عمومی

میدان شهید شهریاری را نجات دهید

تصویری که مشاهده می کنید مربوط به میدان شهید شهریاری واقع در ولنجک تهران در ساعات اولیه صبح می باشد.

به گزارش یومیر، روزنامه نوآوران در ادامه نوشت: با توجه به وجود دانشگاه شهید بهشتی و زیرمجموعه های آن و همچنین ده ها مدرسه با ظرفیت هزاران دانشجو در این منطقه – از ساعت 7.30 تا 9 و بعد از ظهر از 14 الی 15/30 – در تمامی روزهای غیر تعطیل مسیر شمال به جنوب منتهی به میدان شهید شهریاری حجم ترافیک بسیار زیاد است. نکته حائز اهمیت این است که در تمامی مسیرهای خروجی این محل ترافیک روانی وجود دارد و زمانی که خودرویی از ازدحام سایر وسایل نقلیه در محل خلاص می شود بدون مانع ترافیکی به مسیر خود ادامه می دهد. مانند مسیر جنوب به شمال که همانطور که در تصویر مشاهده می شود ترافیک بسیار یکنواخت تری دارد و تا ساعتی دیگر کاملا هموار و عادی می شود.

به اندازه کافی عجیب، حجم عظیم و بیضی شکل سایت که «میدان» نامیده می شود، به خودی خود به یکی از عوامل اصلی ترافیک تبدیل شده است که در حال حاضر هیچ تأثیری جز ایجاد مزاحمت برای رانندگان، ساکنان و مشاغل اطراف آن ندارد. . انگار ده ها کامیون سیمان و مصالح ساختمانی در این چهار راه تخلیه شده و بعد بیضی شکل شده و بعد در یک برخورد عجیب، هیچ وقت فکر نمی کنم که چهار راه باشد. از شر این زباله های ساختمانی و تصویری که به آن داده شده است خلاص شوید. یا حداقل اگر بنا به دلایلی امکان برچیدن میدان و تبدیل آن به “چهارراه شهید شهریاری” وجود ندارد، سعی در کاهش میدان و کاهش قطر آن داشته باشند که اقدام بسیار موثری برای روان سازی ترافیک میدان خواهد بود. .

گفتنی است حفظ فضا در ابعاد کوچکتر این مزیت را خواهد داشت که نماد 11 متری شهدای هسته ای در مرکز آن نیز حفظ می شود و در صورت حذف این میدان می توان نماد را در مکان مناسب دیگری نصب کرد.

لازم به ذکر است مجید شهریاری استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیکدان و دانشمند هسته ای متولد زنجان است که در ۸ آذر ۱۳۸۹ در ایران ترور شد و به شهادت رسید.

در هر صورت با توجه به افزایش تردد خودروها و مشکلات دیگری مانند احداث معابر اصلی و تغییر قوانین راهنمایی و رانندگی در حوالی میادین و تقاطع ها، نه تنها میدان شهید شهریاری بلکه اکثر میادین، تقاطع ها و سایر شریان های تهران و شهرستان ها را نیز در برگرفته است. کشور ما نیاز به طرح های هندسی جدیدی دارد که امیدواریم شهروندان ایرانی در آینده شاهد آن باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا