اقتصادی

صعود سراسری بورسهای اروپا و آمریکا

شاخص های اصلی بازار سهام غرب با رنگ سبز پوشانده شدند.

به گزارش یومیر ، به نقل از بلومبرگ ، شاخص خوش بینی برای اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر به 49 واحد رسید که یک واحد کاهش نسبت به ماه قبل و کمترین شاخص ثبت شده در سه ماه گذشته است. کند شدن فعالیت های تجاری و تأخیر در تصویب بسته جدید نجات 900 میلیاردی. دلار به دلیل اختلافات بین دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره و سنا دلیل اصلی کاهش خوش بینی پیرامون اقتصاد بوده است. از سوی دیگر ، رشد تولید صنعتی ایالات متحده در ماه نوامبر به 0.4 درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد و از پیش بینی های کارشناسان قبلی 0.5 درصد کمتر است.

روند توزیع واکسن های Pfizer در ایالات متحده پس از مدت ها انتظار در ایالت های مختلف آمریکا آغاز شد ، اما اولویت دریافت واکسن با کادر پزشکی ، افراد مسن و افراد آسیب پذیر است. با این حال ، انتظار می رود که واکسیناسیون تعداد قابل توجهی از افراد با اولویت قبل از پایان بهار انجام شود و بنابراین ماه های اول سال نو محدودیت های کرونا را ادامه می دهند. پیش بینی می شود 80 درصد افراد دارای اولویت در ایالات متحده قبل از فرا رسیدن فصل تابستان واکسینه شوند.

علی رغم شروع واکسیناسیون در برخی از مناطق جهان ، تعداد بیماری های کرونا قلب در بسیاری از مناطق هنوز نگران کننده است و همین امر باعث شده است که سرمایه گذاران و بازرگانان کمی با احتیاط بیشتری عمل کنند. در نیویورک ، فرماندار اندرو کومو ، با اشاره به افزایش تعداد بیماران Covid-19 ، گفت که رستوران ها و کافه ها به طور موقت بسته می شوند. محدودیت های تاج گذاری در سایر مناطق کشور به ویژه در اروپا ادامه دارد و همین امر موجب اعتراضات خیابانی در برخی کشورها شده است.

بانک مرکزی اروپا (ECB) در بیانیه ای اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) موافقت کرده اند که یک بسته 1.5 تریلیون یورویی دیگر را برای کاهش تأثیر اقتصادی ویروس کرونا اجرا کنند. اتحادیه اروپا در حال حاضر 1.35 تریلیون یورو برای حمایت از اقتصاد اروپا تخصیص داده است و بودجه اتحادیه اروپا تا مارس 2022 ادامه خواهد داشت. اقدامات اروپا زمانی اتفاق می افتد که قاره سبز با موج دیگری از اپیدمی کرونا روبرو شود و تعداد قربانیان دوباره افزایش یابد.

عدم مذاکرات Brexit بیش از هر زمان دیگری تهدیدی برای آینده اقتصادی اروپا شده است. بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با اورسولا فون لین ، رئیس کمیسیون اروپا ، گفت که احتمال زیادی وجود ندارد که اتحادیه اروپا و انگلیس نتوانند در مورد روابط تجاری آینده به توافق برسند. با وجود چندین دور مذاکرات تجاری بین انگلستان و اتحادیه اروپا ، اختلاف نظرها در مورد طیف گسترده ای از موضوعات ، از جمله دسترسی به بازارهای مالی و بانکی ، ماهیگیری ساحلی و گمرکات ، تاکنون مانع از توافق جامع پس از انتخاب شده است.

در حالی که بایدن برای تشکیل دولت جدید آماده می شود ، ایالت های پنسیلوانیا و نوادا دادخواست تشکیل شده توسط تیم حقوقی ترامپ را رد کرده و بایدن را برنده نهایی اعلام کردند. تصویب بسته تحریک جدید در ایالات متحده انتظار می رود تا زمان آغاز به کار دولت بایدن در ژانویه. علی رغم تولید واکسن کرونا ، بسیاری از بخشهای اقتصاد ایالات متحده هنوز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند.

پس از مدت ها انتظار ، سرانجام اولین تزریق عمومی واکسن کرونا در انگلیس به دو فرد مسن انجام شد و قرار است این واکسن به طور گسترده در دسترس عموم قرار گیرد. طبق گزارش رسانه ها ، رئیس جمهور آمریکا دستور استفاده از واکسن فایزر را صادر کرده و کانادا از ورود واکسن های واکسن خبر داده است. پیش بینی می شود که بخش بزرگی از جمعیت آسیب پذیر جهان تا پایان بهار 2021 به تدریج واکسینه شوند.

تاکنون بیش از 73 میلیون و 541 هزار و 712 مورد بیماری قلبی گزارش شده است که در این میان یک میلیون و 635 هزار و 421 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت در ایالات متحده با 309101 نفر ، برزیل با 181،978 نفر ، هند با 144،075 نفر ، مکزیک با 114،298 نفر و ایتالیا با 65،857 نفر بوده است. .

تری سند وان ، کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه مدیریت وولت ، گفت: “ما هنوز به وضوح می بینیم که نوسانات بازار مالی زیاد است.” ما راه حلی برای ویروس کرونا پیدا کرده ایم که به نظر می رسد خوب کار کرده است ، اما در مورد اینکه این واکسن ها برای همه مفید و چه مدت می توانند ایمن باشند تردیدهایی وجود دارد. شک همچنین سیگنال های متناقضی را به بازار می دهد.

بورس سهام ایالات متحده

در وال استریت ، همه شاخص ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز قبل بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 1.13 درصد بالاتر از روز گذشته در 30198.09 بسته شد.

شاخص S&P 500 با افزایش 1.12 درصدی به 3،688.39 واحد رسید و شاخص مهم دیگر سهام ایالات متحده ، Nasdaq Composite ، با افت 0.86 درصدی در 12،547.46 واحد بسته شد.

بورسیه های تحصیلی اروپا

در بازارهای سهام اروپا ، شاخص بورس اوراق بهادار لندن “Fotsy 100” 0.28٪ پایین تر از روز قبل بسته شد و در 6513.32 بسته شد. شاخص “Dex 30” در بورس اوراق بهادار فرانکفورت در آلمان با افزایش 1.06 درصدی به کار خود پایان داد و در سطح 13362.87 واحد قرار گرفت و شاخص “کک 40” در بورس سهام پاریس با افزایش 0.04 درصدی به سطح 5530.31. دستگاه بسته بود در مادرید ، شاخص Ibex 35 با 0.14 درصد افزایش به 8152.40 واحد رسید.

بورسیه های آسیایی

در بازارهای سهام آسیا ، شاخص ها عملکرد ضعیفی داشتند. تا جایی که شاخص “Nikkei 225” در بورس اوراق بهادار توکیو در ژاپن با افت 0.17 درصدی به سطح 26،687.84 واحد رسید. شاخص “هنگ سنگ” بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 0.69 درصد افت کرد و در 26207.29 بسته شد. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 0.21 درصد رشد کرد و در 4945.10 بسته شد.

در استرالیا ، شاخص S&PS & S 200 در بورس اوراق بهادار سیدنی 0.43٪ کاهش در 6631.34 واحد بسته شد. در میان سایر شاخص های مهم آسیایی ، Topix ژاپن پایین آمد. (معیار محاسبه تغییرات قیمت زمان بسته شدن معاملات روزانه در بورس اوراق بهادار نیویورک بود)

روغن

در بازار طلای سیاه ، تحولات قیمت صعودی بود. وست تگزاس اینترمدیت با 0.82 درصد افزایش به 47.41 دلار هر سهم رسید. بشکه نفت خام بشکه و برنت دریای شمال با 0.79 درصد افزایش به 50.58 دلار در هر بشکه رسید. بشکه

طلا و نقره

همچنین در بازار فلزات گرانبها ، قیمت هر اونس طلا با جهش 1.38 درصدی در روز گذشته به 1851.84 دلار رسید. هر اونس نقره با 1.26 درصد معامله تا 24.65 دلار معامله شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا