آب گل آلود بازار لوازم خانگی و ماهی گیری برخی فروشگاه های بزرگ!

ایزنا/آلبروپ معاون رئیس جمهور اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کاراج اظهار داشت که واحدهای لوازم خانگی خانگی برخلاف فروشگاه های میکرو در یک مسابقه قرار دارند. وی گفت که این وضعیت یک بازار اختصاصی ایجاد کرده است که از فروشگاه های بزرگ خواسته است تا مارک های ناشناس را بخرند و سیستم اقساطی آنها قیمت و هزینه واقعی ندارد.
محمد شاگ در سخنرانی با یومیر گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه میکرو تجارت ها با فروشگاه هایپر و سارا امروز وجود دارد عدم توزیع عادلانه امکانات بانکی است. اگر یک دستگاه خانگی قدیمی با 5 سال تجارت و بازدید از درآمد زیاد در هر بانک مراجعه کند. وی با دو ضمانت حداکثر با بهترین امتیاز دو میلیارد تومون تسهیلات با بازپرداخت حداقل 6 ماه دریافت می کند.
وی افزود: “اگر این درخواست برای تسهیلات توسط یک وثیقه ارائه شود و شخص مستندات حساب داشته باشد ؛ حداکثر مبلغی که بانک ها به تجارت کوچک می دهند ؛ این سه میلیارد تومن است. در همین حال وسایل خانه دارای امکانات قابل توجهی هستند حتی در رسانه ها حتی زولنوری معاون رئیس جمهور اذعان می کند که یک فروشگاه بزرگ یک فروشگاه بزرگ را از بانک دریافت کرده است.
چه کسی نیاز به کاهش قدرت خرید مردم دارد؟
Shayegh ادامه داد: این توزیع غیر منطقی تسهیلات در صورت کاهش قدرت خرید مصرف کننده و پرداخت نقدی برای مصرف کنندگان به هیچ وجه. این باعث می شود مصرف کننده از این فروشگاه ها خریداری کند.
وی گفت: از طرف دیگر میزان بازپرداخت در این سرها 2 و 6 ماه و حتی بالاتر است و این مصرف کننده را به دلیل عدم توانایی به خرید این صندلی ها ترغیب می کند. اگر یک تجارت در سطح سطح تجاری در سطح شهر باشد زیرا نمی تواند تسهیلات را بدست آورد در نهایت نرخ خود را به مدت 2 یا 6 ماه بسته می کند.
یکی از اعضای انجمن صنفی Karaj گفت: این مشکل آشکار نه تنها مشکلاتی را برای تجارت شهر ایجاد کرده است. در مقابل مصرف کنندگان از این و بازار انحصار آسیب می بینند.
فروش ورودی با قیمت بسیار بالاتر!
وی افزود: “اگر به دستگاه های خانگی بروید قیمت محصولات اقساطی را مشاهده خواهید کرد ؛ این بسیار بالاتر از قیمت های ما در شهر است. یعنی حتی در قیمت پایه آنها بسیار بالاتر از شهر هستند.
Shavegh گفت: “ما می بینیم که گاهی اوقات محصولی که 5 میلیون دلار قسط 5 میلیون دلار با هزینه معمول قیمت دارد در این فروشگاه ها برای 2 میلیون Tomans فروخته می شود و هیچ واحد نظارتی در این مشکل گنجانده نمی شود.”
فروش مارک های ناشناس برای کسب درآمد خود!
وی متوجه شد: مشکل دیگری که ما در مورد Hyperpts و Heads داریم این است که تجارت این شهر با توجه به پیشینه آنها همیشه به دنبال کالاهای با کیفیت و با کیفیت بالا برای اطمینان از نیاز به کیفیت آن است. اما اگر به فروشگاه ها و مغازه های بزرگ بروید. می بینید که بیشتر مارک هایی که معرفی می شوند به جز چند مارک آنها باید محصولی را تهیه کنند که مارک ها ناشناس هستند.
Shayegh همچنان می گوید که در صورت فروش محصولی از یک برند تأمین کنندگان فعال در این فروشگاه های بزرگ. آنها پرسلن را دریافت نمی کنند اما اگر مصرف کننده و خریدار برای مارک های ناشناس که برای حاشیه سود بالاتر هستند اما بخش عمده ای از کیفیت دارند آنها را ترغیب می کنند. آنها در ازای خرید این محصولات یک چینی دریافت می کنند.
وی گفت: “به همین دلیل می بینیم که مصرف کنندگان با توصیه دقیق این فروشندگان کیفیت کالاهایی را که از فروشگاه ها خریداری کرده اند خریداری کرده اند ؛ آنها آسیب دیده و مشکل دارند.
وی گفت: اگر آنها در فروشگاه های شهر باشند زیرا اغلب به عنوان مصرف کننده مشاور هستند مطمئناً راهنمایی های خوبی را ارائه می دهند و به مصرف کنندگان در مورد میزان و کیفیت کالاهای خود اطلاع می دهند.
وی ادامه داد: جدا از بحث های ایجاد شده در توزیع و عرضه لوازم خانگی به دلیل توسعه این سرها و هایپر. سؤال مهم دیگر این است که از ژانویه سال گذشته به دلیل از بین بردن لوازم خانگی برای لوازم خانگی به تولیدکنندگان بحث اختیاری درباره قیمت و قیمت گذاری لوازم خانگی داده شده است تا آنها مجوز از آژانس حفاظت از مصرف کننده برای افزایش قیمت دریافت نکنند.
سوءاستفاده از برخی از تولید کنندگان از ممنوعیت واردات لوازم خانگی
وی گفت: “این امر از ژانویه سال گذشته بیش از 5 ٪ تورم و افزایش قیمت را به همراه داشته است.” این افزایش قیمت ها باعث ایجاد مشکلات ناشی از کاهش قدرت خرید مصرف کننده شده است.
معاون رئیس جمهور اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کاراج گفت: “واردات لوازم خانگی ممنوع است و بازار تقریباً منحصراً فقط تولید کنندگان داخلی است.” این امر همچنین باعث شده است که برخی از تولید کنندگان سوءاستفاده کنند.
وی گفت: زیرا نرخ ارز آزاد تحت تأثیر اخبار و شرایط فعلی قرار گرفته و به پاییز کاهش یافته است. یک یخچال دو طبقه یک دستگاه خانه خارجی که همچنین یک قاچاق است با 5 میلیون دلار فروخته می شود. اما تولید کننده داخلی یک یخچال دوتایی که نمی تواند با کیفیت مارک خارجی مقایسه شود با هزینه 5 میلیون دلار به بازار عرضه می شود.
شاویگ گفت: “این یکی از مشکلات تحمیل شده برای مصرف کننده به دلیل بازار انحصار و ممنوعیت ورود لوازم خانگی و فروشندگانی است که مجبورند کالاهای خود را از هرگونه تولید کننده داخلی خریداری کنند.” متأسفانه این فرایند پویایی بازار را حذف کرده است.
ممنوعیت واردات لوازم خانگی باید اصلاح شود
وی گفت: “من فکر می کنم اگر اتفاقات مثبتی رخ دهد و ممنوعیت واردات لوازم خانگی بسیاری از مشکلاتی که صنعت را گرفتار کرده اند و کلاس مطمئناً می تواند بهبود یابد.”
وی گفت: “در چندین جلسه که در مورد مشکلات فشار خون بالا و سران علیه شرکت های ریشه دار برگزار شده است شرکت کنندگان اذعان کرده اند که الگوی سیستم توزیع در سایر کشورها منجر به ایجاد بازار املاک سران و فشار خون بالا شده است.” من فکر می کنم مسئله سیستم توزیع و نحوه تحویل کالا در کشور با این کشورها قابل مقایسه نیست این الگوی سایر کشورها صحیح نیست.
وی گفت: “بنابراین ما نباید روی تمام حمایت های خود تمرکز کنیم و چند هزار اتحادیه که کار می کنند و اشتغال ایجاد می کنند نابود کنیم.”
فعالیت بعد از 9 شب برای صنفی های ممنوعه برای فروشگاه های بزرگ رایگان!
وی متوجه شد: اگر هر یک از اتحادیه ها بعد از ساعت 1 بعد از ظهر فعالیت می کنند. 21 آنها قطعاً توسط آژانس های نظارتی مورد سؤال و پلمپ قرار می گیرند. اما چگونه است که یک قدرت بزرگ یا بیش از حد رایگان است و با تبلیغات گسترده می توان تا دو صبح کار کرد. آیا این وقایع و تعیین تسهیلات و اختلافات بین اتحادیه کارگری و یک قدرت بیش از حد منصفانه است؟ در پاسخ نتیجه می گیریم که این تبعیض ها مورد توجه صنعت دستگاه های خانگی نیست.
Shavegh با اشاره به تبلیغات گسترده این سران در همه جنبه های شهرها و رسانه ها گفت: “برای تبلیغات تلویزیونی حدود 5 میلیون دلار در هر ثانیه. در حالی که هیچ یک از اتحادیه های کوچک شهر حتی نمی توانند یک ثانیه را ارتقا دهند.
پول این مقدار تبلیغات چگونه است؟
وی متوجه شد: آیا فکر می کنید می تواند این حجم تبلیغات را با حاشیه سود هفت درصد که آژانس پشتیبانی مصرف کننده برای لوازم خانگی مشخص کرده است انجام دهد؟ باور کردن بسیار دشوار است به جز اینکه پشتیبانی ویژه ای برای این سرها وجود دارد.
Shavegh ادامه داد: “اگر به قیمت گذاری و فروش این اقساط نگاه کنیم می فهمیم که برای خرید حداقل چهار درصد از هزینه ها در هر ماه نه فقط مبلغ کل آنها مبلغ کل را اضافه می کنند.” این امر به این دلیل است که ما رقابت را با توزیع غیر منطقی حذف کرده ایم و در هر صورت می توانند کالاها را به صورت اقساطی بفروشند.
“یکی از مشکلاتی که در مورد این جلد می شنویم دلیل این است که فقط در مورد پتوها و لوازم خانگی است ؛ در حالی که کالاهای اولویت دار این حجم تبلیغات را ندارند. در پایان این حقایق ما نتیجه نمی گیریم زیرا اکنون این حجم تبلیغات برای محصولات سرمایه در حال حاضر منطقی نیست.
پایان پیام