عمومی

چالش های سال99درسال1400ادامه دارد؟! – یومیر

حوادث و مشکلاتی که یک سال پیش برای مردم ایران به وجود آمد قطعاً سال 99 را به عنوان خاطره ای تلخ اما ماندگار برای مردم قرن چهاردهم رقم زد. یک روز خبر دورکاری و روز دیگر خبر تعطیلی و محدودیت ترافیک شبانه و … از رسانه ملی به وظیفه ملت اضافه شد. و وی با نگرانی اضافه كرد كه سرانجام كارشناسان دعوت شده به رسانه ملی تخصص و تبحر خیالی هستند! آنها با بیان نظرات خود گام های موثری در جهت افزایش استرس و اضطراب مردم برداشته اند. از مشکلات ملت معلوم می شود که در قوطی عطر نیست! از جمله این دستورالعمل های شفابخش دعوت مردم به عدم خوردن میوه و قناعت برای خوردن گوشت و … است!

تنوع موضوعات و چالش های اجتماعی در سال جاری به حدی بود که رسانه ها و نویسندگان برای درج یادداشت ها و انتقادات همیشه با موضوع جدید و جدیدی روبرو بودند. محتوای رسانه ای و انتقاد از موضوعات مختلف از جمله: تاج و نحوه رهبران دولت ، انتخابات ایالات متحده و تأثیر آن بر سیاست داخلی و خارجی این کشور ، انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران ، مرگ هنرمندان و ورزشکاران ملی کشور به دلیل تاج ، پارلمان اقدام علیه دولت و جرم انگاری عجیب و تقریباً قانون استراتژیک لغو تحریم ها. کانون وکلا و کانون وکلا ، برنامه های رسانه ملی برای خدشه دار کردن چهره وکلا ، توهین به رئیس جمهور و … موضوع یادداشت هایی بود که این روزها از زوایای مختلف توسط هر یک از اعضای رسانه منتشر شد.

اکنون که آخرین نفس های مارس پایان سال جاری و آغاز قرن جدید را نشان می دهد ، بی فایده نیست که ذکر کنیم کلاس به دلیل اهمیت موضوعات ذکر شده و خواسته های مردم است و لازم است هر چند مختصر و مختصر ، برخی از س questionsالات را در این زمینه ذکر کنید ، تا کارشناسان سیاسی اجتماعی و غیره با انرژی و قاطعیت مضاعف پس از تعطیلات نوروز مطالبات مردم را با جدیت بیشتری دنبال کنند سال 99 پیشنهاد شد ، اما نتیجه نهایی مشخص نشد:

1- آرزو و تمایل خزانه داری به فوتبال: موضوع و چالش قرارداد با مربیان فوتبال خارجی که در سال 1999 با سر و صدای رسانه ها مورد توجه مردم قرار گرفت ، یکی از موضوعاتی است که علی رغم سال قرارداد میلیاردها مربی فوتبال خارجی در میکروب خفه شده است. این سوالی است که مدیران فوتبال کشور باید به آن پاسخ دهند. برای در نظر گرفتن سوالات و ابهامات یک پرونده مالی در اتحادیه فوتبال.

2- تخصص و مهارت خواندن خبره های دعوت شده به رسانه ملی توسط کدام نهاد نظارتی ارزیابی می شود. چند بار باید شاهد برخی از بد اخلاقی ها و آزارهای آنها در مصاحبه های رسانه ای باشیم؟ جدا از رعایت نکردن اصول اساسی اخلاق در برخی از برنامه های رسانه ملی تا توهین به آگاهی عمومی و تمسخر درد معیشت مردم ، کیفیت برنامه های رسانه ملی در سال 1999 فاقد استانداردهای لازم برای جذب بینندگان کمتر بود ، همان درصد مخاطبان با نحوه مدیریت مدیران رسانه تمرکز خود را به شبکه فرامرزی معطوف کرده است.

مهمترین موضوعی که سال آینده رسانه ها و فعالان این حوزه از نزدیک دنبال می کنند ، اختصاص واکسن کرونا ویروس و نحوه اولویت بندی شهروندان است. مردم سال گذشته با تمام کمبودها و مشکلات ناشی از کرونا سفر کردند تا با خبرهای امیدوارکننده خرید واکسن به زندگی مردم برگردند ، این امیدواری به دلیل خرید واکسن ، اگرچه وظیفه قانونی دولت است و هست ، اما طراحی یک برنامه به نظر نمی رسد که استفاده از این حق قانونی برای مردم کار دشوار و پیچیده ای باشد که امیدواریم رهبران کنونی و آینده کشور بتوانند و این فرصت را به چالشی جدید تبدیل نخواهند کرد.

4- اگرچه مردم از سال ها قبل به افزایش قیمت عادت کرده اند ، اما نحوه افزایش قیمت ها در سال گذشته به گونه ای بوده است که اگر دولت قصد ندارد قیمت ها را کنترل کند ، غیر از 4٪ از شهروندان مشهور دیگر آسیب دیده اند. 1400 بیشتر شهروندان زیر بار هزینه های اساسی زندگی خود خم می شوند و آینده ای نه چندان درخشان در انتظار ملت است.

آموزش آنلاین مدارس و ارائه حداقل تحصیلات ، تعریف وظایف زندانیان مالی ، به ویژه تکرار موضوع مهریه و حقوق زنان ، حل چالش های وکالت و اشتغال جوانان ، نحوه اداره و اداره پارلمان و غیره … از جمله موضوعات مورد نیاز است. در سال 1400 باید از رسانه ها خواسته شود ، اما رهبران باید یک پاسخ منطقی و یک واکنش مثبت ببینند.

وکیل

دکمه بازگشت به بالا