فرهنگ و هنر

سه‌گانه خالق «زی‌زی‌گولو» برای نوجوانان

با انتشار رمان «کلاس مخفی» نوشته محمد کاظم اخوان ، سه گانه نویسنده برای نوجوانان به پایان رسید.

به گزارش یومیر ، اخوان این کتاب را علاوه بر کتاب “مرد غارنشین من” و “سبیل سرگردان” به نوجوانان معرفی کرد و گفت: “در این سه کتاب ، که من مفهوم سه گانه یا سه گانه را توسعه داده ام ، اصلی تمرکز شکل دیگری از طنز روایی و سیاه ، جعل متون باستانی در ادبیات فارسی ، موضوعات نسبتاً متداول ، نوعی برداشت گروتسک از مسائل اجتماعی در ارتباط با جوانان و همچنین عدم قطعیت در عناصر روایی ، نسبی گرایی و نسبیت گرایی است. درباره چیزی و فضای گروتسک. و شخصیت های خاصی که نمی توانند خیلی قراردادی باشند.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که اشاره کرد کتاب “دوست غار من” با انگیزه پروژه رمان نوجوان نوشته و منتشر شده است ، افزود: من “کلاس مخفی” را نیز دنبال می کنم؛ زیرا به نظر من آنچه در رمان جوانان جای کمتری دارد توجه به فرم و ساختار است که من شخصاً آن را یکی از عوامل مهم وضعیت از نظر تعداد کتاب و مخاطب و به طور کلی اقتصاد کتاب می دانم.

خالق “داستانهای خنده دار” گفت: گفت و گو می تواند نقش مهمی در ایجاد فضای خاص و شخصیت پردازی یک رمان نوجوان داشته باشد. زیرا در دوران معاصر ، داستان از فلسفه و تاریخ و روانشناسی جدا نیست و من سعی کردم در این سه گام قدمی کوچک بردارم و فضای جدیدی را باز کنم.

نویسنده “شبح با کلاه استوانه ای” ضمن اشاره به استفاده از مفاهیم پوچ و انتزاعی و پایان باز به عنوان یکی دیگر از ویژگی های مشترک در سه گانه اخیر خود ، افزود: باشید. وقتی بعد از «شازده کوچولو» درباره ادبیات جوانان صحبت می کنیم ، دیگر تکرار فرم های قدیمی چندان خوشایند نیست و نتیجه این می شود که مخاطبان امروز با این فضای مجازی وسیع در دسترس ما را از ادبیات دور می کنند ؛ از سوی دیگر ، ادبیات باید با استفاده از همه این تجربیات ، چه در رمان ، داستان کوتاه یا شعر ، بازآفرینی شود تا مخاطبان خود را حفظ کرده و موضوع اصلی وحی باقی بماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا