عمومیکسب و کار ایرانی

نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده

همان‌گونه که می‌دانید در بسیاری از کسب‌وکارها ازجمله فروشگاه­ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، از یخچال ویترینی و دیگر یخچال‌های صنعتی به‌منظور نگهداری مواد غذایی فسادپذیر استفاده می‌شود. البته استفاده از این نوع سیستم تنها در این مراکز محدود نمی‌شود و بسیاری از مراکز درمانی و آزمایشگاهی نیز به‌منظور نگهداری از ذخایر موردنیاز و نمونه‌های بیماران خود از این دستگاه­ها بهره می‌برند. حال سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این دستگاه‌ها می‌بایست در چه دمایی تنظیم شوند تا بتوانند مواد فسادپذیر را به مدت طولانی به‌صورت تازه و سالم نگهداری کنند؟ همچنین چگونه این دستگاه‌ها را می‌توان تنظیم کرد؟

این سؤالات و سؤالات مشابه آن، مواردی هستند که ما در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم تا چالش‌های شما عزیزان پیش از خرید و استفاده از این نوع دستگاه­های صنعتی به‌صورت کامل برطرف گردد. لطفاً تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

درجه  هر نوع یخچال صنعتی باید چند باشد؟

همان‌گونه که می‌دانید دمای نگهداری از هر ماده غذایی با دیگر مواد فسادپذیر متفاوت است. حال اگر این ماده به‌صورت انبوه نیز نگهداری شود، افراد می‌بایست پیش از تهیه آن، محیط مناسب نگهداری آن را آماده کنند تا بتوانند از مواد به مدت طولانی  استفاده نمایند. دمای یخچال‌های صنعتی همانند یخچال ویترینی نیز باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که محصولات در دمای مناسب نگهداری شوند. چراکه اگر دمای تنظیمی بالاتر از حد مجاز باشد، باعث تخریب محصولات و دمای پایین‌تر از حد مجاز نیز باعث ایجاد خرابی در دستگاه می‌شود. از همین رو از سیستم‌هایی مانند سنسور دما و کنترلرهای دما استفاده می­کنند تا به‌صورت خودکار دمای مخزن را تنظیم و کنترل ‌کنند.

به‌طورکلی اگر بخواهیم دمای مناسب برای یخچال‌های صنعتی را مشخص کنیم باید افراد به نوع محصولات و مواد غذایی و کاربری یخچال توجه ویژه‌ای داشته باشند. در زیر به برخی از نمونه‌های انواع یخچال‌های صنعتی و دمای مناسب برای هرکدام اشاره‌شده است:

  1. یخچال‌های نگهدارنده مواد غذایی تازه: دمای مناسب برای نگهداری میوه و سبزی‌ها در یخچال صنعتی بین ۱ تا ۵ درجه سلسیوس است. برای نگهداری محصولات لبنی دمای مناسب بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس است.
  2. یخچال‌های نگهداری محصولات یخی: برای نگهداری محصولات یخی مانند یخ‌های خردشده و بسته‌بندی‌شده دمای مناسب بین ۱۸- تا ۱۵- درجه سلسیوس است.
  3. یخچال‌های نگهداری محصولات گوشتی: برای نگهداری گوشت و فرآورده‌های گوشتی دمای مناسب بین ۱- تا ۲ درجه سلسیوس است.
  4. یخچال‌های نگهداری نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌ها: دمای مناسب برای نگهداری آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌ها بین ۲ تا ۶ درجه سلسیوس است.
  5. یخچال‌های نگهداری قطعات الکترونیکی و دارویی: دمای مناسب برای نگهداری قطعات الکترونیکی و دارویی بین ۲۰ تا ۸ درجه سلسیوس است.

درهرصورت، برای بهینه‌سازی نگهداری محصولات در یخچال صنعتی، بهتر است از تجهیزاتی مانند سنسور دما و کنترلرهای دما استفاده شود که به‌صورت خودکار، دمای مخزن را تنظیم و کنترل می‌کنند. همچنین، برای نگهداری محصولات در دمای مناسب، لازم است که دمای یخچال صنعتی به‌طور دوره‌ای کنترل‌شده و تنظیم شود.

تنظیم ترموستات انواع یخچال، نظیر یخچال ویترینی چگونه است؟

تنظیم ترموستات انواع یخچال صنعتی

به‌طورکلی ترموستات در یخچال، به‌عنوان یک سنسور دما عمل می‌کند و افراد می‌توانند به کمک آن، دمای داخل یخچال را کنترل کنند. به‌طورکلی برای تنظیم ترموستات هر نوع یخچال، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا ترموستات یخچال را پیدا کنید. بیشتر ترموستات‌ها در بالای یخچال قرار دارند و با یک اهرم یا دکمه کنترل می‌شوند.
  • دکمه تنظیم دما را پیدا کنید. این دکمه معمولاً با علامت + و – بر روی ترموستات نشان داده می‌شود.
  • با استفاده از دکمه تنظیم دما، دمای مطلوب را تنظیم کنید. برای این کار به دنبال محفظه دمای دلخواه خود باشید و باتوجه‌به نوع محصولاتی که درون یخچال قرار دارند دمای مناسب را تنظیم کنید.
  • بعد از تنظیم دمای مطلوب، دکمه‌های تنظیم دما را به حالت اولیه برگردانید.
  • چندساعتی صبر کنید تا دمای داخل یخچال تنظیم‌شده و استحکام بگیرد.
  • چند ساع بعد می توانید دمای یخچال را برسی کنید. اگر دمای داخل یخچال مناسب نیست، ترموستات را دوباره تنظیم کنید.

تنظیم ترموستات در انواع یخچال صنعتی، بسته به نوع یخچال و نوع محصولاتی که درون آن نگهداری می‌شوند، متفاوت است. امروزه در اکثر این دستگاه­های صنعتی از ترموستات دیجیتال استفاده می­شود که بسیار دقیق و کاربردی است.

باتوجه‌به اینکه ترموستات‌ یخچال‌های مختلف باهم تفاوت دارند، پیشنهاد می‌شود قبل از تنظیم ترموستات، به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کرده و راهنمایی‌های لازم را مطالعه کنید. همچنین، برای بازدید دوره‌ای کنترل دمای یخچال، می‌توانید از ترمومتر دیجیتال استفاده کنید و دمای داخل یخچال را بررسی کنید.

آزمودن تنظیم ترموستات یخچال ویترینی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که افراد می‌بایست پس از خرید و نصب انجام دهند، تنظیم ترموستات آن است. برای این کار افراد می‌بایست مراحل زیر را اجرایی کنند.

  1. افراد باید ابتدا دمای یخچال را روی ۳ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند.
  2. یک لیوان آب را بخش وسطی یخچال قرار دهند و اجازه دهید ۲۴ ساعت لیوان در داخل یخچال بماند.
  3. پس از گذشت ۲۴ ساعت به کمک دماسنج دمای آب لیوان را اندازه بگیرند. درصورتی‌که دمای آن بین ۱ تا ۵ درجه سانتی‌گراد باشد یخچالی که خریداری‌شده به‌درستی کار می‌کند.

در پایان به یاد داشته باشید که:

در این مطلب، ما به‌صورت خلاصه در خصوص تنظیم دمای مناسب انواع یخچال صنعتی ازجمله یخچال ویترینی و آزمودن دمای آن با شما عزیزان صحبت کردیم. به یاد داشته باشید که طرز چیدمان مواد غذایی در یخچال باید به صورتی باشد که جریان هوا به‌خوبی در یخچال جریان داشته باشد. همچنین درصورتی‌که درب یخچال به‌صورت طولانی‌مدت باز باشد باعث اختلال در عملکرد سرمایشی آن می‌شود. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور تهیه دستگاه‌های سرمایشی برای فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها که نیاز زیادی به باز و بسته شدن درب دارند، حتماً از  یخچال و فریزر فروشگاهی بدون درب استفاده نمایید.

برای بهتر شناختن یخچال ویترینی می توانید از مقاله “” دیدن نمایید.

همراهان عزیز گروه صنعتی مستر سرما با پشتوانه‌ای درخشان در ارائه محصولات سرمایشی صنعتی، آماده خدمت‌رسانی به شما فروشگاه­داران و سوپرمارکت­داران است. شما همراهان عزیز می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، با مشاوره از کارشناسان مربوطه جهت خرید هر نوع یخچال صنعتی در ارتباط باشید. کارشناسان ما، با تجربه و تخصص بالا به‌صورت شبانه‌روز بهترین پیشنهادات و نظریات خود را تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی

همان طور که می دانید در انواع مختلفی تولید شده اند که هر یک از آن ها کاربردهای مختلفی از خود نشان می دهند. امروزه مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار فروشگاهی و مغازه ای قرار گرفته است. این دسته از یخچال ها با توجه به مزیت هایی که از خود تا به امروز نشان داده اند و این که به کارفرما اجازه می دهد که محصولات و مواد غذایی را بهتر به مشتری ها نشان دهد بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. هنگام خرید  یخچال فروشگاهی ایستاده ابتدایی ترین نکته ای که باید در نظر داشت. نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی با توجه به محصولاتی است که در آن قرار می گیرد. با این امر شما می توانید از بروز یخ زدگی و یا فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال جلوگیری کنید.

اهمیت تنظیم دمای مناسب و تنظیم درجه ترموستات در یخچال ایستاده فروشگاهی

امروزه یکی از اصلی ترین تجهیزاتی که در تمامی فروشگاه ها و مغازه ها مورد استفاده قرار می گیرد یخچال فریزر می باشد. در حقیقت شما در تمامی فروشگاه ها و هایپرمارکت ها و حتی مغازه های کوچک نیز که قصد فروش انواع مواد غذایی اعم از میوه، سبزی، شیر، پنیر، انواع گوشت و غذای آماده  و را دارند یکی از تجهیزاتی که در ابتدا به سراغ خرید آن می روند یخچال های فریز فروشگاهی و یا همان ویترینی می باشد. امروزه یخچال های ایستاده برای تمامی مغازه داران به یکی از پرطرف دارترین نوع یخچال های فروشگاهی تبدیل شده است. شما به راحتی می توانید این نوع از یخچال ها را در انواع مختلف در ایران برودت خریداری کنید.

بعد از آن که با توجه به نیاز و کاربرد یخچال ایستاده آن را خریداری کرده اید مسئله مهمی که باید به آن بپردازید تنظیم ترموستات و دمای داخلی آن خواهد بود. این موضوع به قدری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که بسیاری از شرکت ها و گروه های تولید کننده این دستگاه ها دستورالعملی را برای فروش محصولات خود به مشتری ها ارائه می دهند. در صورتی که شما بتوانید به درستی یخچال فروشگاهی خود را تنظیم کنید از هدر رفتن انرژی اضافه جلوگیری خواهید کرد؛ علاوه بر این موضوع عمر مفید یخچال را نیز افزایش داده اید و به عمکلرد صحیح آن کمک شایانی کرده اید.

دمای مناسب یخچال فریزر ایستاده فروشگاهی

برای آن که شما بتوانید دمای مناسب دستگاه خود را پیدا کنید بهتر است به این نکته توجه داشته باشید این دما در اقلیم های جغرافیایی مختلف متفاوت می باشد. البته این تفاوت چنان نمی باشد که به چشم آید؛ اما به صورت تقریبی می توان گفت که دمای مناسب برای یخچال های فروشگاهی در سراسر نقاط کشور عزیزمان به صورت ثابت است. لازم به ذکر است دمای مناسب یخچال فروشگاهی با توجه به موادی که در داخل خود نگه می دارد بستگی دارد.

به عنوان مثال برای یخچال های خانگی بهترین دمای فریزر 0 می باشد و برای یخچال بهترین دما باید حداکثر 4 درجه باشد. ایران برودت به شما این توصیه را دارد که بهتر است دمای داخلی یخچال را بالاتر از 0 نگه دارید؛ زیرا در این دما برخی از مواد غذایی منجمد خواهند شد.

با توجه به پیشرفت هایی که فناوری به خود دیده است یخچال های فروشگاهی قابلیت تنظیم دمای طبقه را به صورت جداگانه دارند که این امر کمک می کند که بهترین محیط داخلی را برای تمامی محصولات غذایی فراهم کرد. لازم به ذکر است در طبقه های یخچال ما باید ترتیب چیدمان مواد غذایی را رعایت کنید به این صورت که موادی که حساس تر به دما هستند باید نزدیک به طبقه میانی چیده شوند. موادی اعم از میوه و سبزیجات باید در طبقه پایین تر قرار گیرند و موادی که کمتر حساس هستند باید در طبقه های بالاتر قرار بگیرند.

با رعایت کردن این نکته به راحتی می توانید از منجمد شدن و یا فاسد شدن مواد غذایی در داخل یخچال فروشگاهی جلوگیری کنید.

تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی

تنظیم یخچال ایستاده فروشگاهی در تابستان و زمستان

متخصصین ایران برودت بر این موضوع تأکید کرده اند که دمای داخلی یخچال های فروشگاهی در تابستان و زمستان باید با یکدیگر متفاوت باشند. این امر نیز به دلیل استفاده بیش از حد از یخچال ها در فصل تابستان و دمای پایین تر محیط در زمستان است. به این نکته توجه داشته باشید که دمای یخچال در زمستان باید بین 1 الی 2 درجه بالاتر از دمای آن در فصل های گرم تر باشد؛ این امر نیز به دلیل جلوگیری کردن از منجمد شدن مواد غذایی در فصل سرما می باشد.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی برخی از یخچال ها قابلیت تنظیم اتوماتیک دمای خود را با توجه به محیط بیرونی دارند. به صورت کلی می توان گفت که در فصل تابستان به دلیل شرایط آب و هوایی که در محیط وجد دارد دمای یخچال باید بر روی 2 الی 3 درجه قرار گیرد و دما فریزر نیز باید در تابستان بین -18 الی -20 درجه تنظیم شود. در فصل زمستان این دما تفاوت دارد به این صورت که دمای یخچال باید بین 4 الی 5 درجه تنظیم شود و برای فریزرها باید بین -15 الی -18 درجه قرار گرفته شود.

نکات مهم در مورد تنظیم ترموستات یخچال ایستاده ویترینی

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم یکی از اصلی ترین نکاتی که شما باید در تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی به آن توجه داشته باشید، چینش مواد غذایی در داخل یخچال می باشد. که باید این امر به صورتی انجام شود که هوا در محیط داخلی به راحتی جریان داشته باشد. این امر به عملکرد صحیح یخچال کمک خواهد کرد. درب یخچال های فروشگاهی به صورت مداوم توسط افراد و مشتری ها باز و بسته خواهد شد و به مدت طولانی مدت مشتری ها به دنبال مواد غذایی که می خواهند می گردند.

سعی داشته باشید از این امر جلوگیری کنید. در صورتی که محصولاتی که شما ارائه می دهید متنوع هستند بهتر است از یخچال های بدون درب استفاده کنید تا این امر موجب اذیت شدن یخچال نشود.

مواد غذایی که گرم هستند نباید در محیط داخلی یخچال قرار گیرند. این امر باعث می شود که محیط داخلی یخچال دمای بالاتری داشته باشید و فشار بر روی کمپرسور بیشتر خواهد شد؛ علاوه بر این موضوع باعث می شود که مصرف برق افزایش پیدا کند و عملکرد صحیحی یخچال ایستاده فروشگاهی نیز کاهش پیدا کند.

البته این امر بسیار به ندرت اتفاق خواهد افتاد زیرا مواد غذای و محصولاتی که در یخچال فروشگاهی قرار می گیرند اغلب مواد غذایی هستند که آماده می باشند و دمای بالایی نیز ندارند. نکته آخر این که بهتر است به صورت مکرر و مرتب برفک هایی که در داخل یخچال مشاهده می کنید را تمیز کنید. این امر به بهداشت یخچال نیز کمک شایانی خواهد کرد.

تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی

درجه ترموستات یخچال فریزر پرده هوا باید چقدر باشد؟

همان طور که در بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردیم تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی باید با توجه به مواد غذایی که در داخل آن نگهداری می شود صورت گیرد. عوامل مختلفی وجود دارند که در تنظیم ترموستات یخچال ایستاده فروشگاهی مؤثر هستند به عنوان مثال تغییر فصل، مواد غذایی در داخل آن، دمای محیطی که قصد دارید یخچال در آن قرار گیرد و… هنگامی که درب یخچال بسته باشد نیز دمای اطراف یخچال فروشگاهی بر روی عملکرد و دمای داخلی یخچال تأثیر خواهد گذاشت.

برای آن که شما بتوانید دمای داخلی یخچال خود را با توجه به مواد غذایی که دارید تنظیم کنید به جدول زیر دقت کنید:

2.5 الی 5 درجه سانتی گراد

15 الی 18 درجه سانتی گراد

2 الی 4 درجه سانتی گراد

2 الی 5 درجه سانتی گراد

1 الی 3.5 درجه سانتی گراد

3.5 الی 6 درجه سانتی گراد

  • کیک خامه ‌ای (در قنادی‌ها)

7 الی 10 درجه سانتی گراد

  • مواد غذایی ذخیره ( در رستوران‌ ها)

1 الی -13 درجه سانتی گراد

تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی

تنظیم ترموستات یخچال ویترینی

برای تنظیم ترموستات یخچال ویترینی، تنها کافیست مراحل زیر را اجرا کنید:

دسترسی به ترموستات

ابتدا باید به ترموستات یخچال دسترسی پیدا کنید. ترموستات یخچال های ویترینی در قسمت پشتی یخچال نصب می شود.

تعیین دمای مطلوب

دمای مطلوب برای نگهداری از محصولات در یخچال ویترینی بر اساس نوع محصولات تعیین می شود. معمولاً دمای مطلوب برای یخچال های ویترینی بین 1-4 درجه سانتیگراد (34-39 درجه فارنهایت) قرار دارد.

تنظیم دما

با استفاده از دکمه‌ ها یا دسته تنظیم ترموستات، باید دمای داخل یخچال ویترینی را تغییر دهید. در دستگاه ‌های دیجیتال، براانواع مختلفی دارد که هر کدام از مدل های تولید شده از کاربرد متنوعی برخوردار هستند. یخچال های ایستاده فروشگاهی امروزه یکی از مدل های پرکاربرد یخچال هستند که در برندهای مختلفی طراحی و تولید می شوند. در اکثر فروشگاه ها یخچال های ایستاده به طور معمول وجود دارد که به دلیل ایجاد زیبایی در فضا بسیار پرکاربرد است. زمانی که قصد خرید یخچال فروشگاهی ایستاده را دارید باید به یک نکته مهم توجه فرمایید و این نکته نحوه تنظیم درجه یخچال فروشگاهی است. به دلیل محصولات متنوعی که درون یخچال وجود دارد می توان یخچال را بر روی درجه ای مناسب قرار داد.

روش متداول به کار گيری خازن کولر گازی به اين صورت است که يک خازن برای راه اندازی موتور فن پنل داخلی، که وظیفه به جریان درآوردن هوا خنک در داخل را دارد استفاده می‌شود.

تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی چه اهمیتی دارد؟

یکی از اصلی ترین لوازم موجود درون فروشگاه های مختلف وجود یخچال های متنوع است که برای نگهداری موادغذایی به کار می رود. درون یخچال ها به صورت کلی مواد غذایی همچون سبزی، شیر، پنیر، انواع گوشت، غذای آماده و … وجود دارد که نگهداری هرکدام از این محصولات بسیار حساس است. با تنظیم درجه یخچال می توانید از فاسد شدن و یا یخ زدگی محصولات جلوگیری کنید و سرمای درون یخچال را در حد متعادلی نگه دارید. یخچال های ایستاده یکی از یخچال های معروف فروشگاهی هستند که با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند.

 یکی از برندهای معتبر اوربانو است که با طراحی و تولید با کیفیت ترین یخچال ها، از محبوبیت بالایی بین کاربران برخوردار است. تنظیم ترموستات و دمای درون یخچال یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه فرمایید. استفاده درست از یخچال ها سبب عمر طولانی آنها خواهد شد که بهتر است شما با رعایت یک سری نکات از عمر طولانی محصول موردنظر بهره مند گردید. با تنظیم درست دمای یخچال های فروشگاهی از هدر رفتن انرژی، فاسد شدن، یخ زدگی و … جلوگیری نمایید. با استفاده درست از یخچال می توانید سبب عملکرد صحیح آن شوید.

دمای مناسب یخچال های ایستاده فروشگاهی

برای اینکه میزان دمای مناسب یخچال خود را بدانید باید به شرایط آب و هوایی و محیط فروشگاه توجه فرمایید. البته تمامی یخچال های ایستاده فروشگاهی در کشور از یک دمای ثابت پیروی می کنند. یکی دیگر از مواردی که شما را به دمایی مناسب راهنمایی می کند، نوع محصول موجود در یخچال است که باید طبق آن دمای یخچال را تنظیم گردانید. به عنوان مثال بهترین دما برای یخچال های فریزر خانگی 0 و یخچال های معمولی 4 درجه است. معمولا برای یخ زدگی مواد غذایی در فریزر بهتر است از دمای منفی استفاده کنید تا مواد غذایی به درستی منجمد شود.

میزان دمای یخچال فروشگاهی بستگی به نوع محصول موجود در آن دارد که باید بر اساس مواد غذایی نگهداری شده در یخچال، درجه ترموستات را تنظیم کنید. شاید برایتان سوال باشد که درون یخچال های ایستاده فروشگاهی انواعی از مواد غذایی وجود دارد، پس چگونه بر حسب مواد غذایی درجه را تنظیم کرد؟ در این صورت باید بدانید که با پیشرفت بشر در تکنولوژی یخچال های ایستاده فروشگاهی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که هر طبقه قابلیت تنظیم درجه به صورت جداگانه دارند. بر این اساس می توانید مواد غذایی که با هم از یک درجه پیروی می کنند را در یک طبقه نگهداری کنید. با رعایت کردن این نکات به راحتی می توانید از فاسد شدن و منجمد شدن مواد غذایی درون یخچال های فروشگاهی جلوگیری نمایید.

تنظیم دمای یخچال فروشگاهی در زمستان و تابستان

دمای یخچال های فروشگاهی در تابستان و زمستان با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارد. معمولا در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید باید درجه حرارت را به گونه ای تنظیم کنید تا مواد غذایی درون یخچال خنک بمانند. دمای یخچال در زمستان را باید به گونه ای تنظیم کرد تا مواد غذایی در فصل سرما دچار یخ زدگی نشود. شرکت های تولید کننده یخچال های فروشگاهی به گونه ای محصول موردنظر را طراحی کرده اند که به صورت اتوماتیک دمای یخچال با توجه به دمای محیط افزایش و یا کاهش پیدا می کند.

 به صورت کلی میزان دمای یخچال در فصل تابستان باید بین 3 الی 4 و یخچال های فریزر باید بین منفی 18 الی منفی 20 درجه باشند. در زمستان نیز دمای یخچال باید بین 4 الی 5 و دمای فریزر باید بین منفی 15 الی منفی 18 درجه باشد. با توجه به این درجه بندی می توانید محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه گردانید.

تنظیم درجه یخچال فروشگاهی

نکات مهم برای تنظیم درجه

  • برای تنظیم درجه یخچال های ایستاده فروشگاهی بهتر است به یک سری نکات توجه فرمایید تا یخچال شما دچار مشکل نشود. زمانی که درون یخچال مواد غذایی را قرار می دهید بهتر است به گونه ای محصولات را بگذارید که جریان هوا در بین آنها برقرار باشد تا یخچال به درستی کار کند.
  • درب های یخچال فروشگاهی معمولا توسط مشتری دائم باز و بسته می شوند، زیرا مشتری به مدت طولانی به دنبال مواد غذایی موردنظر خود می گردد. بر این اساس بهتر است از یخچال هایی استفاده کنید که بدون درب هستند تا میزان دمای درون یخچال از بین نرود و سبب اختلال در کارکرد یخچال نشود.
  • حواستان باشد به هیچ عنوان موادغذایی گرم را درون یخچال قرار ندهید، زیرا ممکن است دمای یخچال بالا رود و به کمپرسور فشار بیشتری وارد گردد.

نحوه تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی

تنظیم درجه یخچال برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی، یکی از عوامل موثر محسوب می شود. برای تنظیم درجه یخچال باید به فاکتورهای متعددی همچون فصل، مواد غذایی موجود در یخچال، دمای محیط و … توجه فرمایید تا درجه بندی به درستی صورت گیرد. زمانی که درب یخچال بسته است دمای محیط اطراف یخچال بر روی عملکرد آن نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

 برای تنظیم درجه یخچال باید طبق مواد غذایی موجود در آن این کار را انجام دهید. در قسمت زیر نمونه هایی از مواد غذایی و دمای مناسب آن  ذکر شده است که می توانید بر حسب آن درجه ترموستات را تنظیم گردانید.

  • میزان دمای : 5/2 الی 5 درجه سانتی گراد
  • میزان دمای شیرینی: 15 الی 18 درجه سانتی گراد
  • میزان دمای لبنیات: 2 الی 4 درجه سانتی گراد
  • میزان دمای محصولات گوشتی: 2 الی 5 درجه سانتی گراد
  • میزان دمای خمیر آماده: 1 الی 5/3 درجه سانتی گراد

نتیجه گیری

طبق مواد غذایی موجود در یخچال می توانید دمای یخچال را به درستی تنظیم کنید تا مواد غذایی دچار یخ زدگی نشود. با تنظیم درجه یخچال ایستاده فروشگاهی از عملکرد صحیح و عمر طولانی آن بهره مند گردید و از منجمد شدن محصولات غذایی جلوگیری نمایید.

ی تنظیم دما باید دکمه‌ های تنظیم را فشار داده و دمای موردنظر را انتخاب کنید.

بررسی دمای یخچال

پس از تنظیم دما، به یخچال ویترینی زمان بدید تا طبق تنظیمات ترموستات به دمای جدید برسد. در این مدت، دما را با ترمومتر داخلی بررسی کنید تا مطمئن شوید، دمای یخچال به درستی تغییر یافته است.

تنظیمات پیشرفته

با پیشرفت تکنولوژی، ترموستات‌ ها نیز به صورت پیشرفته طراحی، تولید و بر روی یخچال ها نصب می شوند. اگر ترموستات یخچال ویترینی شما از نوع پیشرفته باشد، به راحتی به مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه می ‌توانید رطوبت، سرمایش و گرمایش دستگاه را به راحتی تنظیم کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا