عمومی

این جوان فقط ۳ روز با اعدام فاصله دارد

مرد جوانی از الیگودرزی ، که دوست خود را در طی یک مبارزه گسترده کشت ، روی چوبه دار ایستاده و از نیکوکاران کمک می خواهد.

به گزارش یومیر ، روزنامه شرق در ادامه نوشت: این جوان که در 19 سالگی به اتهام قتل دستگیر شد ، این فرصت را دارد که 800 میلیون تومان دیه ای را که والدینم درخواست کرده اند تا 15 اسفند بدهد. خانواده روستایی و فقیر این جوان با فروش دارایی خود و کمک گرفتن از اقوام و آشنایان تاکنون 550 میلیون تومان از دیه ای را که پدر و مادر من درخواست کرده اند تأمین کرده اند اما در تهیه 250 میلیون تومان آخر درمانده و ناامید شده اند.

پلیس در شهر الیگودرز در تاریخ 20 دسامبر 1996 در یک قتل در یکی از روستاها درگیر شد و پس از حضور در صحنه ، “مهرداد” را دستگیر و به دادگاه فرستادند. در جریان دادگاه و در دفاع از او ، مهرداد گفت كه تعدادی از بچه های روستا در نیمه شب زمستان سال 1996 معتقد بودند كه هیچ كسی از خانواده من در خانه نیست و قصد ورود به خانه ما را ندارد. من قبلاً به آنها گفته بودم كه خواهر و مادرم در خانه هستند و آنها فكر نمي كردند تا از ديوار خانه بالا بروند و وارد خانه شوند. همین مشکل باعث درگیری بین من و بچه ها در روستایی شد که قربانی زخمی شد و سرانجام کشته شد.

در پایان دادگاه ، قاضی دفاع مهرداد را موجه ندانست و وی به تلافی قتل عمد محکوم شد.

سپس با تلاش و انتشار بزرگان و گروه های صلح و سازش ، توافق نامه ای بین والدین مقتول و خانواده مهرداد مبنی بر پرداخت 800 میلیون تومان به عنوان دیه منعقد شد.

خانواده فقیر مهرداد با دادن 250 میلیون تومان از دیه درخواستی والدین اعلام درماندگی كرده اند و بستگان اقوام قصد كاهش مبلغ درخواستی را ندارند.

پدر و مادر پیر مهرداد به دلیل فرصت سه روزه باقیمانده برای تهیه دیه درخواست شده توسط پدر و مادرم ، از مردم خیرخواه کشور کمک خواسته اند تا جوانان 22 ساله آنها در شام نوروز از چوبه دار بالا نروند. .

خیریه های مایل به کمک به این جوان 222 ساله می توانند کمک های مالی خود را به شماره کارت 6037991762078909 به نام مریم کیانی متعلق به مادری که به قصاص محکوم شده و توسط دادگاه شهرستان الیگودرز مسدود شده است واریز کنند.

گزارش حمایت عمومی نیز به هموطنان خیرخواه ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا