فرهنگ و هنر

مراقب حرمت ضیافت‌الله باشیم/ داستان تشکیل وزارت تنهایی در انگلیس!

یومیر/گلستان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت:
امروز دشمن به‌دنبال از بین بردن نظام خانواده در جمهوری اسلامی و دیکته تجربه شکست‌خورده خود به مردم ایران است.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد شامگاه سه‌شنبه ۲۲ فروردین در مراسم شب بیست و یکم قدر در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان اظهار کرد: شب قدر شب نزول قرآن در قلب پیامبر اکرم(ص) است، در روایتی آمده اگر در دوره آخرالزمان ابتلائات، بلاها و فتنه ها رو به شما کرد به قرآن تمسک بجوئید.

وی با بیان اینکه شب قدر شب قرآن است، افزود: باید اندیشید چقدر با ظاهر، معنی و تفسیر قرآن و عمل به این کتاب آسمانی آشنا هستیم؛ همه اینها مقدمه است. قرآن نباید صرفا زینت طاقچه‌ها و خانه‌های ما باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان اضافه کرد: اینکه از قرآن کریم به عنوان تبرک در جهیزیه عروس و یا قرائت بر سر اهل قبور استفاده شود صرفا ظاهر قرآن است اما توجه به باطن، معنی و تفسیر قرآن کریم و عمل به آن مسئله دیگری است.

سلیمانی‌فرد، شب قدر را شب نزول قرآن، شب دعا و توبه و شب بازگشت دانست و گفت: گر گدا کاهل بود تقصیر صاحبخانه چیست؟ شب قدر شب کاهلی نیست. امشب باید چشم و دلمان را باز کنیم و اگر قرآن را بر سر می‌گیریم باید به آن عمل هم کنیم.

وی با بیان اینکه علی(ع) در همه سختی‌ها و جنگ‌ها در کنار پیامبر اکرم(ص) بود، تصریح کرد: این مهم برای ما درس دارد، در این شب‌ها باید اینها را یاد بگیریم و در شبی که شب توبه و دعا و بازگشت از گناهان است باید فضائل امیرالمومنین علی(ع) و اهل بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: امام علی(ع) فرمودند هر کسی خودشناس باشد خداشناس است؛ آیا ما خود را با معارف الهی تنظیم کردیم؟ آیا قرآن در سیاست، اقتصاد، زراعت، اداره و خانواده ما جایی دارد و یا تشریفاتی است؟ در شب‌های قدر باید از اولیای دین استمداد بجوییم تا ما را در ماه رمضان موفق کند.

سلیمانی‌فرد با اشاره به اینکه باید مراقب بود تا با هنجارشکنی و کشف حجاب، بی‌احترامی و حرمت‌شکنی حرمت ضیافت الله را از بین نبریم، متذکر شد: امروز دشمنان ارزش‌های ما را هدف قرار داده‌اند، در حالی که حجاب دستور صریح قرآن و روایات است دشمن به‌دنبال ترویج بی‌حجابی و از بین بردن نظام خانواده است و می‌خواهد تجربه شکست خورده خود را در کشورمان پیاده کند.

وی به تشکیل وزارت امور تنهایی در انگلستان اشاره کرد و گفت: در حالی که بنیان خانواده در انگلستان و رسانه‌های لندن‌نشین متزلزل، پوکیده و از هم‌پاشیده است برای جمهوری اسلامی دایه مهربان‌تر از مادر شدند؟ انگلیس وزارت امور تنهایی تشکیل داده و افراد در سنین ۶۰ الی ۷۰ سال که ازدواج نکردند و خانواده ندارند را مورد حمایت قرار می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه امروز جنگ عقیده و تبلیغات است، یادآور شد: جوانان باید مراقب فضای مجازی باشند و با یک شبهه سریعا ‌دچار وادادگی نشوند. متاسفانه دشمن در فضای مجازی روزانه هفت الی هشت ساعت بر روی فکر و ذهن نوجوان ما تاثیر می‌گذارد اما والدین آنقدر درگیر روزمرگی‌ها می‌شوند که نیم ساعت هم نمی‌توانند برای فرزند خود وقت بگذارند.

سلیمانی‌فرد از مسئولان خواست نسبت به فضای مجازی و پاکیزه کردن فضای اسلامی کوشا باشند و متذکر شد: دشمن می‌خواهد تجربه شکست‌خورده خود را به ما دیکته کند لذا در این شرایط باید از اقتصاد و سیاست مراقبت و تک تک اعضای خانواده را قرآنی تربیت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا