عمومی

نحوه نوشتن محتوای رپورتاژ در سئو – اصول رپورتاژ نویسی

محتواها یکی از مهمترین آیتم هایی هستند که برای وب سایتمان به آنها نیاز داریم. در تولید محتوا دقت به دو نکته مهم بسیار ضروری است: نخست این که محتوایی تولید کنید که تعاملی بوده و بتواند از مخاطب و بازدید کننده سایت یک خریدار دربیاورد و دیگری اینکه این محتوا را چطور به دست کاربری که به آن نیاز دارد برسانیم.

این یعنی عملا محتوای سئو محور تولید کنیم تا سایتمان به رتبه خوبی در گوگل دست پیدا کرده و بیشتر و بهتر دیده شود. محتواهایی که می توانیم برای سایتمان تولید کرده و مورد استفاده قرار دهیم انواع مختلفی دارند که رپورتاژ یکی از آنها است. در این مطلب قصد داریم ببینیم چگونه می توان یک محتوای سئو محور از نوع رپورتاژ بنویسیم و به کمک آن بازدید های سایتمان را بیشتر کنیم.

شاید در این مورد شنیده باشید که سئو دارد می میرد و سئو دارد به پایان راه می رسد … آیا واقعا این گونه است؟ خیلی از دوستان در حالی که دانشی در مورد اصول سئو و نوشتن رپورتاژ ندارد به اشتباه می گویند که سئو دارد یه پایان خود نزدیک می شود. به نظر بهتر است ما دانش خود را در زمینه نوشتن رپورتاژ مفید و موثر بالاتر ببریم تا بدانیم و با چشم خود ببینیم که سئو حتی در سال 2022 هم قدرت و تاثیر خود را دارد و سئو نمرده است .

اگر شما هرگونه ابهامی در رابطه با نوشتن محتوای رپورتاژ در سئو، تولید محتوای سئو محور و سایر مواردی از این دست دارید می بایست به دنبال یک تیم مشاوره سئو حرفه ای  باشید. مثبت سئو یکی از بهترین، حرفه ای ترین و باتجربه ترین تیم های حال حاضر بازار در حوزه سئو است که شما به کمک خدمات و مشاوره های انها می توانید انواع سئو اعم از سئو on page، off page و فنی و … را برای سایت تان پیاده سازی کرده و از مزیت های آن بهره مند شوید.

تولید محتوای سئو محور از نوع رپورتاژ

این روزها بازار کار در هر زمینه ای که فکرش را بکنید بسیار رقابتی شده است. از فروش محصولات گرفته تا ارائه خدمات و هر کاری که فکرش را بکنید آنقدر کسب و کارهای رقیب وجود دارند که شما نمی توانید بدون این که بهترین باشید موفق شوید. پس از این که از این مرحله گذر کردید نوبت به تبلیغات می رسد، چرا که اگر شما تبلیغات نداشته باشید نمی توانید به خوبی شناخته شده و مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب کنید.

تبلیغات روش های مختلفی دارد: از تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ شبکه های اجتماعی گرفته تا نگارش یک محتوای سئو محور رپورتاژ. اما رپورتاژ چیست و چرا باید از این نوع محتوا برای سایتمان استفاده کنیم؟ رپورتاژها را می توانیم تبلیغاتی نامحسوس به شمار آوریم. یعنی فردی بی طرف یا یک شخص سوم محصول و یا خدمات شما را معرفی کرده و در مورد مزیت ها، نقاط ضعف و کاربردهای آن به گونه ای بی طرفانه صحبت کند.

هنر محتوای رپورتاژ این است که در عین بی طرف بودن و جانبداری نکردن واضح و روشن به گونه ای باشد که مخاطب تحت تاثیر قرار گرفته و برای استفاده از آن محصول و یا خدمات ترغیب شود. اگر محتوای رپورتاژ به درستی نوشته شود می توانیم شاهد بالا رفتن چشمگیر نرخ فروش برای سایتمان شویم.

حال تصور کنید که این رپورتاژ به صورت محتوای سئو محور نوشته شود. این یعنی رتبه و جایگاه خوب در رنکینگ گوگل و بیشتر و بهتر دیده شدن محتوا. در زمینه نوشتن رپورتاژ آگهی و مشاوره سئو در مثبت سئو با ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

برای نوشتن محتوای رپورتاژ چه اصولی باید رعایت شوند؟

اگر بخواهیم رپورتاژ ما به بهترین شکل ممکن دیده شود می بایست حتما به صورت محتوای سئو محور نوشته شود. یعنی سئو به درستی برای آن پیاده سازی شده باشد. علاوه بر این برخی اصول رپورتاژ نویسی هم می بایست برای آن رعایت شود که در ادامه تعدادی از ویژگی ها و اصول محتوای سئو محور برای رپورتاژ را با هم میبینیم:

  1. هدف خودتان را از این محتوا و نگارش آن کاملا مشخص کنید. ببینید هدفتان اطلاع رسانی است یا نه فروش محصولات و برندینگ مدنظرتان است؟ یا این که این محتوا را به منظور بک لینک دادن نیاز دارید؟ سپس متناسب با هدفی که دارید محتوایتان را بنویسید.

نکته مهم در مورد این محتوای سئو محور این است که از قانون 70 به 30 استفاده کنید. یعنی 70 درصد از محتوای شما می بایست مفید و کاربردی و به دور از تبلیغات بوده و تنها 30 درصد آن تبلیغاتی باشد.

  1. مرحله بعدی تعیین جامعه هدف رپورتاژتان است. شما باید بدانید که این محتوا را برای کدام دسته از کاربران سایتتان نیاز دارید: جنسیت، علایق، جایگاه اجتماعی و یا حتی شغلی، سن، موقعیت مکانی و … همگی مولفه هایی هستند که می توانند جامعه هدف کاربران شما را توصیف کنند. با شناخت مخاطب محتوای رپورتاژ کاملا متناسب با وی نوشته می شود و در نتیجه اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
  2. حال نوبت به تیتر و عنوان محتوای رپورتاژ تان می رسد. این عنوان یا تیتر حتما باید جذاب، کاربرپسند، جدید، چالشی و ترغیب کننده باشد. این موضوع سبب میشود کاربر به خوبی جذب محتوا شده و آن را برای خواندن انتخاب کند. سعی کنید حتما کلمه کلیدی اصلی محتوایتان را در این تیتر بگنجانید و تعداد کاراکترهای آن را بین حداقل 50 تا حداکثر 70 کاراکتر انتخاب کنید.

چند نکته مهم در نوشتن رپورتاژ

علاوه بر اصول گفته شده در بخش قبلی دقت کردن به موارد زیر هم می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • نوشتن لید مناسب و پیش بردن رپورتاژ به شکلی جذاب
  • انتخاب با دقت تعداد کلمات مناسب رپورتاژ
  • استفاده از عکس، ویدیو و اینفوگرافیک و جدول و … برای بصری تر کردن محتوا
  • هر اطلاعاتی که مخاطب در مورد شما نیاز دارد را در رپورتاژ بگنجانید. نام، ایمیل، آدرس سایت، تلفن و … از جمله مواردی هستند که می بایست در رپورتاژ حضور داشته باشند.

اگر برای نوشتن یک رپورتاژ سئو محور به کمک و مشاوره نیاز دارید مثبت سئو می تواند کمک خوبی در این زمینه باشد.

دکمه بازگشت به بالا