علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

لاغری با رژیم یا ورزش؟

یافته های یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که فعالیت بدنی مهم ‌تر از رژیم غذایی برای جلوگیری از اضافه وزنی است که قبلاً از دست داده است. این تحقیق نشان می ‌دهد افرادی که توانسته ‌اند کاهش وزن را برای یک سال یا بیشتر حفظ کنند، این کار را با تکیه بیشتر بر ورزش به جای رژیم غذایی سخت انجام داده‌اند.شواهد نشان می دهند که گروهی که موفق به حفظ وزن خود شده اند فقط به محدود کردن مزمن انرژی دریافتی نپرداخته و در سطوح بالایی از فعالیت بدنی شرکت می کنند.

لاغری با رژیم سریعتره یا با ورزش؟

محققان گروهی متشکل از ۲۵ بزرگسال دارای اضافه وزن را که با موفقیت کاهش وزن خود را حفظ کرده بودند، با گروهی متشکل از ۲۷ نفر که وزن سالمی داشته و ۲۸ شرکت کننده که هنوز اضافه وزن داشتند، مقایسه کردند. گروه اول توانسته بودند که ۱۳.۵ کیلوگرم از وزنشان را کم کرده و با موفقیت این وزن را حداقل برای یک سال حفظ کنند.

افرادی که در گروه دارای اضافه وزن بودند، شاخص توده بدنی (BMI) مشابه آنچه گروه کاهش وزن قبل از کاهش وزن داشتند را دارا بودند.به گزارش سیناپرس، محققان از نمونه‌ های ادرار شرکت ‌کنندگان برای آنچه که استاندارد طلایی در اندازه ‌گیری دقیق کل مصرف انرژی روزانه فرد تلقی می شود، استفاده کردند.  این مقاله تلاش دارد تا به خوانندگان اطلاعاتی جامع و کاربردی ارائه دهد تا بتوانند با دانش لازم بهترین تصمیم را در خرید گن لاغری طبی و استفاده از آن به عمل آورند.

این روش همچنین به محققان یک تخمین قوی در مورد انرژی دریافتی شرکت کنندگان به جای بررسی ساده ارائه می دهد. محققان همچنین تعداد گام‌ های روزانه شرکت ‌کنندگان را در طول هفت روز ردیابی کرده و میزان سوخت و ساز آنها را در حالت استراحت اندازه‌ گیری کردند تا انرژی مصرف شده از استراحت در مقابل ورزش را ارزیابی کنند.

در ادامه پژوهشگران دریافتند: تعداد کل کالری سوزانده و مصرف شده توسط افرادی که وزن کم کرده اند حدود ۳۰۰ کیلوکالری در روز از شرکت کنندگان در گروه وزن طبیعی، بیشتر اما مشابه گروه اضافه وزن بود. با این حال، میزان کالری سوزانده شده از فعالیت بدنی توسط گروه کاهش وزن حدود ۱۸۰ کیلو کالری در روز بیشتر از هر دو گروه بود.

محققان دریافتند:افرادی که در گروه کاهش وزن قرار داشتند، به طور متوسط روزانه ۱۲ هزار قدم را ثبت کرده اند. این در مقایسه با ۶۵۰۰ قدم برای شرکت ‌کنندگان دارای اضافه وزن و ۹ هزار قدم در گروه وزن طبیعی است.

کاهش وزن چگونه انجام می شود؟

کاهش وزن وابسته به دو عامل است که یکی از آن ها کالری و دیگری سوخت و ساز انرژی است. غذایی که شما می خورید، انرژی بدن تان را تامین می کند و استراحت هم به ذخیره سازی این انرژی می پردازد. هنگامی که بدن انرژی کمتری را با توجه به تعداد کالری هایی که دریافت کرده اید، بسوزاند، نمی تواند کاهش وزن داشته باشد. پس به این نتیجه می رسیم که رژیم و ورزش هر دو در کنار هم؛ اهمیت دارند.

فواید ورزش برای کاهش وزن

ورزش یکی از مهم ترین راهکارهای کاهش وزن است که باعث می شود شما کالری های اضافه را بسوزانید، و سرعت سوخت و ساز خود را افزایش دهید. انجام فعالیت هایی مثل ایروبیک بهترین ورزش برای کاهش وزن است. یعنی اگر فقط نیم ساعت در روز به صورت کاملاً معمولی آن را انجام دهید، باز هم کالری سوزی خوبی ایجاد خواهد کرد.

فواید رژیم برای کاهش وزن

کاهش وزن تا حد زیادی بستگی به کالری مصرفی شما در طول روز دارد. عادات غذایی ناسالم یکی از اصلی ترین دلایل چاقی هستند. پس شما باید میزان کالری خود را بسنجید. به غذایی که می خورید دقت کنید و ببینید که واکنش بدن شما به این رژیم غذایی چیست.

مقایسه ورزش و رژیم غذایی؛ برای کاهش وزن کدام یک را باید انتخاب کنیم؟

برنامه غذایی سالم برای کاهش وزن یک جنبه حیاتی است، زیرا باعث کاهش تعداد کالری می شود. البته که برای کاهش کالری مصرفی از طریق رژیم، باید محدودیت های غذایی را برای خودتان ایجاد کنید. یک برنامه کاهش وزن سالم باید ورزش را هم در خودش داشته باشد تا فرد بتواند با سوزاندن کالری و مصرف کالری کمتر به کاهش وزن ایده آل خود برسد.

قطعاً که ورزش هم به شما کمک می کند اما اینکه رژیم سالم بخورید، اهمیت بیشتری دارد. در غیر این صورت احساس ضعف می کنید، عضلات خوب ریکاوری نمی شوند و سیستم ایمنی هم افت می کند. بنابراین حتما باید طبق برنامه ریزی پیش بروید. پوشاک زنانه قیمت متفاوتی در بازار دارد و قیمت گن لاغری زنانه اصل هم همینطور هست.

ورزش فقط در کنار رژیم غذایی!

قطعاً نمی‌توان تأثیر ورزش در رسیدن به‌تناسب اندام در کنار حفظ سلامتی بدن را نادیده گرفت؛ اما در بسیاری از مواقع ورزش بدون داشتن رژیم غذایی مناسب نمی‌تواند به شما در رسیدن به اندام ایده‌آل کمک کند.
فرض کنید روزانه دو ساعت ورزش می‌کنید؛ اما در کنار آن بیشتر غذاهای مصرفی شما فست‌فودی و تهیه شده با چربی‌های اشباع است. به نظر شما آیا این ورزش بدون داشتن رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند تا به تناسب اندام برسید؟ قطعاً خیر! برای اینکه بتوانید اندام فوق العاده‌ای داشته باشید و به‌طور مؤثر وزن کم کنید، لازم است تا در کنار ورزش از رژیم غذایی مناسبی و مشاور تغذیه هم بهره‌مند شوید.
متخصصان فیزیولوژی ورزشی معتقدند نزدیک به ۷۰ درصد کاهش وزن وابسته به رژیم غذایی و ۳۰ درصد هم به ورزش کردن بستگی دارد! بنابراین ورزش بدون داشتن رژیم غذایی مناسب، قطعاً نمی‌تواند در کاهش وزن و رسیدن به وزن نرمال مؤثر باشد.
البته فراموش نکنید برای عضله‌سازی و حفظ فرم ایده‌آل بدن نیاز است در کنار رژیم غذایی مناسب، ورزش کنید. همچنین ورزش کردن در حفظ تناسب اندام شما موثر است. به همین دلیل اگر می‌خواهید به وزن نرمال و فرم ایده‌آل بدن برسید. از طرفی این وزن و فرم ایده‌آل را حفظ کنید، بهتر است از ورزش در کنار رژیم غذایی مناسب بهره ببرید.

ورزش و رژیم غذایی مکمل یکدیگر هستند

baptisthealth ورزش بدون داشتن رژیم غذایی مناسب نمی‌تواند به کاهش وزن مؤثر کمک کند. به‌طورکلی ورزش و رژیم غذایی مکمل یکدیگر هستند. اما اگر می‌خواهید با استفاده از ورزش بدون داشتن رژیم غذایی، فرم بدن خود را به سایز ایده‌آل برسانید؛ بهتر است عادت‌های غذایی سالمی داشته باشید.
از آنجایی‌که افزایش وزن معمولاً در اثر داشتن رژیم غذایی ناسالم یا عدم تحرک ایجاد می‌شود؛ برخی از افرادی که رژیم ناسالمی دارند، می‌توانند با کمک ورزش کمی اصلاح عادت‌های غذایی‌شان وزن کم کنند.شما میتوانید گن لاغری اصل را از فروشگاه گن لاغری مردانه ما تهیه کنید.
اما افرادی که به دلیل پرخوری اضافه ‌وزن دارند یا به‌دلیل بیماری خاصی دچار چاقی هستند، نمی‌توانند با کمک ورزش بدون داشتن رژیم غذایی لاغری به وزن دلخواه خود برسند.به‌طورکلی اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارید به‌تناسب اندام و وزن ایده‌آل دست پیدا کنید. بهتر است بدانید که ورزش بدون داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب نمی‌تواند کمکی به شما کند.

 

دکمه بازگشت به بالا