ورزشی

سربازان اسپانیایی آلونسو – یومیر

الخاندرو گریمالدو و بورخا ایگلسیاس ستاره‌های اسپانیایی این فصل لورکوزن در بوندسلیگا بوده‌اند.

به گزارش یومیر، بایر لورکوزن این هفته می‌تواند برای نخستین بار قهرمانی در بوندسلیگا را قطعی کند. علاوه بر ژابی آلونسو، معمار و رهبر یک تیم منحصربه‌فرد، دو بازیکن اسپانیایی به نام‌های الخاندرو گریمالدو و بورخا ایگلسیاس نیز سهم مهمی در کسب این عنوان داشته‌اند.

گریمالدو تابستان گذشته از بنفیکا جدا و بلافاصله به یک مهره کلیدی برای ژابی آلونسو تبدیل شد. وینگر چپ لورکوزن در صحبت‌هایی با رسانه آس اسپانیا گفت: وقتی به لورکوزن رفتم، از پروژه، بازیکنان و کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم آگاهی داشتم اما تصور نمی‌کردم بتوانیم چنین عملکرد خوبی داشته باشیم.

گریمالدو با اشاره به توانمندی‌های ژابی آلونسو افزود: ژابی صداقت دارد و به بازیکنان اعتماد به نفس می‌دهد و به عنوان یک مربی می‌داند که باید چه کار کند و چگونه همه بازیکنان را جذب کند. الان اعتماد به نفس زیادی دارم و این را مدیون او هستم. ژابی از روز اول به من اعتماد به نفس داد و من الان در بهترین شرایط ممکن هستم.

۹ گل و ۱۱ پاس گل در بوندسلیگا برای این بازیکن یک پاداش بزرگ برایش داشت و باعث شد به تیم ملی کشورش دعوت شود. 

بورخا ایگلسیاس نیز در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از بتیس به صورت قرضی راهی لورکوزن شد. او نیز درباره حضورش در لورکوزن گفت: یک روز بعدازظهر ژابی با من تماس گرفت و گفت بونیفاس مصدوم شده و دوست دارد من جانشین او شوم. کمی طول کشید تا او مرا متقاعد کند و به همین خاطر تصمیم به حضور در لورکوزن گرفتم. 

لورکوزن علاوه بر قهرمانی در بوندسلیگا، می‌تواند جام حذفی و لیگ اروپا را نیز در این فصل به دست بیاورد. بایر لورکوزن توانست با برتریبرابر وستهم در یک چهارم نهایی لیگ اروپا به رکورد ۴۲ بازی بدون باخت در فصل جاری برسد و یک‌شنبه ۲۶ فروردین (فردا) می‌تواند با برتری در دیدار خانگی برابر وردربرمن برای نخستین‌بار در تاریخ خود قهرمانی در بوندسلیگا را قطعی کند. 

ژابی آلونسو یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌ها را در این فصل در فوتبال اروپا رقم زد و تیمش اکنون می‌تواند یک سه‌گانه را در پایان فصل جاری به دست بیاورد.

انتهای پیام

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا