عمومیکسب و کار ایرانی

جرم گیری لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

اگر برای جرم گیری ماشین لباسشویی به مواد شوینده حساسیت دارید و یا اینکه نمی‌دانید از چه موادی استفاده کنید که به نتیجه مطلوب برسید، با ما همراه باشید.

از پرکاربردترین وسایل در هر خانه‌ای ماشین لباسشویی است؛ از سوی دیگر با توجه به افزایش قیمت اینگونه وسایل، مراقبت از آن‌ها بسیار اهمیت دارد و اگر از آن به خوبی مراقبت نشود نیاز است که هزینه بالایی برای تعمیر و یا خرید ماشین لباسشویی جدید بپردازید. جرم گیری ماشین لباسشویی کار ساده‌ای است و خود شما به راحتی و با انتخاب مواد شوینده مناسب می‌توانید آن را انجام دهید. برای آشنایی با بهترین روش جرم گیری ماشین لباسشویی تا پایان این مطلب با همراه باشید.

جهت اطلاع از آدرس مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی بکو در مشهد کلیک کنید.

برای جرم گیری ماشین لباسشویی چه کنیم؟

بهترین روش برای اینکه بدانید آیا زمان جرم گیری ماشین لباسشویی شما فرارسیده یا نه؟ استشمام بو نا مطبوع از داخل لباسشویی است. بوی نامطبوع داخل لباسشویی به دلیل تجمع میکروب‌ها است. روش‌های متعددی برای از بین بردن جرم لباسشویی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جرم گیری لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

یکی از بهترین روش‌ها برای جرم گیری ماشین لباسشویی که نیاز به پرداخت هزینه بالایی ندارد، استفاده از سرکه و جوش شیرین است.  برای استفاده از این روش کافی است نصف لیوان سرکه را با یک قاشق چایی خوری جوش شیرین به یک ظرف آب گرم اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را با یکدیگر مخلوط کردید؛ محلول به وجود آمده را می‌توانید برای تمیز کردن لباسشویی در مخزن مایع آن ریخته و از آن استفاده کنید. این محلول بسیار قوی علاوه بر از بین بردن جرم ماشین لباسشویی، بوی بد آن را نیز از بین می‌برد.

جرم گیری لباسشویی با امونیاک و سرکه

بهترین روش برای جرم گیری درب و لاستیک ماشین لباسشویی استفاده از آمونیاک و سرکه است؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این روش جرم گیری رعایت کنید این است که  مطمئن شوید به آمونیاک حساسیت دارید یا خیر؛ برای استفاده از این روش لازم است نصف لیوان سرکه را با دو قاشق چایخوری آمونیاک مخلوط کنید و مواد به دست آمده را در یک ظرف آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید. بعد از آنکه مطمئن شدید مواد با آب مخلوط شده، یک دستمال تمیز را به محلول آغشته کنید و درب لباسشویی را با آن تمیز کنید. بهتر است برای جلوگیری از تجمع جرم، دو ماه یک‌بار این روند را انجام دهید.

آیا جرم گیری ماشین لباسشویی با وایتکس امکان دارد؟

ماده هیپوکلرید که از وایتکس تولید می‌شود، به شدت قابلیت اکسید کردن قطعات فلزی را دارد؛ به همین دلیل اگر از وایتکس برای جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده کنید ممکن است به قطعات آن آسیب بزند و یا رنگ لاستیک درب لباسشویی را تغییر دهد؛ اما اگر قصد دارید از وایتکس برای جرم گیری استفادماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که خیلی زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، به خصوص اگر تعداد اعضای خانواده زیاد باشد. تقریبا هر هفته حجم بالایی از لباس های چرک و کثیف را در جنس ها و رنگ های مختلف داخل مخزن این دستگاه ریخته و با برنامه های شستشوی مختلف می شوییم و خشک می کنیم.

برای هر کسی که این دستگاه را در منزل دارد و از آن استفاده می کند، پیش آمده که گاهی متوجه می شود مخزن ماشین یا لباس ها بوی نامطبوعی گرفته اند. ممکن است در این لحظه فکر کنید که ماشین لباسشویی شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، اما خبر خوش این است که دستگاه شما خراب نیست، بلکه فقط نیاز به جرم گیری دارد!

بسیاری از ماشین های لباسشویی بعد از مدت زیادی کار کردن و به دلیل عدم رسیدگی و تمیز کردن، محلی برای تجمع رسوب و میکروب و قارچ و باکتری می شوند. این جرم ها و رسوبات باعث ایجاد بوی بد در ماشین و لباس ها، و حتی ایجاد حساسیت پوستی به خصوص در کودکان می شوند. اما برای از بین بردن این جرم ها باید چه کرد؟ در ادامه این مقاله قصد داریم درباره این مسئله بیشتر صحبت کنیم و روش جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین را به شما آموزش دهیم. همچنین اگر صاحب ماشین لباسشویی بوش هستید می توانید برای رفع ایرادات و تعمیر این دستگاه از طریق اقدام کنید.

چطور بفهمیم که ماشین لباسشویی نیاز به جرمگیری دارد؟

همانطور که گفتیم ماشین لباسشویی بعد از مدتی کار مداوم و عدم رسیدگی، دچار جرم و رسوب می شود. فضای مرطوب این دستگاه یا باقی ماندن طولانی لباس های خیس در آن، بستر مناسبی برای تجمع جرم و میکروب و قارچ و باکتری ایجاد می کند. این جرم ها باعث می شوند که کیفیت شستشوی لباس ها پایین بیاید و در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد می کنند.

بنابراین اگر احساس کردید ماشین خوب کار نمی کند، لباس ها آنطور که باید شسته و تمیز نمی شوند، و لباس ها یا داخل ماشین بوی نامطبوعی می دهند، باید برای جرم گیری اقدام کنید. بهتر است هر چند وقت یکبار این موارد را چک کنید. وجود هر یک، به خصوص بوی نامطبوع، می تواند نشانه ای بر تجمع جرم و رسوبات باشد و باید برای رفع آن اقدام کنید.

مزایای جرم گیری ماشین لباسشویی

هر لوازم خانگی نیاز به توجه و رسیدگی دارد. همچنین ماشین لباسشویی. با نگهداری درست و رسیدگی به این وسیله و همچنین اقدام به موقع برای  می توانیم کیفیت عملکرد آن را حفظ کرده و همچنین باعث طول عمر و دوام بیشتر این وسیله شویم.

جرم گیری ماشین لباسشویی مزایای زیادی دارد که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

از بین بردن بوی نامطبوع ماشین
از بین رفتن بوی نامطبوع لباس های شسته شده
از بین بردن میکروب و قارچ و باکتری
از بین بردن رسوب آب و مواد شوینده بر بدنه داخلی دستگاه
از بین بردن جرم روی قطعات مهم داخلی دستگاه
افزایش کیفیت شستشوی لباس ها
جلوگیری از بروز حساسیت پوستی به خصوص در کودکان و نوزادان

جرم گیری ماشین لباسشویی 

راه های مختلفی برای جرم گیری لباسشویی وجود دارد که یکی از روش های خانگی و ساده برای این کار استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین است. اما پیش از آن لازم است که بدنه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم. بنابراین قبل از آنکه نحوه جرم گیری با سرکه و جوش شیرین را آموزش دهیم، به آموزش نحوه تمیز کردن بدنه لباسشویی می پردازیم.

نحوه تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی

همانطور که اشاره کردیم تمیزکاری را باید ابتدا از بدنه ماشین شروع کنید. برای این کار می توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

1.دوشاخه را از برق بکشید و مطمئن شوید که جریان برق قطع و ماشین خاموش شده است.
2. بهتر است برای محافظت از پوست خود از دستکش استفاده کنید.
3. برای تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی از اسفنج و آب و ماده سفید کننده استفاده کنید.
4. قسمت های بدنه ماشین، پشت ماشین و فیلتر لباسشویی را به خوبی تمیز کنید.
5. یکی از قسمت های اصلی برای شستشو لاستیک ماشین است. این قسمت به دلیل رطوبت سیاه می شود و رسوب و باکتری و بوی نامطبوعی دارد.
6. لاستیک ماشین را جدا کنید و با دقت آن را تمیز کنید. سپس آن را کاملا خشک کنید.
7. بعد از هر بار شستشو، فیلتر کف را باز کنید تا مطمئن شوید چیزی داخل آن گیر نکرده باشد و داخل آن را با آب و مسواک تمیز کنید.

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین

یکی از روش های ارزان و آسان و خانگی برای جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین است. این محلول بسیار کارآمد و قوی است و می تواند تمامی آثار رسوبات و باکتری ها را از بین ببرد. برای انجام جرم گیری با استفاده از این مواد می توانید طبق مراحل زیر اقدام کنید:

1.حدود صد گرم جوش شیرین را با یک لیتر سرکه مخلوط کرده و آماده کنید.
2. برنامه شستشوی کتان با آب دمای نود درجه را انتخاب کنید و استارت را بزنید.
3. صبر کنید تا آبگیری و چرخش دیگ کاملا انجام شود.
4. بعد از آبگیری و چرخش کامل، آب گرم می شود.
5. محلول سرکه و جوش شیرینی که آماده کرده بودید را در قسمت جاپودری بریزید.
6. اجازه دهید که برنامه شستشو انجام شده و به پایان برسد.
7. بعد از اینکه شستشو تمام شد، درب ماشین را باز کنید.
8. با یک اسفنج نرم و تمیز دیواره های داخلی ماشین را پاک کنید.
9. در انتها با آب ولرم دیگ را آبگیری کنید.

این محلول یک تمیزکننده قوی است که تمامی باکتری ها، قارچ ها و رسوبات موجود در حفره های دیگ را می زداید و از بین می برد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که محلول های خانگی شامل اسید ممکن است در اثر استفاده زیاد به لاستیک دور درب ماشین لباسشویی آسیب بزنند. بنابراین مراقب باشید که زیاد از حد این کار را انجام ندهید. اما انجام هر شش ماه یک بار جرم گیری با محلول سرکه و جوش شیرین صدمه ای به دستگاه شما نخواهد زد.

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره اهمیت و مزایای جرم گیری ماشین لباسشویی صحبت کنیم و یکی از آسان ترین روش های خانگی که می توانید برای این منظور به کار بگیرید را به شما معرفی کنیم و آموزش دهیم.

قابل ذکر ایت که روش های مختلف دیگری هم برای جرم گیری این دستگاه وجود دارد، مثل استفاده از قرص جرم گیر، پودر جرمگیر، محلول آمونیاک و سرکه. استفاده از هریک از این روش ها و جرم گیری صحیح دستگاه باعث افزایش طول عمر مفید ماشین، افزایش کیفیت شستشو و همچنین جلوگیری از بوی نامطبوع و حساسیت های پوستی می شود.

همانطور که میدانید نحوه نگهداری صحیح و رسیدگی به موقع به لوازم خانگی می تواند تا حد زیادی از خرابی آنها جلوگیری کرده و کیفیت عملکردشان را حفظ کند. به خصوص با توجه به تورم و گرانی قیمت این لوازم، این امر الزامی است. در صورتی که با ایرادی مواجه شدید که قادر به رفع آنمقدمه

لباسشویی یکی از وسایل پرکاربرد هر خانه محسوب می‌شود که اگر از آن به خوبی مراقبت نشود، در این اوضاع گرانی، هزینه بزرگی روی دست شما خواهد گذاشت. یکی از دلایل خرابی ماشین لباسشویی جرم‌هایی هستند که طی شست و شوهای فراوان ایجاد می‌شوند. جرم گیری ماشین لباسشویی اگر به موقع انجام نشود، لباس‌های شما کاملا تمیز نشده و بوی بدی می‌گیرند. گرفتن جرم لباسشویی در تمیز شدن لباس‌ها و بوی آن‌ها تاثیر زیادی دارد و حتی اگر شما از مایع خوش‌بو کننده هم استفاده کنید تاثیری بر روی لباس‌های شما نخواهد گذاشت. تمیزکاری ماشین لباسشویی کار بسیار ساده ای است و به راحتی با راهکارهایی که به شما می‌گوییم می‌توانید جرم لباسشویی خود را از بین ببرید.

مشاهده خلاصه این مقاله به صورت ویدیو پادکست

به عنوان یک وسیله شست و شوی لباس باید همیشه تمیز بماند تا لباس‌ها را نیز به خوبی تمیز کند. بهترین راه برای تمیز ماندن لباسشویی برنامه ریزی مناسب برای انجام این کار است. اگر شما برای تمیز کردن لباسشویی خود برنامه ریزی کنید، دیگر جرمی در لباسشویی باقی نخواهد ماند و به خوبی کار خواهد کرد. تمیز نکردن لباسشویی باعث می‌شود تا مکانی برای رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها فراهم شود. با وجود این میکروب‌ها در لباسشویی امکان ابتلا به مریضی‌های پوستی نیز افزایش می‌یابد که بسیار ناهنجار هستند.

اگر زمانی داخل لباسشویی را بو کردید و بوی بدی را استشمام کردید، بدانید که جرم لباسشویی شما را فراگرفته است و به احتمال زیاد میکروب‌های نیز در آنجا وجود دارند. این میکروب‌ها برای کودکان زیر 8 سال بسیار مضر هستند و ممکن است به قدری  قوی شده باشند که باعث شوند شما نیز مریض شوید. اما نگران نباشید، در این مطلب می‌توانید به سادگی با راهکارهایی که به شما می‌گوییم از شر جرم‌های لباسشویی خلاص شوید و لباس‌های خود را نیز تمیزتر از قبل کنید.

جرم گیری لباسشویی با روش‌های بسیار زیادی انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها به یک صورت انجام می‌شود که نیاز به مواد متفاوتی دارد. یکی از بهترین ویژگی‌های این روش‌ها ارزان بودن آن‌ها است. توصیه می‌شود برای برخی از این روش‌های جرم گیری ماشین لباسشویی حتما ماسک و دستکش داشته باشید، زیرا ممکن است به مواد شست و شو دهنده حساسیت داشته باشید. در مقاله هم می توانید در این مورد ها بیشتر بخوانید.

جرم گیری با سرکه و جوش شیرین

جرم گیری با سرکه و جوش شیرین یکی از کارآمدترین روش‌های پاک کردن جرم از لباسشویی است. استفاده از این روش بسیار مقرون به صرفه است و تاثیر بسیار زیادی نیز دارد. شما برای استفاده از این روش شست و شو باید یک ظرف آب گرم برداشته و نصف لیوان سرکه و یک قاشق چایی خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. بعد از اینکه مواد را با یکدیگر مخلوط کردید یک محلول به وجود می‌آید که می‌توانید از آن برای تمیز کردن لباسشویی استفاده کنید. این محلول بسیار قوی بوده و جرم‌ها را به خوبی از بین می‌برد. با استفاده از این محلول بوی لباسشویی شما نیز از بین می‌رود و لباس‌ها شما دوباره بوی خوبی به خود می‌گیرند.

شما می‌توانید با آغشته کردن دستمال به محلول اقدام به پاک کردن جرم‌ها کنید. راه دیگری نیز برای به زحمت نیوفتادن شما وجود دارد؛ شما می‌توانید این محلول را در بخش مایع لباسشویی ریخته و لباسشویی را با یک برنامه بدون دور تند تنظیم کنید (2 ساعت کافی است) تا تمام درزها و سوراخ‌های لباسشویی به خوبی تمیز شوند. بعد از اینکه شست و شو انجام شد، درب لباسشویی را باز کنید و داخل آن را به آرامی اسفنج بکشید. بهتر است که این کار را هر دو ماه یکبار انجام دهید تا لباسشویی شماعملکرد خود را حفظ کند و لباس‌های شما نیز به خوبی تمیز شوند.

توجه کنید که مقدار سرکه را از آنچه که در دستور عمل گفتیم زیادتر نکنید، زیرا باعث خراب شدن قسمت‌های لاستیکی و پلاستیکی ماشین لباسشویی می‌شود. در نتیجه باید این قطعات تعویض شوند و باعث ایجاد شدن هزینه‌های جانبی می‌شود.اگر برای تمیز کردن برفاب استفاده میکنید هنگام تمیز کردن به این شیوه حتما مواظب قسمت های لاستیکی باشید.

جرم گیری با قرص جرم گیر

دلیل دیگری که جرم و رسوب در لباسشویی ایجاد می‌شود، استفاده از پودرهای نامرغوب است. پودرهای لباسشویی بی کیفیت می‌توانند باعث ایجاد جرم در داخل لباسشویی و بخش‌های دیگر شود که ما به سادگی نمی‌توانیم آن‌ها را تمیز کنیم. همچنین با توجه به چرک لباس‌ها و رطوبتی که در ماشین لباسشویی باقی می‌ماند، نمی‌توان انتظار نداشت که لباسشویی‌ها جرم نگیرند. همین عمل باعث می‌شود تا وقتی که لباس‌ها دیگر درون لباسشویی می‌روند، بوی بدی بگیرند و به خوبی تمیز نشوند.

جرم گیری ماشین لباسشویی با سرکه و جوش شیرین - تعمیرات لوازم خانگی رساسرویس

در چنین زمانی لباسشویی ها نیاز به جرم گیری و تمیز شدن دارند. یکی از راه‌های بی دردسر برای تمیز کردن جاهایی از لباسشویی که دستمان به آنها نمی‌رسد، استفاده از قرص‌های جرمگیر است. قرص‌ها را به سادگی می‌توانید از هر فروشگاهی تهیه کنید و از آن استفاده کنید. برای اینکه تاثیر بیشتری از این قرص‌ها بگیرید، بهتر است که دو عدد از آن‌ها را در لباسشویی استفاده کنید تا به طور کامل همه‌ی اجزای لباسشویی شما جرم گیری شود.

برای تعمیر ماشین لباسشویی خود به مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی در مشهد مراجعه کنید.

استفاده از قرص جرم گیر زحمت کمتری نسبت به روش‌های دیگر تمیز کردن لباسشویی دارد و وقت کمتری نیز از شما می‌گیرد. توجه کنید که برخی از قرص‌های جرمگیر بسیار قوی هستند و برای لباسشویی‌های سایز بزرگ استفاده می‌شوند. بنابراین مطمئن شوید که قرص جرم گیر را با توجه به سایز لباسشویی خود تهیه می‌کنید. قبل از شروع مطمئن شوید که لباس شویی کاملا خشک است و قبل از آن از آن استفاده نشده.

خب حالا باید قرص جرم گیر را درون محفظه لباسشویی قرار دهید و لباسشویی را روی 60 دقیقه بدون دور تند تنظیم کنید تا لباس شویی به آرامی تمیز شود.

توجه کنید که این کار باید با دمای بالا انجام شود، بنابراین فراموش نکنید که دمای لباسشویی را تنظیم کنید (دما باید کمی بیشتر از آب گرم باشد). اگر دما را تا حد زیادی بالا ببرید ممکن است که لباسشویی آسیب ببنید. تنظیم کردن دما باعث می‌شود که قرص به خوبی عمل کند، همچنین جرم‌ها نیز در دمای بالا آسیب پذیر می‌شوند و به سادگی از بین می‌روند. سعی کنید که این کار را هر 1 ماه یک بار انجام دهید تا لباسشویی شما تمیز و پاکیزه باقی بماند و باعث مریض شدن شما نشود.

جرم گیری با پودر جرم گیر

یکی از راه‌هایی که در پاک کردن جرم‌ها موثر بوده، اما برای لباسشویی نه، جرم گیری لباسشویی با پودر جرم گیر است. شما با این روش بیشترین آسیب را به لباسشویی می‌زنید ولی در عین حال لباسشویی را نیز خیلی تمیز می‌کنید. این پودرها معمولا برای ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک استفاده می‌شوند و نتیجه خوبی را نیز به همراه دارند. شما با این پودر می‌توانید قسمت‌های لاستیکی و پلاستیکی لباسشویی را شست و شو دهید و مشاهده کنید که این قسمت‌ها مانند روز‌های اول خود شده‌اند.

یکی از مزیت‌های پودر جرم گیر لباسشویی این است که می‌توان آن را در همه مدل‌های لباسشویی استفاده کرد و در نهایت تمیزی ماشین لباسشویی را مشاهده کرد. این پودر بسیار آسان و کم دردسر استفاده می‌شود و قدرت تمیزی بسیار زیادی دارد. اگر بخواهیم به طور تخصصی از این پودر صحبت کنیم باید بگوییم که این پودر با از بین بردن سختی آب و آنزیم‌هایی که در آن وجود دارد، چربی‌ها و جرم‌ها را می‌شکافد و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود. این پودر علاوه بر جرم‌ها، رسوبات ایجاد شده درون لباسشویی را از بین می‌برد و لباسشویی را مثل روز اولش می‌کند.

نکته مهمی که باید درباره پودرهای جرمگیر لباس شویی باید بدانید این است که اگر در یک ماه بیشتر از یک بار از این پودر های استفاده کنید، ممکن است که به لباسشویی خود آسیب جدی وارد کنید و به احتمال زیاد نمی‌خواهید در این اوضاع اقتصادی هزینه اضافی برای شما در بر داشته باشد. بیشترین جایی که ممکن است که آسیب ببیند، لاستیک‌ها و پلاستیک‌های لباسشویی است. برای استفاده از این پودر باید 2 تا 6 پیمانه از این پودر را درون لباسشویی خود بریزید و تنظیمات را به روی 60 دقیقه بدون دور تند قرار دهید. بهتر است که دما را نیز روی گرم تنظیم کنید.

جرم گیری با پودر و قرص جرم گیر

برای استفاده از این روش باید ببنید که آخرین بار چه زمانی اقدام به تمیز کردن لباسشویی خود کرده‌اید. اگر سه ماه پیش یا بیشتر برای جرم گیری ماشین لباسشویی اقدام کرده‌اید، باید 5 پیمانه پودر ماشین لباسشویی را به همراه 2 عدد قرص جرم گیر ماشین لباسشویی را درون ماشین قرار دهید، سپس ماشین لباسشویی را روی 60 دقیقه بدون دور تند در دمای متعادل قرار دهید.

در صورتی که ماشین لباسشویی خود را 2 ماه یا کمتر تمیز کرده‌اید، دیگر نیازی به تمیز کردن زیاد نیست و می‌‌توانید برای کامل تمیز شدن لباسشویی 1 قرص جرم گیر و 2 پیمانه پودر لباسشویی در ماشین لباسشویی بریزید. در این مرحله نیز باید لباسشویی را در زمان60 دقیقه و در دمای مناسب قرار داده تا به خوبی باکتری‌ها، قارچ‌ها از بین بروند

جرم گیری با امونیاک و سرکه

این روش جرم گیری معمولا برای درب و لاستیک‌های لباسشویی استفاده می‌شود. برای شروع کار باید بدانید که به آمونیاک حساسیت دارد یا خیر؛ اگر حساسیت دارید حتما باید از ماسک و دستکش استفاده کنید. در ابتدا باید یک ظرف آب گرم آماده کنید و بعد از آن باید یک یا دو قاشق چایی خوری آمونیاک و نصف لیوان سرکه به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

بعد از حل شدن مواد با یکدیگر، شما می‌توانید که یک دستمال برداشته و با آغشته کردن آن به محلول اقدام به جرم گیری لباسشویی کنید. بهتر است این کار را یک یا دو ماه یکبار انجام دهید.

مزایای استفاده از جرم گیرها

  • افزایش طول عمر مفید ماشین لباسشویی
  • از بین بردن کامل سختی آب با استفاده از مواد مختلف پودرها و قرص‌های جرم گیر
  • از بین بردن کامل رسوبات، جرم‌ها و بقایای مواد شوینده از پشت درام فیلترها و لوله‌های به کار رفته در ماشین لباسشویی
  • کاربرد بسیار آسان و بی دردسر استفاده از این پاک کننده‌ها
  • از بین رفتن بوی نامطبوع تولیدشده در دیگ شستشوی ماشین لباسشویی همچنین نوار دور درب آن
  • کمک بسیار زیاد به کاهش مصرف برق و تمیز شدن فیلتر ماشین لباسشویی

جرم گیری در بدنه ماشین لباسشویی

قبل از انجام دادن هرکاری که به تمیز کردن لباسشویی مربوط است، از جدا بودن دو شاخه لباسشویی از پریز برق اطمینان حاصل کنید. در این صورت می‌دانید که هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد و به سادگی کار خود را ادامه می‌دهید. برای شروع می‌توانید از اسفنج و مقداری سفید کننده استفاده کنید.

اسفنج را بردارید و کمی سفید کننده به آن بزنید یا می‌توانید سفید کننده را به روی لباسشویی بزنید، فرقی ندارد. سپس شروع به تمیز کردن آن کنید. اگر با سفید کننده نتوانستید اقدام به تمیز کردن ماشین لباسشویی کنید، می‌توانید از همان ترکیب سرکه و آمونیاک نیز برای بدنه استفاده کنید. یکی از قسمت‌های لباسشویی که باید از تمیز شدن آن اطمینان حاصل کنید، لاستیک دور درب ماشین لباسشویی است. اکثر ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها در این مکان رشد می‌کنند و می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های پوستی شوند.

سخن پایانی

در این مطلب با موضوع جرم گیری ماشین لباسشویی همراه شما بودیم و نکات مفیدی در این خصوص بیان شدند. شاید تا به حال تمیز کردن جرم ماشین لباسشویی را جدی نگرفته باشید و هر 3 ماه یک بار نیز این کار را انجام نمی‌دادید. اما حالا که می‌دانید در صورت پاک نکردن جرم لباسشویی، قارچ‌ها و باکتری‌هایی ایجاد می‌شوند که باعث ایجاد بیماری‌های پوستی و یا بیماری‌های جدی‌تر می‌شوند، پس سریعا به سراغ ماشین لباسشویی خود بروید و آن را تمیز کنید. شما می‌توانید این کار را با روش‌هایی که در این مطلب بیان شد، به سادگی و سرعت انجام دهید.

نبودید می توانید از طریق تماس با مراکز تعمیرات لوازم خانگی اقدام کنید.

ه کنید، مقدار بسیار کمی از سفید کننده را داخل یک پارچ ۲ لیتری آب ولرم حل کنید بهترین محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی این است که آن از طریق همان درب اصلی داخل لباس‌ها بریزید و بعد تنظیمات لباسشویی را روی درجه ۶۰ تنظیم کنید و شروع به شستشو کنید.

ماشین لباسشویی، یکی از پرکاربردترین وسایل منزل است و بسته به تعداد خانواده، در هفته چند بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله به دلیل تماس با لباس‌های کثیف و رطوبت بالا، مستعد جذب رسوب و میکروب‌ها است. اگر مدتی است لباس‌هایتان پس از شسته شدن بوی نامطبوعی به خود می‌گیرند، نگران نباشید! ماشین لباسشویی‌تان خراب نشده، تنها نیاز به جرم‌گیری و رسوب زدایی دارد. جرم ‌گیری و رسوب ‌زدایی ماشین لباسشویی، باعث بهبود عملکرد شستشو و از بین رفتن بوی بد لباس‌ها می‌شود.

چه زمانی باید ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟

ماشین لباسشویی، یک فضای مرطوب است و بعد از مدتی به‌دلیل جذب آلودگی لباس‌ها یا باقی ماندن طولانی مدت لباس‌های خیس در محفظه، دچار جرم و رسوب می‌شود. تجمع جرم و رسوب، روند کار ماشین لباسشویی را مختل می‌کند و کیفیت شستشوی لباس‌ها را کاهش می‌دهد؛ اگر لباس‌ها بعد از شسته شدن، تمیز نمی‌شوند و بوی نامطبوع می‌دهند یا محفظه‌ی ماشین لباس‌شویی بوی نامطبوع ساطع می‌کند، باید جرم‌ گیری شود.

جرم گیری ماشین لباسشویی باعث از بین رفتن بوی بد، افزایش کیفیت شستشو و جلوگیری از ایجاد آلرژی پوستی به‌خصوص در کودکان و نوزدان می‌شود. اما چگونه می‌توانیم ماشین لباسشویی را رسوب زدایی کنیم؟ برای دانستن جواب این سوال در این مقاله همراه ما باشید.

آموزش نحوه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

اجزای مختلف این وسیله، ممکن است بعد از مدتی دچار جرم و رسوب شوند. قسمت‌هایی که نیاز به جرم گیری دارند به شرح زیر هستند:

  • بدنه ماشین لباسشویی: بدنه ماشین لباسشویی ممکن است با جذب باکتری‌های محیطی منزل، منشا آلودگی باشد؛ تمیز کردن قسمت خارجی دستگاه، به از بین بردن بوی بد کمک می‌کند.
  • درب: این قسمت با اسفنج و سرکه یا مواد شوینده به‌راحتی قابل ضدعفونی است.
  • لاستیک درب: این قسمت معمولاً تمیز نمی‌شود و محلی برای تجمع کپک، رسوبات، باکتری‌ها و باقی‌مانده مواد شوینده است، می‌توانید به کمک اسفنج و سرکه ضدعفونی‌اش کنید. لاستیک درب بهتر است بعد از هربار شستشو با پارچه خشک شود.
  • محفظه مواد شوینده: برای تمیز کردن این قسمت، می‌توانید از مسواک و سرکه یا مواد جرمگیر استفاده کنید.
  • فیلتر: فیلتر یکی از آلوده‌ترین قسمت‌های دستگاه و محل تجمع پرزهای لباس است. با کمک دفترچه راهنمای لباسشویی، فیلتر را باز کنید، زباله‌هایش را خالی کنید و بعد با مسواک و مواد جرمگیر ضدعفونی‌اش کنید.
  • محفظه دیگ: محفظه دیگ، به دلیل تماس مستقیم با لباس‌ها، معمولاً منشا اصلی بوی نامطبوع و جذب باکتری‌ها است و نسبت به سایر قسمت‌های دستگاه، نیاز بیشتری به جرم گیری دارد. این محفظه را می‌توانید با استفاده از انواع محلول‌های طبیعی و شیمیایی مانند محلول سرکه و جوش شیرین یا پودر و قرص جرمگیر ، ضدعفونی کنید.

بیشتر بخوانید:

چگونه بدنه‌ی ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟

گاهی ممکن است بوی بد ماشین لباسشویی، ناشی از تجمع باکتری‌های محیطی، روی بدنه ی ماشین لباسشویی باشد. برای تمیز کردن بدنه ی ماشین لباسشویی ، ابتدا دستگاه را از برق بکشید تا خطری متوجهتان نباشد. بعد با استفاده از دستکش، اسفنج و ماده ضدعفونی کننده، سطوح مختلف دستگاه را پاک کنید.

چگونه با محلول سرکه و جوش شیرین جرم گیری کنیم؟

محلول سرکه و جوش شیرین یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌های جرم گیری و رسوب زدایی محفظه‌ی ماشین لباسشویی است. این محلول قوی، در زمانی کوتاه میکروب‌ها را از بین می‌برد. برای درست کردن محلول، کمی جوش شیرین (حدود نصف پیمانه) را با آب مخلوط کنید. محلول را در محفظه خالی ماشین لباسشویی بریزید و سرکه را در محفظه مواد شوینده بریزید؛ اندازه سرکه، باید حدود حدود چهاربرابر محلول آب و جوش شیرین باشد.

به محلول آب داغ (حدود شصت درجه) اضافه کنید، بعد ماشین را روشن کنید تا مثل روال همیشگی کار کند. بعد از خاموش شدن، با اسفنج، محفظه و درب ماشین لباسشویی را خشک کنید.

این تمیز کننده‌ی قوی، باکتری‌ها و رسوبات حفره‌های دیگ را از بین می‌برد. می‌توانید ماهی یک‌بار یا یک‌ماه درمیان، با این روش ماشین لباسشویی را جرم‌ گیری کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد و در زمان کوتاه‌تر، لباس‌ها تمیزتر شوند.

بیشتر بخوانید:

جرم گیری ماشین لباسشویی با قرص و پودر جرمگیر

اگر ماشین لباسشویی شما اتوماتیک است، می‌توانید برای جرم گیری از پودر یا قرص جرمگیر استفاده کنید. این مواد به‌راحتی رسوبات دیگر را از بین می‌برند و همچنین سختی آب را از بین می‌روند.

برای جرم گیری با پودر یا قرص ، دستگاه را خالی کنید، پودر جرمگیر یا قرص را داخل محفظه مواد شوینده بریزید و ماشین لباسشویی را مثل روال هرروز روشن کنید. برای جرم گیری بهتر و سریع‌تر، دمای آب باید بین ۷۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

از مزیت‌های جرم گیری با قرص یا پودر جرمگیر ، می‌توان به از بین بردن باکتری‌ها، رسوبات و آهک محفظه دیگ و لوله‌ها، از بین بردن سختی آب، جرم گیری المنت ماشین لباسشویی، کاهش زمان شستشو و از بین بردن بوی نامطبوع لباس‌ها اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

تصورات اشتباه در مورد پودر جرمگیر ماشین لباسشویی

گاهی تصور می‌شود در صورت استفاده از پودر جرمگیر ، ماشین لباسشویی نیاز به مراقبت دیگری ندارد! اشتباه نکنید! پودر جرمگیر تنها جرم‌ها و باکتری‌های ریز و غیرقابل مشاهده را از بین می‌برد و زورش به خالی کردن پوست پسته یا چیزهایی از این نظیر، از جیب شما نمی‌رسد. بنابراین بهتر است همیشه مراقب باشید تا اشیای خارجی وارد فیلتر نشوند.

توصیه‌هایی برای جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

  • فضای مرطوب، به شدت مستعد جذب باکتری و کپک است؛ برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها و ایجاد بوی بد، پس از هر بار استفاده، درب ماشین لباسشویی را تا چند ساعت باز بگذارید تا رطوبت محفظه خشک شود.
  • بیشتر سعی کنید به جای مایع‌های شوینده از پودر شستشو استفاده کنید چون مایع در محفظه‌ها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.
  • برای جرم گیری ، حتما ماشین لباسشویی را با آب داغ (دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه) روشن کنید تا باکتری‌ها و رسوبات کامل از بین بروند.
  • تا حد امکان، نگذارید لباس‌های مرطوب برای زمان طولانی در ماشین لباسشویی بمانند.
  • اگر کودک یا نوزاد دارید، جرم گیری را با فاصله زمانی کمتر انجام دهید (ترجیحاً هر هفته یا یک هفته در میان)
  • بهتر است بعد از هربار شستشو، درب و لاستیک درب را با یک پارچه خشک کنید تا منشا تجمع باکتری‌ها نشود.
  • سعی کنید تا حد امکان، به جای مایع لباسشویی، از پودر لباسشویی استفاده کنید چون پودر برعکس مایع به حفره‌های دیگ نفوذ نمی‌کند.
  • اگر فاصله‌ی جرم گیری بیشتر از یک ماه است، دو عدد قرص داخل محفظه بیندازید.

بیشتر بخوانید:

حرف آخر اسنوا

ماشین لباسشویی، یکی از اصلی‌ترین وسایل منزل است. این وسیله روزانه یا چند روز یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین نیاز به مراقبت دائم دارد تا از هزینه‌ و اتلاف وقت برای تعمیرات جلوگیری شود. جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی باعث افزایش کیفیت شستشو، افزایش سرعت شستشو و همچنین افزایش طول عمر ماشین لباسشویی می‌شود. بنابراین توجه به این نکته، نوعی صرفه‌جویی در هزینه و زمان است.

منبع : نمایندگی تعمیرات ظرفشویی ال جی در مشهد

 

دکمه بازگشت به بالا