عمومیکسب و کار ایرانی

چرا ماشین لباسشویی لک می اندازد

علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی

به طور معمول، این روغن در یک محفظه جداگانه نگهداری می شود، ممکن است پس از خارج شدن لباس ها از لباسشویی، لکه های کوچک تیره رنگ در بعضی از لباس های خود مشاهده کنید. از آنجا که روغن با آب شسته نمی شود، لکه ها پس از چند بار شستشو معمولاً باقی می مانند. متأسفانه، رفع نشت روغن ماشین لباسشویی همیشه کار ساده ای نیست.

برای دسترسی به فضای داخلی باید بخشی از آن را جدا کنید، در آن زمان می توانید به دنبال مسیرهای روغنی باشید که به منبع منتهی می شوند. اگر در انجام این کار مطمئن نیستید، با یک شرکت حرفه ای تماس بگیرید.

هنگامی که در اطراف لاستیک درب ماشین لباسشویی کپک زده باشد، ممکن است لباس ها را لکه دار کند. این اتفاق به ویژه در ماشین های لباسشویی درب از جلو مشکل ساز است، زیرا آب به طور مداوم در اطراف درب ورودی قرار دارد. اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید، داخل درب ماشین لباسشویی خود را بازرسی کنید، به دنبال نشانه هایی از کپک باشید.

این قسمت را معمولاً می توانید با یک مسواک کوچک یا قدیمی تمیز کنید. پس از تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی، دیگر نباید لکه ای روی لباس های شما ایجاد شود با فرض اینکه این مسئله مشکل ایجاد کرده باشد.

کمک! لباسشویی من لباسهای من را لکه دار می کند!

آیا ماشین لباسشویی شما لباس های شما را کثیف کرده است؟ دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود روی لباس شما لکه یا اثر بگذارد. واشر قدیمی با رنگ تراش خورده، نرم کننده بیش از حد پارچه یا لاستیک درب کثیف می تواند دلیل این امر باشد.

این دلایل ممکن است هنگام شستشو لباس شما را کثیف یا لکه دار کند. دلیل احتمالی لکه دار شدن لباسشویی شما وجود آب سخت است. برخی از مواد شیمیایی، مواد معدنی و ناخالصی های موجود در آب می توانند لکه های قابل توجهی روی لباس ایجاد کنند. اکثر سیستم های آب شهری حداقل برخی ناخالصی ها را دارند که کاملا طبیعی است. با این حال، جایی که غلظت قابل توجهی از آب سخت وجود دارد، می تواند اثرات نامطلوبی هنگام شستن لباس داشته باشد.

ماشین لباسشویی قرار است لباس شما را تمیز کند و لک نشود. شما باید با بازرسی از قطعات داخلی لباسشویی متوجه شوید که چه چیزی باعث ایجاد این مشکل شده است. گاهی اوقات ماشین لباسشویی می تواند به دلیل تجمع نرم کننده و مواد شوینده در درام و دیگ باعث ایجاد لکه در لباس شما می شود.

ممکن است درام لباسشویی دارای چربی، نرم کننده پارچه، مواد شوینده یا روغنی باشد که از لباسهای قبلی شسته شده وجود دارد. بهتر است بعد از پاک کردن قسمت داخلی درام لباسشویی، مجدد برنامه شستشو را برای لباسشویی خالی با آب گرم و یک فنجان سفید کننده اجرا کنید. با این کار هر نوع نرم کننده یا چربی که ممکن است باعث لک شدن لباس شما شود از بین می رود.

وجود آب سخت است. برخی از مواد شیمیایی، مواد معدنی و ناخالصی های موجود در آب می توانند لکه های قابل توجهی روی لباس ایجاد کنند.

هنگامی که در اطراف لاستیک درب ماشین لباسشویی کپک زده باشد، ممکن است لباس لک شدن لباس‌ها بعد از شست‌وشو در ماشین لبسشویی یکی از تجربه‌های بد برای بسیاری از خانم‌ها بعد از پایان شست وشو است. علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی متعدد است. مثلا یکی از دلایل این موضوع به خراب بودن ماشین لباسشویی برمی‌گردد. البته در این موارد می‌توانید با مراجعه به سایت و خود از شر این مشکل رها شوید. اما علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی تنها به ماشین لباسشویی مربوط نیست. این مشکل، دلایل دیگری نیز دارد. ما در اینجا به برخی از این دلایل پرداخته‌ایم.

چرا ماشین لباسشویی لک می اندازد؟

علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی را می‌توان به دو علت کلی تقسیم کرد. علت اول مربوط به مشکلات ماشین لباسشویی است. یعنی ممکن است یکی از قطعات ماشین لباسشویی دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر لباسشویی آرچلیک در اصفهان  داشته باشد. دسته دوم نیز به دلایلی خارج از ماشین لباسشویی مربوط می‌شوند.

مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی

اگر علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی مربوط به ماشین لباسیشویی باشد، در این صورت عیب آن به پمپ لباسشویی مربوط است. وقتی پمپ لباسشویی مشکل داشته باشد، آب نمی‌تواند به سرعت از ماشین تخلیه شود، در نتیجه خروج تدریجی آب باعث لکه دار شدن لباس‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، باید پمپ آب لباسشویی و فیلتر آن را تعمیر کنید.

در برخی از موارد خراب بودن جاپودری نیز می‌تواند علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی باشد. وقتی جاپودری مشکل داشته باشد، پودر یا مایع لباسشویی به خوبی عمل نمی‌کند، در نتیجه لباس‌ها تمیز شسته نمی‌شوند. جاپودری، مواد شوینده را به طور مساوی توزیع می‌کند. بنابراین توزیع نامناسب آن مانع از تمیز شدن لباس‌ها شود. خرابی جاپودری می‌تواند ناشی از اثر شکستگی، فرسودگی و مسدود شدن جاپودری باشد.

علت تمیز نشستن ماشین لباسشویی

هیدرواستات یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است که میزان آب ورودی به ماشین را کنترل و تنظیم می‌کند. خراب بودن این قطعه نیز می‌تواند مانع از عملکرد آب ورودی به داخل جاپودری شود. در صورتی که جاپودری مشکلی نداشته باشد؛ اما نتواند به درستی عمل کند احتمال خرابی قطعه هیدرواستات زیاد است.

در مواردی نشت روغن به داخل مخزن نیز می‌تواند علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی باشد. اکثر لباسشویی‌ها دارای یک مخزن روغن هستند.

این مخزن به روغن کاری اجزای داخلی لباسشویی کمک می‌کند. در صورتی که محفظه روغن دچار آسیب شود نه تنها روغن آن به داخل لباسشویی نفوذ می‌کند، بلکه اجزای داخلی ماشین نیز روغن‌کاری نمی‌شوند. بنابراین نشت روغن علاوه بر لکه‌دار کردن لباس‌ها باعث آسیب بیشتر به ماشین لباسشویی نیز می‌شود. علت لکه دار بودن لباس ها پس از اتمام شستشو در لباسشویی بیشتر بخوانید:

  • وجود جرم در ماشین لباسشویی

همه ماشین‌های لباسشویی بعد از مدتی کار کردن نیاز به سرویس و جرم‌گیری دارند. جرم‌گیری معمولا به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. استفاده از پودرهای مخصوص یکی از این روش‌ها است. اما معمولا این راهکار همیشه جواب نمی‌دهد. در مواقعی ممکن است جرم به داخل بدنه و قطعات لباسشویی نفوذ کرده باشد. در این موارد باید از تعمیرکنندگان ماشین لباسشویی کمک کنید تا با باز کردن محفظه داخلی لباسشویی، آن را جرم‌گیری کنند.

کیفیت ماشین لباسشویی نیز می‌تواند در تمیز شستن لباس‌ها تاثیرگذار باشد. هر چه برند و مدل لباسشویی شما بهتر باشد، احتمال تمیز شستن لباس‌هایتان نیز بیشتر است.

از طرفی معمولا لباسشویی‌هایی که بسیار قدیمی هستند، ممکن است از لحاظ شست‌وشو قابل مقایسه با نمونه‌های جدید نباشند. یعنی نتوانند به اندازه ماشین‌های جدید از پس لباس‌های کثیف برآیند.

سایر دلایلی که به خرابی ماشین لباسشویی ارتباطی ندارند.

دلایل دوم مربوط به علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی به اشتباهات خانم‌ها در شستن لباس‌ها مربوط است. برخی از این اشتباهات رایج عبارتند از:

بسیاری از خانم‌ها بدون توجه به جنس و رنگ لباس‌ها، آن‌ها را به صورت یکجا داخل ماشین لباسشویی می‌ریزند. حتی در مواردی ممکن است لباس‌ها از هم تفکیک شوند؛ اما تفکیک آن‌ها به درستی انجام نشود. به عنوان نمونه اگر لباسی را که به دلیل چربی کثیف شده است با لباس‌های تمیز داخل لباسشویی بریزید؛ احتمال آنکه لباس چرب تمیز نشود و حتی لباس‌های دیگر نیز به آن کثیفی آغشته شوند، زیاد است.

  • استفاده نادرست از برنامه شستشو

ماشین‌های لباسشویی دارای برنامه‌های مختلفی هستند. هر برنامه بر طبق معیارهای مختلف مانند لباس‌های سفید، رنگی، شست‌وشو ی سریع، لباس‌های کتان و… در ماشین‌های لباسشویی تعبیه شده‌اند. اگر از برنامه مناسب با نوع لباس‌ها استفاده نکنید، احتمال لک شدن لباس بعد از شست‌وشو وجود دارد.

  • عدم استفاده درست از پودر ماشین لباسشویی

در مواردی استفاده ناکافی از پودر ماشین لباسشویی نیز می‌تواند علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی باشد. استفاده از پودر لباسشویی بی‌کیفیت نیز از دیگر علل لک شدن لباس بعد از شست‌وشو است. اگر ماشین لباسشویی شما از نظر سخت‌افزاری مشکل ندارد با تغییر برنامه و نیز نوع پودر یا میزان آن، نتیجه را بررسی کنید. علت کثیف شدن لباس در ماشین لباسشویی

  • عدم شست‌وشو یا آب‌گیری مناسب

آب‌گیری نامناسب نیز می‌تواند علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی باشد. برای بررسی این مشکل بهتر است شیرهای ورودی آب به داخل لباسشویی را بررسی کنید.

فشار آب نیز می‌تواند بر عملکرد آبگیری تاثیر داشته باشد. اگر فشار آب ورودی به لباسشویی مشکل ندارد، از برنامه آب‌گیری مجدد استفاده کنید. در مواقعی برخی از لباس‌های بسیار کثیف نیاز به شست وشوی زیاد دارند.

همه ماشین‌های لباسشویی ظرفیت محدودی برای لباس‌ها دارند. اگر بیشتر از ظرفیت ماشین، لباس بیندازید احتمالا لباس‌های شما بعد از شست‌وشو لکه‌دار خواهند بود. ظرفیت زیاد مانع از چرخش مناسب لباس‌ها می‌شود. از طرفی وقتی لباس‌ها فضای کافی نداشته باشند ممکن است آبگیری لباس‌ها نیز به خوبی انجام نشود. از بین بردن لکه لباس در لباسشویی

هر چه دمای آب بیشتر باشد، لباس‌ها تمیزتر شسته می‌شوند. بهتر است برای لباس‌های بسیار کثیف از دمای تنظیم آب به صورت دستی استفاده کنید. دمای پایین آب معمولا مانع از حل شدن پودر ماشین لباسشویی نیز می‌شود.

چرا ماشین لباسشویی لک می‌ اندازد؟ آب مصرفی در هر منطقه آب و هوایی متغیر است و همین موضوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین علت لک انداختن ماشین لباسشویی باشد. زیرا هرچه رسوب و جرم آب منطقه سکونت بیشتر باشد لباس‌های شما دچار لکه خواهند شد. همچنین، به مرور زمان قطعات دستگاه هم دچار رسوب و آسیب می‌شوند.

سخن نهایی

اگر مشکل لک شدن لباس در ماشین لباسشویی به یکباره به وجود آمده است و قبلا وجود نداشت، احتمال اینکه مشکل سخت‌افزاری باشد زیاد است. بنابراین بهترین کار در این مواقع تماس با تعمیرکاران لباسشویی مجموعه کارمین است تا علت لک شدن لباس در ماشین لباسشویی را بررسی کنند. برای این کار می‌توانید با مراجعه به سایت کارمین، مشکل خود را به آسانی حل کنید.

دکمه بازگشت به بالا