استان ها

بیش از ۳۷ هزار زوج در صف انتظار وام فرزندآوری در خراسان رضوی

یومیر/خراسان رضوی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: تعداد ۳۷ هزار و ۷۰۵ پرونده تسهیلات فرزندآوری از سال جاری در نوبت بوده و حدود ۴۳ درصد این تسهیلات در استان پرداخت شده است.

حمید صفای نیکو در گفت‌وگو با یومیر در خصوص وضعیت وام فرزندآوری و وام ازدواج اظهار کرد: در چهار ماه نخست سال جاری در شبکه بانکی استان تعداد ۵۷ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده تسهیلات فرزندآوری تشکیل و تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۶ فقره به مبلغ ۱۳ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی افزود: تعداد ۳۷ هزار و ۷۰۵ پرونده تسهیلات فرزندآوری از سال جاری در نوبت بوده و حدود ۴۳ درصد این تسهیلات در استان پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی تصریح کرد: مبلغ وام فرزندآوری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

صفای نیکو در خصوص میزان تسهیلات پرداخت شده ازدواج در سال جاری عنوان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری تعداد ۳۳ هزار و ۹۳۱ فقره پرونده تسهیلات ازدواج تشکیل و تعداد ۱۷ هزار و ۲۶۳ فقره به مبلغ  ۳۴ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: رقم وام ازدواج از مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در سال گذشته به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ باشد، و از مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا