عمومی

تهیه شناسنامه جمعیتی استان ها برای گذر از بحران ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، زینب اختری در نهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استانداری مازندران با اشاره به جایگاه سوم استان مازندران در پیری جمعیت اظهار کرد: برای رهایی از بحران ابرچالش جمعیتی قانون جوانی جمعیت ابلاغ شده است.

وی بر لزوم تسهیل در روند اجرای قانون تاکید کرد و گفت: شناسنامه جمعیت هر استان به تفکیک شهرستان تهیه و به زودی ابلاغ می‌شود.

وی تهدید هویتی و قومیتی را از جمله مسائل فراروی مازندران بیان کرد و گفت: در شناسنامه جمعیتی ۲۰ شاخص اصلی بررسی و تعیین شده است.

اختری همچنین از راه اندازی اتاق وضعیت جمعیت خبر داد و گفت: این طرح به زودی در استان‌ها اجرا می‌شود و رصد و ارزیابی موالید از اهداف است.

وی با عنوان اظهار اینکه طرح تحول راهبردی جمعیت تهیه شده است، گفت: متأسفانه در سراشیبی تند جمعیتی قرار گرفتیم و باید جلوی این شیب سقوط گرفته شود.

اختری در ادامه به موضوع سقط جنین اشاره و اضافه کرد: باید به صورت ویژه به این مساله پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ شاخص اثرگذار در شناسنامه جمعیتی از ازدواج شروع می‌شود و تا فوت و مرگ و میر را در برمی گیرد، افزود: مساله سقط جنین، باروری، ناباوری، تعداد فرزندان و غیره در این شناسنامه لحاظ شده است تا بتوانیم از ابرچالش پیری جمعیت عبور کنیم.

وی میزان باروری کل را حدود یک درصد ذکر کرد و گفت: این میزان باید به سه برسد.

در این مراسم فرشته پازوکی به عنوان مدیرکل جدید اموربانوان و استانداری مازندران معرفی شد.

دکمه بازگشت به بالا