دارد ، نظر شما چیست؟

بله ، 34 درصد از راه های استان از جمله راه های روستایی ، شهری و بزرگراه ها نیاز به بهسازی دارند وام های لازم برای این منظور لازم است 3 هزار و 894 کیلومتر راه در استان سمنان وجود دارد و بازسازی آنها نیاز به وام بزرگی دارد. تهیه آنها در کنار هم غیرممکن است.

احیای راه‌ها در استان سمنان بلافاصله امکان پذیر نیست ، زیرا به اعتبار زیادی نیاز دارد ، بنابراین لازم است که یک برنامه 20 ساله تدوین شود که البته با نظارت بر مشکلات کارشناسان امکان پذیر خواهد بود ، از طرفی اقدامات خوبی نیز انجام شده است. به عنوان مثال ، سال گذشته 2000 میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است که شامل حجم نسبتاً زیادی از کارهای اجرایی است.

از طرف دیگر یک برنامه بازسازی جاده برای 50 روستای استان سمنان برای سه سال آینده در دستور کار است اما در هر صورت برای بازسازی کلیه راه های استان 2 هزار میلیارد وام مورد نیاز است که مبلغ قابل توجهی است.

کد N1927372

این نوشته از سایت مطابق با استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار خبر می نماید، در نتیجه مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده منابع خبری بوده و سایت یومیر هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا