در قم چه خبر است؟

در قم چه خبر است؟

خبر این بود: هفته گذشته 3 هزار کودک با علائم بیماری های تنفسی و ویروسی به مرکز درمانی حضرت معصومه (س) مراجعه کردند. تاکنون هیچ یک از کودکان بیمار و این شش کودک فوت شده به ویروس کرونا مثبت نشده اند.
از اینکه چه تعداد از کودکان مبتلا به این بیماری به مراکز درمانی، کلینیک ها و مطب های دیگر مراجعه کرده اند، مطلقاً آماری وجود ندارد. اما شکی نیست که بیشتر از آمار مراجعه به تنها بیمارستان کودکان قم است. اگر جمع آوری شود، عمق فاجعه آشکارتر می شود.
مجید محبی با اشاره به فوت 6 کودک در قم در هفته گذشته گفت: این کودکان در مرکز تخصصی کودکان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها پذیرش شدند. ️
وی افزود: این متوفیان دارای بیماری هایی با علائم تشنج مکرر، سرطان خون و کم خونی شدید، نارسایی حاد کبدی و شوک سپتیک و دو نفر نیز علائم تنفسی داشتند.
مدیر درمان علوم پزشکی قم به نوع بیماری و ویروسی که بچه های قمی به آن مبتلا شده اند اشاره ای نکرد!
31 آذرماه 51 دانش آموز هنرستان دخترانه نور به دلیل مسمومیت تنفسی راهی بیمارستان شدند. علت این حادثه هنوز اعلام نشده است. این مسمومیت تنفسی در برخی مراکز آموزشی دیگر رخ داده بود
به نوبه خود در خبرها آمده است که فردی ناشناس موتورسیکلت سوار به دو دانش آموز تیراندازی کرده و متواری شده است. آیت الله اعرافی مدیر سمینارها با سردار میر فیضی فرمانده انتظامی استان قم تماس گرفت و پیگیر ماجرای این دو طلبه شد.
هفتم آذرماه، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم عصر یکشنبه اعلام کرد که پیش از ظهر امروز چهار کشیش بر اثر اصابت جسم تیز توسط افراد ناشناس مجروح شدند.
در هفته های اخیر در برخی شبکه های اجتماعی و محافل خبری مبنی بر تغییر استاندار قم مطرح شد.

#Redaktionsavisen, 19 دسامبر, 10 دسامبر

دکمه بازگشت به بالا