اقتصادی

پرواز شاخس های بورسی در آمریکا

بزرگترین شاخص های سهام ایالات متحده به شدت افزایش یافت.

به گزارش بلومبرگ ، بحث در مورد چگونگی و تا چه اندازه بسته جدید حمایت از تاج در ایالات متحده همچنان ادامه دارد ، روند تجارت را تحت تأثیر قرار داده است. دموکرات ها طرفدار اضافه کردن نقدینگی بیش از حد به اقتصاد هستند. به گفته آنها ، پرداخت های نقدی باید از 1200 دلار در ماه به 1800 دلار در ماه افزایش یابد ، كه به گفته دموكرات ها ، 450 دلار در هفته است به جای ماهانه یكبار برای چهار پرداخت هفتگی. با این وجود جمهوری خواهان موافقت می کنند که یارانه های نقدی مستقیم را با نرخ کمتری و البته پرداخت های ماهانه (همزمان) پرداخت کنند.

در هفته های اخیر ، نحوه و کمیت بسته جدید حمایتی به یکی از موضوعات اصلی اختلافات بین رهبران احزاب دموکرات و جمهوری خواه تبدیل شده است و هم کنگره و هم دولت با بسته های پیشنهادی طرف مقابل مخالفت کرده اند. وزیر خزانه داری استیون منوچه با نانسی پلوسی رئیس کنگره دیدار کرد تا با پیشرفتی به توافق موقت برسد ، اما رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرده است که گفتگوها با کنگره متوقف شده است

این اختلاف نظر حساسیت پیرامون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را افزایش داده است ، زیرا در صورت پیروزی دو طرف رویکردهای متفاوتی را اتخاذ خواهند کرد.

لورتا مستر ، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در کلیولند گفت: “حتی بدون بسته های حمایتی بیشتر ، بهبود اقتصادی ادامه خواهد یافت ، اما به سرعت کند خواهد شد.” بسیار ناامید کننده است که ما هنوز نتوانسته ایم در مورد اجرای بسته جدید به توافق برسیم. با این حال ، بانک مرکزی کارهای زیادی انجام داده است و نرخ سود بسیار پایین فرصتی طلایی را برای تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت ها فراهم کرده است.

بهبود رشد اقتصادی و بازگشت تدریجی فعالیتها در کشورهای مختلف هنوز نتوانسته است اوضاع را به بحران قبل از کرونا برگرداند و انتظار می رود که سطح فعالیت اقتصادی حداقل تا پایان سال آینده باقی مانده و به میزان کمتری از ابتدای بحران کرونا است و اگر واکسن م effectiveثر علیه بیماری عروق ویروس کرونا قلب معرفی نشود ، این وضعیت حتی ممکن است طولانی تر باشد.

در بیانیه ای که می تواند نشان دهنده نیاز بیشتر به رویکرد بازار محور باشد ، فدرال رزرو از اعضای کنگره خواست تا بسته های محرک جدید را بپذیرند. این تماس پس از آن است که اختلافات بین مقامات دو طرف بزرگ آمریکایی هنوز جایگزین مناسبی برای اسکناس 3 تریلیون دلاری قبلی که قبلاً منقضی شده است ، پیدا نکرده است.

پاول با اشاره به پیشرفت های اخیر در ایجاد اشتغال و افزایش هزینه های مصرف کننده و مشاغل گفت: اکنون زمان کناره گیری نیست ، زیرا این امر روند احیای مجدد را احیا می کند. اقتصاد ضعیف خواهد شد و مشکلاتی برای شرکت ها و مصرف کنندگان ایجاد می شود که می توان از آنها جلوگیری کرد. من باید برای شما توضیح دهم که حتی اگر ما به تأمین بودجه بیش از حد ادامه دهیم ، هیچ پولی هدر نخواهد رفت ، زیرا در این صورت روند بهبود اقتصادی و سرعت رشد سریعتر خواهد بود.

با این حال ، وضعیت به طور کلی منفی نیست و نشانه هایی از امید به آینده وجود دارد: اگرچه سرعت ایجاد شغل در بزرگترین اقتصاد جهان کند شده است ، اما اخبار بازار کار ایالات متحده هنوز امیدوار کننده است: بیکاری بزرگترین اقتصاد است جهان در اواخر سپتامبر دوباره سقوط کرد و به 7.9 درصد رسیده است. بیکاری که 0.5 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت ، کمترین میزان در پنج ماه گذشته در کشور است.

با نزدیک شدن به زمستان ، نگرانی ها درباره شروع موج جدیدی از تلفات تاجگذاری افزایش یافته است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) نسبت به دو برابر شدن تعداد قربانیان تاج هشدار داده و می گوید تنها راه موثر برای مقابله با این بیماری اتحاد جهان است. این سازمان همچنین با اشاره به احیای مجدد شیوع تاج در اروپا ، گفت كه وضعیت در ایالات متحده و آمریكای لاتین هنوز بد است.

تاکنون بیش از 36 میلیون و 297 هزار و 732 مورد تاج گزارش شده است که در این میان یک میلیون و 58 هزار و 128 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده با 216387 ، برزیل با 147،759 ، هند با 105،552 ، مکزیک با 82،348 و انگلستان با 42،515 بوده است. .

بازار سهام آمریکا

در وال استریت ، همه شاخص ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز قبل بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 2.11 درصد بالاتر از روز قبل در 28357.40 واحد بسته شد.

S&P 500 با رشد 1.87 درصدی به 3423.74 واحد رسید ، در حالی که شاخص مهم دیگر سهام ایالات متحده ، Nasdaq Composite ، با رشد 1.94 درصدی به 11371.09 واحد رسید.

تام لی ، یک کارشناس مالی در Global Advisers Fundraiser ، گفت: “من فکر می کنم که تاجران تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان نگران باشند زیرا این دو رقیب دیدگاه های کاملاً متفاوتی در مورد تجارت و اقتصاد و در نتیجه بازارها دارند.” افزایش یا کاهش شانس پیروزی بایدن و ترامپ واکنش های متفاوتی را نشان می دهد.

بورسیه های تحصیلی اروپا

در بازارهای سهام اروپا ، شاخص بورس اوراق بهادار لندن “Fetsy 100” 0.06٪ پایین تر از روز قبل بسته شد و در 5946.25 واحد بسته شد. شاخص “Dex 30” از بورس اوراق بهادار فرانکفورت در آلمان با افزایش 0.17 درصدی کار خود را به پایان رساند و در سطح 12928.57 واحد قرار گرفت و شاخص “کک 40” در بورس پاریس 0.27 درصد کاهش یافت و به سطح 4882 واحد شد. در مادرید ، شاخص Ibex 35 با افت 0.38 درصدی به 6910.10 واحد رسید.

بورسیه های آسیایی

در بورس های سهام آسیا ، شاخص ها متفاوت عمل کردند. تا جایی که شاخص “Nikkei 225” در بورس اوراق بهادار توکیو در ژاپن با 0.05 درصد افت به سطح 23422.88 واحد رسید. شاخص هنگ کنگ در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 1.09 درصد رشد کرد و در 24242.86 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای با افت 0.1 درصدی به 4587.40 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S&PS & S 200 در بورس سهام سیدنی 1.25٪ افزایش یافت و در سطح 6036.38 واحد قرار گرفت. در میان سایر شاخص های مهم آسیایی ، Topix ژاپن صعودی بود.

روغن

در بازار طلای سیاه ، تحولات قیمت نزولی بود. وست تگزاس اینترمدیت با افت 0.52 درصدی به 40.05 دلار در هر سهم رسید. بشکه نفت خام دریای شمال برنت 0.47 درصد معامله شد و به 42.15 دلار در هر بشکه رسید. بشکه

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها ، قیمت هر اونس طلا 0.38 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به سطح 1886.26 دلار رسید. هر اونس نقره 0.17 درصد معامله شد و تا 23.91 دلار معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا