اجتماعی

جهان نظاره‌گر سیلی محکم ایران به اسرائیل است

رییس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به حملات شب گذشته سپاه پاسداران در مقابل توحش رژیم صهیونیستی ضمن حمایت و تقدیر از این اقدام، گفت: شب گذشته آرزوی دیرینه امت‌های اسلامی برآورده شد و جهان نظاره‌گر سیلی محکم ایران به اسرائیل بود.

به گزارش یومیر، مهدی چمران در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای فلسطینی، پاسخ کوبنده شب گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و به شهادت رساندن چند تن از فرماندهان ارشد کشور را یک دفاع مشروع برشمرد و در این باره، گفت: حماسه دیشب وعده صادق بود که داده شده بود که به لطف الهی سیلی محکمی بر صورت رژیم جعلی اسرائیل نواخته شد و درس بزرگی به آنها داده شد.

وی با تأکید بر اینکه این چنین اقدامات در مقابل جنایات بزرگ اسرائیل اقدامی جزئی است و آنها باید در قبال خونخواریشان انتظار اقدامی فوق تصوراتشان داشته باشند، افزود: مردم ما هم حقاً منتظر یک اقدام تلافی جویانه بودند و دیدیم که از لحظات اولیه این حمله چه در تهران و چه در شهرهای دیگر کشور به خیابانها آمدند و ضمن تقبیح اقدام رژیم جعلی اسرائیل علیه کشورمان از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران تشکر کردند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به حضور مردم مسلمان عراق، لبنان، بیروت، فلسطین و دیگر کشورها در کف خیابانها برای قدردانی از اقدام بی سابقه دلاورمردان و رزمندگان نیروهای مسلح، گفت: سپاه پاسداران آرزوی دیرینه امت های اسلامی را برآورده کرد؛ برای اولین بار بود که پس از سالهای دور، به رژیم اشغالگر قدس حمله شد و با انواع پهپادها و موشک‌های پیشرفته ایران هدف قرار گرفت و پاسخی کوبنده به آنها داده شد و جهان نظاره گر ورود ضربات سهمگین بر پیکر رژیم کودک کش اسرائیل بود.

وی ادامه داد: ما در زمان جنگ توانایی مقابله با موشک ها و جنگنده های دشمن را نداشتیم، اما امروز به همت دلیرمردان نیروهای مسلح و دانشمندان مان و به برکت خون همه شهدای ایران در مقابل هر تهدیدی قدرتمندانه پاسخ می دهیم و دشمن را در موقع لزوم تنبیه می‌کنیم.

چمران با تأکید بر اینکه اسرائیل آغازگر حملات بود و حتی سازمان های بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل از یک قطعنامه ساده هم ابا داشتند، گفت: با وجود این کارشکنی ها ایران چاره ای نداشت تا پای در رکاب کرده و حمله کوبنده و مهار کننده را علیه اسرائیل بوجود بیاورد، از این رو امیدواریم آنهایی که دست در جنایت های اسرائیل دارند از این اقدام درس عبرت بگیرند.

وی خطاب به برخی دولت ها و کشورهای مسلمان که مدعی خویشتن داری ایران در مقابل جنایات اسرائیل بودند، یادآور شد: این مواضع خجالت آور و شرم آور است؛ بهتر است چشمانتان را باز کنید و مردمتان را بنگرید و ببینید مردمتان از این اقدام ایران چگونه شادی و پایکوبی کردند اما شما همچنان در بند الفاظ دیپلماتیک خود هستید.

رییس شورای شهر تهران افزود: ما به هیچ عنوان نباید فریب سخنان سردمداران آمریکا را بخوریم. سالهاست گفته ها و مواضع غربی ها نخ نما شده است. ما بایستی با قدرت تمام آماده و هوشیار باشیم تا در صورت تخطی دشمنان بتوانیم اقدامات انها را به بهترین شکل خنثی کرده و پاسخ کوبنده به همه آنها بدهیم و از این رو، آمادگی کامل ضروری است.

وی با اشاره به اینکه پس از پاسخ تلافی جویانه ایران به اسرائیل رسانه های مختلف جهان خبرهایی از  فرار و آواره شدن حدود پانصد و پنجاه هزار اسرائیلی از سرزمین های اشغالی مخابره کردند که این اتفاق به معنی وجود هراس آنها و پاسخ کوبنده ایران و دادن درس بزرگ به صهیونیست هاست، ابراز امیدواری کرد که این تنبیه نتیجه‌ بخش باشد و منجر به نابودی رژیم کودک‌کش شود.

چمران همچنین به شهادت رسیدن شماری از وابستگان اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس را به وی و محور مقاومت تسلیت گفت و با اشاره به جوسازی و تبلیغات بوقچی های عبری عنوان کرد: برخلاف شایعه سازی هایی که عنوان شده بود که فرزندان این شخصیت مبارز در کشورهای دیگر مشغول تجارت هستند اما دیدیم که این شایعات بی اساس بوده و متاسفانه بوسیله حکومت غاصب صهیونیستی ترور شدند؛ جنایت های این رژیم تمامی ندارد و قطعاً این تحرکات پاسخی کوبنده خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به روز ۲۵ فروردین ماه که در تقویم رسمی کشور به نام عطار نیشابوری نامگذاری شده است یاد و نام این شخصیت برجسته که از عارفان و شاعران بزرگ و نام‌آور ادبیات فارسی است را گرامی داشت.

رییس شورای شهر تهران همچنین با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمین جهان در ماه مبارک رمضان از حضور پرشور ملت‌های مسلمان در تحکیم وحدت و زینت بخشیدن به صفوف نمازعید فطر بخصوص در تهران، ام القرای شهرهای اسلامی قدردانی و اظهار کرد: روز عید فطر روز دریافت پاداش الهی پس از یک ماه روزه داری و ترک گناه بود، مضافاً بر اینکه حضور چنین حجم عظیمی از روزه داران در نمازعید فطر به امامت مقام عظمای ولایت در مصلی تهران، یکی از پدیده‌های بسیار جالب عصر حاضر بود که این اجتماع پرشور نشان از متدین بودن و پایبند بودن به مبانی دینی و عقیدتی ملت بزرگ ایران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با ابراز خرسندی از کسب عناوین مختلف قهرمانی در رقابت های بین المللی کشتی آزاد این موفقیت را به ورزشکاران و ملت پرافتخار ایران تبریک گفت.

انتهای پیام

بخش مطالب اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا