علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

یک برنامه لاغری مناسب

وقتی صحبت از رژیم غذایی می‌شود، همه به دنبال یک الگوی غذایی عجیب و غریب هستند که با کمک آن بتوانند وزن کم کنند؛ غافل از اینکه رژیم غذایی همان اصلاح سبک زندگی و ترفندهای کوچکی است که با کمک آنها می‌توان نه تنها سالم ماند، بلکه به وزن ایده‌آل هم رسید.سن، وضعیت جسمانی، میزان تحرک، وزن و قد افراد، فاکتورهایی هستند که در یک رژیم غذایی سالم و اصولی باید مورد توجه قرار بگیرند. برای اینکه وزن کم کنید یا حتی وزنتان را بالا ببرید، لازم نیست به هر روش عجیب و غریبی دست بزنید و رژیم‌های مشهور و سخت را امتحان کنید.

اصولا گن لاغری شکم و پهلو مردانه طوری طراحی شده است که آب میان بافتی بدن کاهش پیدا کند. به صورت مداوم عمل چربی سوزی را انجام داده و چربی های زیر پوست را آب کندبه طوری که مصرف کننده بعد از اتمام کار، شاهد نرم شدن و کاهش حجم و درنتیجه لاغری شود.

باورهای غلط در مورد رژیم غذایی

گاهی تصور غلطِ بی‌ارزش کردن غذاها، حذف وعده‌های غذایی و ورزش بیش از حد باعث می‌شود شاهد تغییر چشمگیری روی ترازو نباشیم. اشکال کار کجاست؟ همانطور که گفتیم اشکال از تصورات اشتباه ما از رژیم غذایی باعث شده تا نتوانیم سالم زندگی کنیم.

اگر می‌خواهید بدانید با توجه به قد خود اضافه یا کمبود وزن دارید، باکس‌های زیر را پر کرده و شاخص توده بدنی یا بی ام ای خود را مشاهده کنید:

با وارد کردن مشخصات دقیق خودت میتونی برای دریافت رژیم غذایی اقدام کنی

دوباره امتحان کن

در ادامه می‌خواهیم درباره باورهای غلطی صحبت کنیم که در مسیرتان برای رسیدن به وزن طبیعی قرار می‌گیرند:

حذف وعده‌های غذایی

شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان‌وعده از نهار تا شام، کار مفیدی برای کاهش وزن انجام داده‌اید؛ اما باید بدانید که این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی‌شود. چرا؟ زیرا وقتی گرسنه هستید دو اتفاق می‌افتد:

  • اول اینکه همه چیز به نظر دلپذیر و خوشمزه می‌آید.
  • دوم اینکه برای افزایش احساس سیری به مقدار غذای بیشتری احتیاج پیدا خواهید کرد. در نتیجه بیشتر از پیش غذا می‌خورید و ممکن است انتخاب‌های غذایی‌تان سالم نباشند.

مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده‌های اصلی کمک می‌کند تا از این پرخوری در امان باشید، چرا که قند خون‌تان به ثبات می‌رسد و سوخت و سازتان قوی می‌شود.

یک رژیم غذایی باید شامل همه‌ی گروه‌های غذایی باشد و تمام نیازهای بدن را تامین نماید. ضمن اینکه برنامه‌ی غذایی سالم نباید برای افراد ایجاد محرومیت و محدودیت نماید و باعث ضعف و گرسنگی بین وعده‌ها بشود.

اگر قرار است برای طولانی مدت خارج از خانه بمانید با خود میان‌وعده ببرید. میان‌وعده‌ها باید حدود 200 کالری یا کمتر باشند و از ترکیب فیبر، چربی‌های سالم و پروتئین تشکیل شوند. نمونه‌ای از این پروتئین‌ها و چربی‌های سالم شامل آجیل‌ها، دانه‌ها و میوه‌های خشک، سیب و کره بادام‌زمینی هستند.

زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم

وقتی به یک ماده غذایی برچسب سالم بودن می‌زنیم، بدان معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید می‌توانید از آن بخورید. حتی اگر پیوسته غذاهای سالمی مانند آجیل، روغن زیتون، شکلات تلخ و … می‌خورید باز هم باید در مقدار مصرف آنها دقت کنید، چرا که کالری این غذاها بالاست.

برای مثال با اینکه مصرف روغن زیتون مزایای زیادی دارد، اما اگر مقدار زیادی از آن را روی غذای خود بریزید باعث می‌شود کالری دریافتی شما به شدت افزایش یابد و وزن‌تان اضافه شود.

وزن زیاد بدن را با پخش یکسان چربی ها به شکل مناسب تقسیم می کند و در صورتی که به همراه استفاده از گن لاغری کل بدن مردانه ،ورزش های هوازی و رژیم غذایی مناسب داشته باشید در کم کردن وزن به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

حذف کربوهیدرات

قطع کامل کربوهیدرات از لیست غذایی ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما پایدار نخواهد بود. این کار به هیچ وجه سالم نیست و باعث احساس خستگی، سستی، بدخلقی و زودرنجی خواهد شد. به‌علاوه، بلافاصله بعد از بازگشت به غذا خوردن عادی، دوباره وزن‌تان اضافه خواهد شد.

به جای اینکه کربوهیدرات‌ها را به طور کامل حذف کنید انواعِ درست آنها را انتخاب کنید. منظور از این کربوهیدارت‌ها، انواع تصفیه‌نشده و کامل آنهاست. مواردی مانند نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای و پاستا سبوس‌دار، دارای مقدار زیادی فیبر هستند که ویتامین و مواد معدنی دیگر هم در آنها یافت می‌شود.

حذف گلوتن

گلوتن نوعی پروتئین است که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. حذف گلوتن فقط در صورتی مجاز است که مبتلا به باشید و یا از مشکل عدم تحمل گلوتن رنج ببرید.

درست است که تمام رژیم‌های غذایی که از راه حذف گلوتن پیش می‌روند، منجر به کاهش وزن می‌شوند اما دلیل آن حذف گلوتن نیست. وقتی شما کیک، نان و بیسکویت را از لیست غذایی خود حذف کنید، کالری کمتری دریافت کرده‌اید، در نتیجه وزن‌تان کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین، کاهش وزن ارتباطی با گلوتن ندارد و  این کالری دریافتی بوده که کم شده است. حذف بی‌دلیل یک گروه غذایی باعث می‌شود دچار کمبود مواد مغذی و دیگر مشکلات سلامتی شوید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، بهتر است به جای حذف گروه‌های غذایی، روی آنها درست تمرکز کنید.

حذف کامل چربی‌ها

بدن برای چربی‌سوزی به منبع مناسبی از آن نیاز دارد. مطمئن شوید مقداری چربی سالم و غیراشباع که در آجیل‌ها، دانه‌ها، کره بادام‌زمینی و روغن زیتون وجود دارد را در برنامه غذایی خود جای دهید. این نوع چربی‌ها مزایای فراوانی برای سلامت بدن دارند و باعث می‌شوند خیلی زود سیر شوید.

این چربی‌ها به کاهش خطر بیماری‌های قلبی، جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن کمک می‌کنند. چربی‌ها را در اندازه‌های متعادل و به صورت روزانه در رژیم غذایی خود بگنجانید تا احساس سیری و رضایت کنید. انجام این کار کمک می‌کند به خوبی وزن کم کنید و در تثبیت آن نیز مشکلی نداشته باشید.

بهترین مارک گن نیم تنه لاغری اثرات رژیم غذایی و حرکات ورزشی شما را شدت می بخشد. پوست و چربی های قسمت های افتاده را فشرده می کند و سطحی یکدست ایجاد می نماید. به طور موثر به بدن شما شکل و فرم میدهد و از افتادگی شکم جلوگیری میکند و ژست ایستادن بهتر و استیل زیباتری به شما می بخشد. با فشردن چربی اضافه، بدن را به شکل زیباتری در آورده، آن را محکم تر و زیباتر می کند. مواد مضر را دفع می کند و مقاومت پوست را افزایش می دهد.

عدم تحرک

ورزش یکی از راه‌های بسیار مفید برای کمک به کاهش وزن است. اما یادتان باشد برای کاهش وزن ورزش باید در کنار یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد، چرا که این دو مکمل در کنار یکدیگر هستند.

حواس‌تان باشد که ورزش اشتهای‌تان را افزایش می‌دهد، بنابراین بعد از هر ورزش، باید سوخت‌رسانی سالمی برای بدن داشته باشید. این را هم به خاطر داشته باشید که ورزش باعث نمی‌شود به خود اجازه دهید هرچه دوست دارید بخورید، چرا که در مقایسه با غذایی که می‌خورید تنها به قسمت کوچکی از تلاش‌تان برای کاهش وزن کمک می‌کند.

 

دکمه بازگشت به بالا