بین الملل

وزیر صهیونیستی فرماندهان ارشد را به شورش علیه دولت نتانیاهو متهم کرد

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری رژیم صهیونیستی فرماندهان ارشد سرویس‌های امنیتی را به شورش علیه دولت این رژیم متهم کرد.

به گزارش یومیر، به نقل از خبرگزاری سما، در پی وقوع تنش امنیتی در جبهه‌های مختلف رژیم صهیونیستی، عمیشای الیاهو، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری این رژیم از حزب قدرت یهود به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی  رژیم صهیونیستی گفت، “فرماندهان ارشد سرویس‌های امنیتی علیه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم شورش می‌کنند. رفتار آنها مسؤولیت دولت را در قبال تنش امنیتی کم می‌کند”. اظهاراتی که به نوعی سلب مسؤولیت دولت از وضعیت امنیتی محسوب می‌شود.

الیاهو این اظهارات را در چارچوب انتقادات تند علیه توافقنامه اسلو در توییتی منتشر کرد و در آن خواستار لغو این توافقنامه امضا شده با فلسطینی‌ها شد.

وی گفت: «این توافقنامه توسط افرادی حاصل شده که نماینده مردم اسرائیل نیستند.»

اما کاربران در توییتر از این اتهامات وزیر صهیونیستی به شدت انتقاد کرده و آن را دلیل ناکامی در پرونده امنیتی دانستند که باعث شده وی فرماندهان بخش‌های امنیتی را مسؤول تنش فعلی بداند.

الیاهو در این توییت نوشت: «توافقنامه اسلو توسط افرادی دیکته شد که نماینده مردم نبودند و روحیه جنگندگی را در میان ارتش اسرائیل نابود کرد».

وی ادامه داد: پول خارجی نیز در قالب این توافقنامه به افسران ما اجازه آموزش مفاهیم صلح را داد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این اظهارات در توییتی نوشت، وزیری در دولت فرماندهان ارشد سرویس‌های امنیتی را به شورش متهم می‌کند یا باید صحت ادعایش را ثابت کند یا استعفا دهد.

وی افزود: ما ارتش اسرائیل دیگری نداریم و تحریک علیه سیستم امنیتی خارج از کنترل است.

میکی لوی، یکی از اعضای کنست از اپوزیسیون نیز از این وزیر اسرائیلی خواست که “اظهارات خود را توضیح دهد یا توسط نخست وزیر از سمت خود اخراج شود”.

وی گفت: “چنین اظهارات تحریک آمیزی نمی‌تواند بدون توضیح باقی بماند.”

بر اساس گزارش‌های صهیونیستی، اظهارات این وزیر نشان دهنده انکار مسؤولیت ائتلاف دولتی درباره اوضاع امنیتی متشنج است، به ویژه پس از آن که ایتامار بن گویر هفته گذشته رهبران اپوزیسیون را به این امر متهم کرد که «دشمنان اسرائیل را برای حمله به آن تشویق می‌کنند».

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا