اقتصادی

سکه به بالای مرز حساس برگشت/ نوسان‌گیری مناظراتی در بازار دلار

به گزارش خبرگزاری یومیر ، قیمت سکه ، طلا و دلار در اولین روز کاری هفته افزایش یافت ؛ به نظر می رسد مسیر بازار از بحث اقتصادی میان نامزدهای ریاست جمهوری ناشی می شود.

در همین راستا دنیای اقتصاد نوشت: بازار ارز در پاسخ به برگزاری اولین دور از بحث های انتخاباتی در حال صعود بود. اسکناس آمریکا که در پایان هفته گذشته به زیر محدوده حساس 23 هزار و 800 تومانی رسیده بود ، از روز دوشنبه با افزایش قیمت شروع به کار کرد و از مرز 24 هزار تومان عبور کرد. در ساعت 4 بعد از ظهر در اولین روز کاری هفته ، دلار با قیمت 24100 تومان معامله شد که با قیمت روز پنجشنبه 320 تومان اختلاف داشت.

به گفته فعالان ، اسیلاتورها پس از دور اول بحث انتخابات فروش را متوقف کردند و سعی کردند خرید ارزهای خود را افزایش دهند. تعدادی از معامله گران گفتند که در بحث مربوط به موضوع تحریم ها بحث خاصی وجود ندارد و این موضوع تا حدی بر انتظارات بازیگران در بازار تأثیر گذاشت. علاوه بر این ، برداشت بازار از آنچه برخی نامزدها طی روزهای اخیر گفته اند این بوده است که احیای برجام برای آنها در اولویت نیست. آنها با گمانه زنی در این باورها ، به دنبال افزایش خرید در معاملات پشت سر هم بودند. تلاش آنها حداقل در معاملات پشت سر هم و اولین روز کاری هفته مثمر ثمر بود. برخی از فعالان استدلال کرده اند که اسیلاتورها تأثیر بیشتری در تجارت پشت صحنه دارند و از همین تأثیرات برای هدایت قیمت ها استفاده کرده اند.

روز دوشنبه ، برخی از اسیلاتورها با برجسته کردن تصمیم هیئت مدیره سعی در تحریک بازار داشتند ، اما این اتفاق نیفتاد. بازار در این روز تمایل خاصی به نوسانات زیاد نداشت و در موج احتیاط حرکت کرد.

سکه ها از حد حساس / نوسانات موجود در بازار دلار باز می گردند

افت چشم انداز بازار دلار

تعدادی از فعالان ادعا کردند که مذاکرات هسته ای در جریان است و انتخابات ریاست جمهوری نمی تواند تأثیر مهمی در پیشبرد یا معکوس کردن گفتگوها داشته باشد. آنها اعتقاد داشتند که رفتار نوسانگرها در معاملات آنلاین بیشتر به دلیل تنش ناپایدار است و آنها سعی کردند ضررهای دلار خود را در پایان هفته گذشته با القای تنش در بازار جبران کنند. بسیاری از معامله گران انتظار نداشتند دلار در پایان هفته گذشته سقوط کند و نزدیک به مرز 24000 تومان خرید کنند. طبیعی بود که این گروه سعی کند دلار را در روز اول هفته به حالت عادی برگرداند و از ضرر آن جلوگیری کند.

به گفته فعالان ، اگر بتوانیم درباره تغییر اوضاع در بازار ارز صحبت کنیم ، اگر قیمت دلار در روزهای آینده در محدوده 24 هزار و 400 تومان تثبیت شود. افزایش نرخ دلار به این محدوده ممکن است زمینه را برای ورود تقاضای جدید به بازار فراهم کند. برای پایین آمدن قیمت لازم است اسکناس آمریکا زیر دامنه 23800 تومان تثبیت شود.

افزایش دلار سکه امامی

بازگشت قیمت دلار به مرز 24000 تومانی باعث بالا رفتن سکه امامی شد. در اولین روز هفته سکه توانست 10 میلیون و 800 هزار تومان را بکشد و ساعت 4 بعد از ظهر در محدوده 10 میلیون و 880 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه 180 هزار تومان بیشتر بود و بار دیگر افزایش انتظارات برای بازار سکه و طلا را تقویت کرد. سقف 10 میلیون و 800 هزار تومانی در بازار سکه بسیار مهم است و شکست آن باعث شد گروه های صعودی در بازار فلزات گرانبها داخلی دوباره قدرت بگیرند. این افزایش زمانی اتفاق افتاد که قیمت طلا تا ساعت 1 بعد از ظهر به شدت در بازارهای جهانی افزایش پیدا نکرد. اگر طلا از محدوده 1900 دلار بازگردد ، قدرت بازار سکه افزایش خواهد یافت.

223225

دکمه بازگشت به بالا