اجتماعیکسب و کار ایرانی

مهم ترین مزایای سئو سایت چیست؟

با سئو و تاثیرات شگفت انگیز آن در کسب و کارها آشنا شوید

به گفته گروه مشاوره سئو در اصفهان سئو بیش از 5 برابر به شما برگشت سرمایه می دهد در حالیکه تبلیغات پولی به شما 2 برابر برگشت سرمایه می دهد و این عالی است. سئو مزایای خیلی زیادی دارد و در برترآموز هم زیاد در مورد صحبت کرده ایم. در این مقاله می خواهیم در مورد مزایای سئو صحبت کنیم و برخی از مهم ترین ویژگی های سئو که باعث می شود به دید یک کانال بازاریابی جذاب به آن نگاه کنیم را در این مقاله بیان کرده ایم. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

قبل از اینکه به دل کار برویم و مزایای اصلی سئو را بیان کنیم می خواهم در مورد چند آمار اصلی سئو صحبت کنم. سئو با 5.3 برابر بازگشت سرمایه، باردهی بیشتری نسبت به تبلیغات پولی دارد. برای تبلیغات پولی این رقم 2 برابر است. یعنی شما 2 برابر پولی که می گذارید را سود می کنید. اما این رقم در سئو 5.3 برابر است. یعنی 5.3 برابر سرمایه ای که می گذارید برمی دارید.

همچنین سئو به طور متوسط حدود ​​10 برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی ترافیک ایجاد می کند. در مقاله به شما توضیح داده ایم که سئو و شبکه های اجتماعی می توانند با هم ارتباط نزدیکی داشته باشند و مکمل هم باشند اما در هر صورت شبکه های اجتماعی را نمی توان به پایداری گوگل دانست. پیشنهاد ما این است که در هر دو کانال بازاریابی حضور داشته باشید.

نکته بعدی این است که خریداران قبل از خرید 70 درصد تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. پس سئو مزایای قابل توجهی دارد که نشان می دهد چرا باید بخشی جدایی ناپذیر از تلاش هایی مارکتینگ خود را به آن اختصاص دهید. بهینه‌سازی موتورهای جستجو باعث افزایش رشد سایت در موتورهای جست و جو می شود و ریسک شکست سایت را کاهش می‌دهد، چون سئو به عنوان مهم ترین کانال جذب ورودی برای سایت، درآمد بیشتری ایجاد می‌کند و ارزش سایت شما را افزایش می‌دهد.

به صورت کلی وقتی شما بر روی سئو سایت خود سرمایه گذاری می کنید، مزایای متعددی نسیبتان می شود. از جمله آن ها می توان به مواردی چون افزایش آگاهی از برند، ترافیک وب‌سایت بیشتر، وفاداری قوی‌ تر کاربران به برند شما و نیاز به بودجه کمتر و بهبود محبوبیت و معروفیت برند شما اشاره کرد. در ادامه می خواهیم در مورد اصلی ترین مزایای سئو صحبت کنیم.

اصلی ترین مزایای سئو

مزایای سئو: افزایش درآمد و فروش

اولین و دم دست ترین مزیت افزایش درآمد و فروش است. زمانی که SEO سایت شما به صورت خوب و موثر انجام شود، درآمد خیلی زیادی به همراه خواهد داشت. فرض کنید که حاشیه سود محصول شما 50 هزار تومان است و ماهانه 50 هزار بار نیز جستجو می شود. حالا بیایید با هم یک حساب داشته باشیم.

طبق تحقیقاتی که در سایت searchenginejournal.com منتشر شد، ماهیانه 50 هزار بار جستجوی یک یا چند کلمه یا عبارت کلیدی حوزه کاری شما اتفاق می افتد و حاشیه سود شما نیز 50 هزار تومان است که یک چیز خیلی معمول است. هم سرچ ماهانه 50 هزار بار و هم حاشیه سود 50 هزار تومان. اگر سایت شما در صفحه 1 گوگل و در نتایج برتر 1 تا 5 باشد می توان گفت که نرخ تبدیل بین 5 تا 10 درصد خوب است و ما می خواهیم بدبینانه نگاه کنیم و نرخ تبدیل را 4 درصد در نظر می گیریم.

4 درصد 50 هزار سرچ می شود 2000 ورودی در ماه. حالا اگر فرض کنیم که نرخ تبدیل برای فروش محصول یا خدمات نیز 4 درصد است می شود 80 فروش در ماه که اگر آن را ضربدر 50 کنیم می شود ماهانه 4 میلیون تومان درآمد. اما اگر توجه کرده باشید ما همه چیز را بدبینانه در نظر گرفته ایم و حوزه های کاری مختلف نیز میزان سرچ متفاوتی دارند که در در مورد آن ها صحبت کردم. در ادامه چند آمار جالب از سئو ببینیم.

  • هر روز 8.2 میلیارد جستجو وجود دارد. این رقم خیلی بزرگ است ? و این یک خبر خوش برای مایی است که می خواهیم در زمینه سئو کار کنیم.
  • طبق گزارش های گوگل، نرخ بازگشت سرمایه از ترافیک جستجوی گوگل که با سئو امکانپذیر است، 5.3 برابر است، در حالی که نرخ تبدیل در تبلیغات پولی 2 برابر است و نکته خوب این است که سئو کم خرج تر و پایدارتر است. یک بار خرج می کنید و می بینید که برای مدت طولانی سود می کنید در حالبکه تبلیغات شما تا وقتی فعال است که پول پرداخت کنید و البته تبلیغات زودبازده است و این نیز مزیت تبلیغات است. مثل همیشه پیشنهاد می کنم که از تمامی ظرفیت های موجود یعنی هم تبلیغات و هم سئو استفاده کنید.
  • 49 درصد از مارکترها معتقدند که سئو بالاترین بازگشت سرمایه را در بین هر کانال بازاریابی دارد.
  • به طور کلی، میزان ترافیک دریافتی از سئو 5 برابر بیشتر از PPC یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات کلیکی) و 10 برابر بیشتر از شبکه های اجتماعی است.
  • بیشتر خریداران قبل از خرید محصول یا خدمات تا 70 درصد تحقیقات خود را به صورت آنلاین و بر بستر گوگل انجام می دهند.

گوگل بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شخصی و کاری ما است و ما از آن برای راهنمایی در تصمیمات خود در خرید، تحقیق در مورد محصولات و خدماتی که لازم داریم و یافتن پاسخ برای مشکلات خود استفاده می کنیم. همچنین بخش بزرگی از سرچ گوگل به کسب و کارهای محلی و مربوط می شود و ما از کوچک ترین کارها تا بزرگ ترین کارهای خود را با گوگل انجام می دهیم.

با استفاده از بهینه سازی برای موتورهای جست و جو می توانید در هریک از بخش های فروش با مشتری همراه باشید. احتمالا چیزهایی در مورد قیف فروش می دانید. با گوگل می توان از مرحله ابتدایی قیف فروش تا پایانی ترین بخش قیف فروش با مشتریان همراه باشید. طبق گزارش هایی که منتشر می شود بیزنس هایی که از سئو به عنوان یک کانال مهم در بازاریابی اینترنتی استفاده نمی کنند احتمال بالایی وجود دارد که بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست بدهند.

در سئو یک نکته مهم وجود دارد. مهم نیست که سایت شما چه هدفی دارد و چه محصول یا خدماتی را به فروش می رساند در بین بیش از 8 میلیارد جستجو حتما کاربرانی به دنبال محصول یا خدمات شما هستند اما بحص مهم این است که شما با استفاده از سئو می توانید به هر هدفی که می خواهید برسید. این هدف فروش محصولات تجارت الکترونیک بیشتر است، است، افزایش نمایش برند یا حتی جذب ترافیک از تبلیغات تلویزیونی باشد، سئو می تواند به شما در دستیابی به هدفتان کمک کند.

کاهش هزینه ها + افزایش حاشیه سود

هنگام ارزیابی کانال‌های بازاریابی دیجیتال، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) اگر مهم‌ترین اولویت نباشد، بیشتر مواقع یک اولویت مهم است. در حالی که معمولا نتیجه گیری در SEO کاری زمان بر است و به نسبت بسیاری از روش های مارکتینگ دیربازده است اما اگر یک حرفه ای داشته باشید، در نهایت ROI قابل توجهی را ارائه می دهد.

بهینه سازی موتورهای جستجو هزینه های جذب مشتری را کاهش می دهد و مشتریانی که جذب می شوند برای مدت طولانی با برند شما همراه خواهند بود. تفاوت بین سئو و سایر شکل های بازاریابی اینترنتی را در نظر داشته باشید. سئو چیزی است که مردم به دنبال آن هستند در حالیکه بیشتر کارهایی که در دیجیتال مارکتینگ انجام می دهیم باعث مختل شدن تجربه کاربری افراد می شود. فرض کنید مردم در فیس بوک می چرخند و یک تبلیغ در اکانت آنها نمایش داده می شود. یا در حال خواندن مقاله هستند و تبلیغات مزاحم سایدبار نمی گذارند که آن ها کارشان را به درستی انجام دهند.

اما سئو به این شکل نیست و مردم خودشان به دنبال سئو هستند. اگر سایت شما در نتایج برتر گوگل باشد شما کاری انجام نداده اید که تجربه کاربر مختل شود البته کار مفیدی نیز انجام داده اید که او را به پاسخ سوالش رسانده اید. و همین هم باعث می شود که نرخ تبدیل بالاتری وجود داشته باشد و کاربران سریع تر با شما همراهی کنند و به هدف هایتان برسید.

با سئو هزینه های تبلیغات به حد کمتری می رسد و فروش نیز افزایش پیدا می کند چون کاربران هر چیزی را که می خواهند (تقریبا) در گوگل جستجو می کنند. اگرچه سئو به سرمایه گذاری اولیه برای شروع سئو و نگهداری صفحات در رتبه های برتر نیاز دارد اما وقتی با استفاده از سایت خود را سئو کنید، یک عدد محتوا می تواند ترافیک جستجوی سایت شما در گوگل را برای ماه ها یا حتی سال ها پس از ایجاد آن افزایش دهد و شما یکبار هزینه می کنید و بارها سود می کنید.

اما بهتر است بدانید که تبلیغات و سئو به خوبی با هم کار می کنند. وقتی وب‌سایت شما در بالای نتایج جستجوی پولی گوگل ادز و در میان رتبه‌بندی‌ های سئو صفحه اول، فرصت‌ های بیشتری را برای بازدید کاربران از سایت شما فراهم می‌کند و اعتبار برند را افزایش می دهد. وقتی شما یک سایت را سئو می کنید، پس از ساعات کاری که شما دیگر کار نمی کنید هم سایت شما در گوگل نمایش داده می شود و سود می کنید و این یعنی درآمد غیرفعال. محتوا پس از اتمام بودجه، مانند تبلیغات پولی، از بین نمی رود.

رتبه‌بندی‌ هایی که از طریق سئو به دست می‌ آیند، وب‌سایت شما را  به صورت 24/7 ارتقا می‌دهند و از (حداقل) 60000 جستجوی گوگل که در هر ثانیه انجام می‌شود، استفاده می‌برند چون اگر یک حوزه کاری با سرچ مناسب داشته باشید و استراتژی سئو داشته باشید می توانید بخش بزرگی از جستجوها و درآمد را به خود اختصاص دهید چون نیازی نیست که مانند تبلیغات سنتی یک بیلبورد داشته باشید که هر فرد از آنجا گذر کرد چشمش به آن بیفتد بلکه در گوگل هستید که هر لحظه کاربران سرچ می کنند و احتمال دارد که سایت شما را ببینند.

حضور در نتایج برتر موتورهای جستجو نرخ تبدیل 14.6% را ارائه می‌دهند که تقریباً 12% بیشتر از بازاریابی سنتی است. با این حال البته اگر وب‌سایت شما در انتهای صفحه دو، سه با چهار باشد ? یا اصلاً نتوانسته که رتبه خوبی به دست آورد، احتمالاً نتایج خوبی نمی گیرید چون بیشتر افراد بر روی صفحه اول و نتایج برتر کلیک می کنند و اگر شما در صفحات پایین تر باشید به شما سر نمی زنند. به قولی صفحه 2 گوگل، مکان مناسبی برای گورستان است.

اما بیایید خوشبین و پرتلاش باشیم و فرض کنیم و سعی کنیم در رتبه های برتر قرار بگیریم. اولین لینک یا همان رتبه 1 صفحه 1 گوگل 33 درصد از کل ترافیک جستجو را دریافت می کند که آمار خیلی خوبی است و ما باید نهایت سعی را داشته باشیم که در رتبه های برتر قرار بگیریم تا بیشترین کلیک و ورودی را داشته باشیم. دیده شدن سایت شما در رتبه های برتر موتورهای جستجو به طور مستقیم با افزایش ترافیک سایت و افزایش درآمد مرتبط است و بازگشت سرمایه را به یکی از مهم ترین مزایای سئو برای بسیاری از شرکت ها تبدیل می کند.

مزایای سئو: برند معتبر و خوشنام

سئو همچنین به شما این امکان را می دهد تا از اعتبار برند خود محافظت کنید. وقتی فردی نام محصول یا برند شما را در گوگل جستجو می کند، ممکن است سایت های دیگر نظرات نامفید یا غیرکارشناسی در مورد برند، سایت یا محصولات شما ارائه داده باشند اما اگر سایت شما در نتایج برتر باشد می توانید تا حد زیادی هجمه ها و نظرات غیرمفید را کنترل و مهندسی کنید.

اگر سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد مطمئن هستید که فقط محتوایی در صفحه اول نمایش داده می شود که نشان دهنده حسن نیت برند شماست و می توانید در این راه از روش هایی مانند نیز استفاده داشته باشید و به شما کمک می کند که چیزی را نمایش دهید که خودتان می خواهید و این یکی از بهترین عناصر دنیاست! قدرت.

علاوه بر محافظت از خوشنامی برند شما، سئو نقش مهمی در افزایش اعتماد مشتری دارد. وقتی مشتری می بیند که شما سایت دارید و این سایت نیز در صفحه 1 و رتبه های برتر گوگل قرار دارد، به شما اعتماد بیشتری دارند و برند شما را معتبر و قابل اعتماد می شناسند. هنگامی که شما نوع اطلاعاتی را که مشتریان به دنبال آن هستند ارائه می دهید (به قول آنها)، آنها شروع به لینک دادن به سایت شما کرده و به علاوه از نام خوش برند شما سخن می گویند و این به نوعی محسوب می شود.

مهم ترین عنصر در سئو برای دریافت رتبه های برتر محتواست. با صرف زمان و انرژی لازم برای ایجاد محتوایی که ضمن عالی بودن به سوالات کاربران پاسخ می دهد می تواند شما را به صدر گوگل بکشاند. می توانید با هر محتوایی که می نویسید اعتماد مشتری را جلب کنید چون هم محتوای ارزشمند به او تحویل داده اید و هم این محتوا سئو شده و در گوگل نمایش داده می شود.

در نتیجه، کاربران به احتمال زیاد از شما خرید می‌کنند زیرا برای برند شما به عنوان یک مرجع و یک شماره 1 حوزه کاری ارزش و احترام قائل هستند. همچنین یادتان هست که گفتم امکان دارد نظرات منفی در مورد شما وجود داشته باشد؟ وقتی کاربران نسبت به شما اعتماد پیدا کنند احتمال اینکه نظرات منفی بر روی آن ها تاثیرگذار باشد خیلی کم است؟

یک نکته که کمتر جایی به آن اشاره شده است این است که دریافت رتبه در صفحه اول گوگل باعث افزایش اعتبار در بین مشتریان بالقوه می شود و آن ها با اطمینان بیشتری از شما خرید را انجام می دهند. گوگل وب سایت ها را بر اساس ده ها فاکتور و ، مانند محتوای ایجاد شده، سرعت وب سایت و موبایل دوستانه بودن رتبه بندی می کند که بعضی از آن ها را در شرح دادیم.

در حال حاضر ما در دنیایی هستیم که مردم همه چیز را با معیارهای اول بودن می شناسند. اگر سایت شما در رتبه های ابتدایی باشد پس مردم متوجه می شوند که برند شما یک برند حرفه ای است. اگر به دنبال این هستید که بیزنیس خود را رونق دهید و همه شما را بشناسند و در عین حال درآمد بالایی هم داشته باشید سئو بهترین گزینه است. در حالی که اکثر کاربران احتمالاً این فاکتورها را در نظر نمی‌گیرند، کاربران انتظار دارند Google محتوای مرتبط و ارزشمند را ارائه دهد و می بینیم که کاری به فاکتورها ندارند.

همچنین اکثر آن ها به الگوریتم های سئو اعتماد دارند و 75 درصد از کاربران اصلا به صفحه دو نمی روند. پس، اگر در صفحه یک نیستید، احتمالا نمی توانید کلیک های زیادی دریافت کنید یا برند خود را به خوبی به کاربران بشناسانید چون بخش بزرگی از بازار هدف شما از وجود شما مطلع نیست. پس باید سعی کنید در رتبه های برتر باشید و سپس می بینید که چقدر بهبود در رشد تجارت شما حاصل شده است چون امروزه بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو برای خلق هویت برندی پردرآمد حیاتی است.

کاربران راضی تر، رشد سریع تر

مهم نیست که شما در چند حوزه کاری مختلف فعالیت دارید چون سئو فقط مخصوص بیزنیس هایی با یک بازار هدف و یک مخاطب هدف نیست، SEO برای شرکت هایی که دارای چند بازار هدف هستند نیز می تواند به اندازه داشتن یک دفتر و یک تبلیغات عالی موثر باشد. برای مثال، فرض کنید که یک شرکت نصب درب ریموتی دارید و ممکن است به افراد صاحب خانه و مشتریان کاری (مانند ساختمان سازها، شرکت ها و …) خدمات متفاوتی ارائه دهید و این یعنی شما دو بازار هدف و دو نوع مشتری دارید و البته می توانید بیش از 2 بازار هدف و نوع مشتری نیز داشته باشید.

سئو به تجارت هایی با چند هدف اجازه می دهد تا از طریق تحقیق کلمات کلیدی و هدفگذاری به هر بازار هدفی که می خواهند دست پیدا کنند. برای دستیابی به هر دو یا هر چند مخاطبان هدف، می توان صفحات جداگانه ای ایجاد کرد که یکی عبارت کلیدی “خرید درب ریموتی منزل” و یکی دیگر “شرکت نصب درب ریموتی” باشد و همچنین می توانید صفحات نامحدودی با تارگت های نامحدود ایجاد کنید و به همه بازار هدف خود دست پیدا کنید.

همچنین تجربه کاربری یک بخش مهم برای سئو و یک فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است. می گوید که گوگل یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا نامطلوب را تفسیر کند و داشتن یک تجربه کاربری مثبت می تواند تاثیر زیادی در سئو داشته باشد چون یک کاربر گوگل انتظار دارد که در چند لحظه به پرسش او پاسخ داده شود.

کاربری که روی یک سایت کلیک می‌کند و با تجربه کاربری بدی مواجه می‌شود – مانند ریسپانسیو نبودن یا از انبوهی از تبلیغات، احتمالاً در عرض چند ثانیه آن را ترک می‌کند. نرخ پرش بالا یا Bounce rate به گوگل می گوید که این صفحه برای کاربر ارزشمند نیست و در نتیجه منجر به دریافت رتبه های پایین می شود. پس باید با رعایت بهبود تجربه کاربری سئو را انجام دهید تا با مشکل مواجه نشوید و وقتی تجربه کاربری خوبی برای برند خود بسازید، کاربران برند شما را به عنوان مرجع دوست خواهند داشت و مهم نیست که شما چند بازار را هدف قرار داده اید چون یک برند خوشنام خواهید بود

سئو چه اهمیتی دارد؟

حقیقت این است که اکثر قریب به اتفاق کاربران برای یافتن نتایج جستجوی خود از صفحه اول گوگل فراتر نمی روند. پس بُرد از آن کسانی است که در این صفحه حضور دارند. همین موضوع سبب شده است که رقابت بر سر این جایگاه بالا گرفته و سایت های مختلف تمام تلاششان را بکنند تا بتوانند خودشان را به این صفحه برسانند. آیا می دانید مهم ترین عاملی که در اثبات لیاقت سایت ها برای ماندن در صفحه اول گوگل نقش دارد، چیست؟! مسلما ! پس سئو به شما و سایتتان کمک می کند که دیده شوید.

برگرفته از: talentlyft.com

دکمه بازگشت به بالا