اجتماعی

نشانه‌های آشکار همه‌گیری “سه گانه” در آمریکا

متخصصان آمریکایی تصریح کردند: افزایش علائمی مانند گلودرد، سرفه و تب از علائمی است که نشان دهنده آغاز فصل آنفولانزا در این کشور است، اما در پاییز این علائم رایج ممکن است نشانه عفونت دیگری و احتمالا با «سه گانه» باشد. اپیدمی ما با آنفولانزا، کووید-19 و ویروس سنسیشیال تنفسی یا RSV روبرو هستیم.

به گزارش یومیر، داده های اولیه نشان می دهد که ایالات متحده در دوره شدید شیوع آنفولانزا قرار دارد و تعداد بالای کودکان مبتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در بیمارستان های سراسر کشور گزارش شده است.

برایان گاریبالدی، مدیر واحد مهار زیستی در بیمارستان جانز هاپکینز، گفت: این عوامل، همراه با کووید و احتمالاً یک نوع جدید، زنگ خطر را در سیستم مراقبت های بهداشتی به صدا درآورده اند.

وی تاکید کرد: با افزایش موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی، احتمال شیوع جدی آنفلوآنزا و افزایش احتمالی موارد ابتلا به کووید 19 مواجه هستیم و علاوه بر آن نیروی انسانی در حوزه سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته است. طی یکی دو سال گذشته کاهش یافته است.”

وی با تاکید بر اینکه نظام پزشکی توانسته مراقبت های لازم را انجام دهد، گفت: با این حال سیر عفونت همچنان نگران کننده است و موارد ابتلا به ویروس سنسیشیال تنفسی در بیمارستان ها قابل توجه است.

مدیر بخش کنترل زیستی بیمارستان جانز هاپکینز در پاسخ به این سوال که همه‌گیری سه گانه آنفولانزا، کووید-19 و ویروس سنسیشیال تنفسی در ماه‌های آینده چگونه خواهد بود، گفت: «هنوز برای اظهار نظر زود است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که احتمال آن وجود دارد. ما در یک دوره شدید شیوع آنفولانزا هستیم.تعداد تخمینی موارد آنفولانزا در مقایسه با قبل از شیوع کووید بسیار بیشتر از انتظارات ما است. با این حال، بر اساس داده‌های فصل آنفولانزا در شیلی، به نظر می‌رسد واکسن آنفولانزای موجود بسیار مؤثر است. برای جلوگیری از شکل شدید بیماری

سوال مهم دیگر این است که حضور سایر ویروس های تنفسی چه خواهد شد. ویروس سنسیشیال تنفسی معمولاً کودکان را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد، اما می تواند عواقب جدی برای افراد مسن داشته باشد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی گفت: همچنین باید توجه داشت که کووید-۱۹ همچنان وجود دارد و هر هفته شاهد صدها هزار مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا