اجتماعی

رئیسی: در مسأله آب، بنای دولت این است که نگذارد حقی ضایع شود

رئیس جمهور گفت: دولت در نظر دارد منابع آبی را به نفع مردم استان چهارمحال و بختیاری و استان های همجوار توزیع کند تا حق هیچکس ضایع نشود و عدالت اجرا شود. این مهم باید در طرح کلی آب دیده شود.

به گزارش یومیر، سید ابراهیم رئیسی امشب (18 خرداد) در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در صورت توجه به ظرفیت های فراوان استان، مشکل بیکاری حل می شود، گفت: این امر فراهم شده است. اینکه مشارکت مردمی داریم و صرفاً تصویب قانون، صدور بخشنامه و اعطای اعتبار برای موفقیت کافی نیست.

وی ادامه داد: اجرای قانون و پیگیری مصوبات نیازمند مدیرانی با انگیزه، متفکر و دلسوز است که انگیزه فعالیت در مجموعه ای از واحدها و فکر مردم را داشته باشند و موضوع آنها مردم باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه در سیره عملی امام رضا(ع) مسئله اصلی توجه و خدمت به مردم بود، گفت: آنها فضیلت بیشتری از ایجاد خادم در بین مردم نمی دانستند.

رئیس جمهور جلب رضایت مردم را در پرتو رضای الهی مهم دانست و خاطرنشان کرد: این افراد همان مردمی هستند که طوایفشان 10 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده اند و 2500 شهید و 7000 جانباز و ایثارگر دارند. همان مردم پاک، صاف، باصفا و متدینی که در رشته های مختلف امتحان خود را پس داده اند و بالاترین افتخار خدمت به این مردم و بازیابی ظرفیت آنهاست.

رئیسی تصریح کرد: می توان فقر، بیکاری، دغدغه ها و مشکلات مردم این استان را به حداقل ممکن کاهش داد، لذا مدیران باید بدانند که اولویت رسیدگی به دغدغه های مسئولان ارشد و نمایندگان استان تحت عنوان مصوبات سفر و … باشد. رهبرانی با روحیه تحول آفرین و با انگیزه زیاد برای پیگیری این مهم.

رئیس هیئت مدیره تاکید کرد: اگر مدیران احساس می کنند کارمند یا مدیری انگیزه کار و تغییر را ندارد باید او را به حاشیه برانند، کشور، نظام و پروژه ها معطل نشوند. برای خدا واجب تر است.

رئیسی بر احترام به همه و اعتماد به اموال تاکید کرد و گفت: باید به کسانی که آماده ریسک در منطقه هستند و مشکلات مردم را حل کنند احترام گذاشت.

وی اعتماد مردم را سرمایه ملی ما دانست و تصریح کرد: مردم باید احساس کنند که نظام اداری موثر است و یکی از مشکلات ما در نظام اداری به تعویق افتادن کار و جابه جایی کار به آینده است. امروز در منطقه عشایری لباد بودم که سال ها پیش هدف دیدار مقام معظم رهبری بود و مردم همچنان قدردان ایشان بودند و از رهبری تشکر می کردند. این مردم راضی، مهربان و قدردان گفتند که انتظار داریم مشکلات حمل و نقل، آب و مدرسه در این منطقه برطرف شود.

رئیس جمهوری موضوع آب را مهم دانست و تاکید کرد: آب در این منطقه کمتر از گذشته افت کرده است و نگرانی هایی که ایجاد شده این است که آب این منطقه افت کرده و به اندازه قبل نیست، لذا اینجاست. در کنار کم آبی مدیریت آب را نیز بالا می برد که برای موفقیت در این امر مشارکت همه مردم ضروری است.

وی آب شرب را اولویت اول دانست و گفت: در این استان که از نعمت آب برخوردار است در برخی شهرها و روستاها شاهد آبرسانی با تانکر هستیم و نیاز به مدیریت دارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در مدیریت آب، بحث عدالت است، باید برنامه جامع استفاده از آب شرب، صنعتی و کشاورزی بر اساس قانون و عدالت تدوین شود و نخبگان استان و منطقه باید در این خصوص اطلاع رسانی شود.برنامه ریزی کنید.خیلی مهم است که همه در این مورد بدانند.شرط موفقیت این طرح مشارکت مردم است بنابراین باید برای مردم و میزان آب به طور کامل توضیح داده شود. اختصاص داده شده در هر بخش باید مشخص و اعلام شود.

سرپرست وزارت نیرو مسئولیت بررسی علل افت آب و راهکارهای احتمالی برای افزایش آن را بر عهده داشت و گفت: باید طرح جامع آب بر اساس عدالت در توزیع آن تدوین و الگوی کشت مناسب تدوین شود. مردم باید همکاری کنند و نسبت به یکدیگر بدبین نباشند.»

وی با تاکید بر اینکه مشکل آب با مدیریت مردم حل می شود، افزود: دولت برای دیدن و عبور از مشکلات بنا نشده است، اما معتقدیم با همکاری و مشارکت مردم و نخبگان باید مشکلات را حل کرد. حل شود ادامه؛ در نظر دارد منابع آبی را به نفع مردم این استان و استان های همجوار تخصیص دهد تا اجازه ضایع شدن حقوق و اجرای عدالت در طرح جامع آب ندهد.

رئیس جمهور در خصوص نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان تاکید کرد: استاندار و مسئولان باید این مهم را پیگیری کنند و خود را در جذب سرمایه مسئول بدانند. تصور برای گردشگری در این استان بیش از حد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی با تاکید بر لزوم آبیاری سد باباحیدر تا قبل از پایان سال جاری گفت: این پروژه بیش از 10 سال به طول انجامیده و زمان بهره مندی سه شهرستان از مزایای این سد فرا رسیده است.

وی افزود: مبنای پیشرفت و توسعه کشور بر مبنای عدالت است و آمایش سرزمینی دستور خوبی برای استان ها و کشور در این زمینه است و باید بر مبنای مورد توافق همه حرکت کنیم.

رئیس سیاست گذاری، ارشاد و پشتیبانی آن را بر عهده دولت دانست و ادامه داد: اما اقدام و عمل و مدیریت میدانی بر عهده مردم و بخش خصوصی است و کارآفرینان باید وارد میدان شوند و از این نیرو استفاده کنند. زمینههای مختلف؛” صنعت گردشگری باید با حفظ پایگاه فرهنگی استان احیا شود.

رئیس جمهور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه از هویت فرهنگی و انقلابی خود بی بهره نمانند، گفت: مردم چهارمحال و بختیاری در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که دارای هویت انقلابی هستند و در حوادث اخیر مردم انقلاب را نفی کرده اند. ” آنها سرپرست ما هستند و ما نباید بگذاریم آنها سختی بگیرند.

رئیسی با اشاره به زیرساخت های ورزشی در استان تصریح کرد: باید به این موضوع رسیدگی شود و بر این نکته تاکید شود. اگر صنعت گردشگری فعال باشد و صنایع در حال گذار فعال باشند، مشکل بیکاری نیز حل می شود. هر فردی می تواند در موضوع کار نقش داشته باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کارخانه چادر مشکی شهرکرد قادر است نیاز کشور به این محصول را تامین کند، ادامه داد: در سالی که با شعار تولید و دانش بنیان نامگذاری شده است، دولت وظیفه خود می داند زمانی کالایی تولید کند که بتوانیم داخلی تولید کنیم. از خارج تامین نمی کند، بنابراین باید برای افزایش ظرفیت کارخانه چادر مشکی، بودجه لازم را تامین کرد و این باید اتفاق بیفتد.

رئیسی گفت: نمونه دیگر کشتارگاه جونقان است که با 10 درصد ظرفیت فعالیت می کند در حالی که جوانان منطقه از بیکاری رنج می برند و از وزیر خواستم با کمک جهاد کشاورزی و دانشگاه نسبت به احیای ظرفیت اقدام فوری کند. .

وی در خصوص معادن استان تصریح کرد: معادنی در استان وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد اما نباید خام فروشی کنیم.

رئیس جمهور ائمه اطهار را ادامه هجرت امام رضا(ع) برشمرد و تصریح کرد: این بزرگواران نعمت روستاها و شهرها هستند و نگاه دشمن به این کشور امام رضا است که فکر می کند می تواند جلوی ما را بگیرد در حالی که ما می توانیم جلوی ما را بگیرد. هم اعلام کنیم و هم با آن معامله کنیم ما این محدودیت ها و تحریم ها را متوقف نخواهیم کرد.

رئیسی گفت: شخصیت ها و مفاخر استان مانند آیت الله دهکردی و بختیاری ها را باید به نسل جدید معرفی کرد. امروز ما به طور گسترده با همه امکاناتمان تهدید می‌شویم و نیروی انسانی، اتاق‌های فکر، صنایع پیشرفته نظامی و دفاعی و سایر سرمایه‌های مادی و معنوی ما در معرض تهدید است و نظام اسلامی و قرآن را نمی‌خواهند، اما ملت ما دارد. قیام کرد و کاخ سفید امروز اذعان کرد. شکست می خورد. امروز همه باید کاری کنند که مردم امیدوار و دشمن ناامید شوند و اگر با موانعی مواجه شدیم دست از کار نکشیم و باید همیشه حرکت کنیم و به ظرفیت استان تکیه کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا