عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین سه پایه دوربین عکاسی

کاربرد سه پایه دوربین چیست؟

یک عکاس حرفه ای می داند که داشتن بهترین سه پایه دوربین عکاسی کنون یک امر ضروری است. زیرا، با ثابت نگه داشتن دوربین حتی در محیط های کم نور به افزایش وضوح و کیفیت تصویر کمک می کند. همچنین، می توانید با استفاده از سه پایه و تایمر دوربین، عکاسی از خود انجام دهید.

با این حال، توجه داشته باشید که سه پایه فقط برای عکاسان نیست. یوتیوبرها و پخش‌کننده‌ ها امروزه به احتمال زیاد از سه‌ پایه استفاده می‌کنند. زیرا، سطح بالایی از پایداری آن را دارد، که برای ایجاد ویدئو های یوتیوب ایده‌آل است. همچنین، سه پایه برای عکاسی منظره عالی است. زیرا به کادربندی مناسب سوژه کمک می کند و امکان ثبت تصاویر پانوراما و HDR را فراهم می کند. علاوه بر این، ترکیبی از یک سه پایه عالی و بهترین دوربین مطمئناً تصاویر و کلیپ های ویدئویی چشمگیری را به همراه خواهد داشت. با ما در مرکز خرید دوربین عکاسی در تهران همراه باشید.

نکاتی که هنگام خرید سه پایه باید در نظر بگیرید؟

درست مانند خرید هر گجت یا تجهیزات دیگری، هنگام خرید سه پایه دوربین نیز باید به عواملی توجه کرد. بنابراین، قبل از بحث در مورد سه پایه های موجود در لیست، اجازه دهید نکاتی که باید هنگام خرید سه پایه در نظر گرفته شود، را برای شما بیان کنیم. تا با دانش بیشتری سه پایه خود را انتخاب کنید.

  • ثبات
  • پشتیبانی از وزن
  • سیستم انتشار سریع
  • قد و وزن
  • مواد استفاده شده

برای درک بیشتر این که چرا این موارد باید ابتدا بررسی شوند، در اینجا توضیح مفصلی وجود دارد:

1. ثبات

در هنگام کار با دوربین عکاسی و فیلم برداری، لازم است دقت کنید که دوربین بر روی سه پایه کاملاً محکم و با ثبات باشد. زیرا، اگر محکم نباشد، ممکن است همه چیز روی زمین بیفتد و به تجهیزات خود آسیب برسانید (قطعاً کسی این را دوست ندارد). بنابراین، همیشه قبل از شروع کار باید مطمئن شوید که دوربین و لنز شما به جای این که به یک جهت متمایل باشد، روی سه پایه تعادل داشته باشد.

باید به خاطر داشته باشید که سه پایه سنگین همیشه به معنای ثبات نیست. ‌سیستم های سه پایه زیادی در بازار وجود دارد که قابل توجه و بادوام هستند. اما، در شرایط آب و هوایی مختلف از ثبات لازم برخوردار نیستند. ‌هنگامی که یک سه پایه به درستی مونتاژ می شود، باید نه تنها در برابر باد، بلکه در برابر ضربه ها و لرزش های کوچکی که ممکن است در زمین رخ دهد، نیز مقاومت کند.

2. ظرفیت پشتیبانی از وزن

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید سه پایه باید به آن توجه کرد، ظرفیت آن برای تحمل وزن دوربین است. اگر سه پایه ای بخرید که نتواند وزن دوربین شما را تحمل کند. بدترین اتفاقی که می‌افتد این است که سه‌ پایه فرو می‌رود و دوربین شما به زمین می‌افتد و به احتمال زیاد دوربین آسیب می‌بیند. به همین دلیل است که باید ظرفیت تحمل وزن سه پایه ای را که می خواهید بخرید را باید در نظر بگیرید.

قطعاً، خرید سه پایه ای که برای استفاده از تجهیزات سنگین ساخته نشده است، هدر دادن پول خواهد بود. توصیه می کنم برای اطمینان از تحمل وزن دوربین (استحکام دوربین روی سه پایه)، به سراغ سه پایه ای بروید که بتواند دو برابر وزن دوربین شما را نگه دارد.

3. سیستم انتشار سریع

سر سه پایه های مقرون به صرفه تر شامل یک صفحه پلاستیکی ساده است که هر دوربین یا لنزی می تواند روی آن نصب شود. اما سر سه پایه های گران قیمت شامل صفحه محکم تری هستند. از سوی دیگر، مکانیسم آزادسازی سریع Arca-Swiss بهترین سیستم آزادسازی سریع است. ‌ این بیشتر به یک استاندارد در بین تولید کنندگان تبدیل شده است و نشان داده شده است که راه حل بسیار موفقی برای عملکرد سریع و ساده است. در مقایسه با صفحات پلاستیکی، سیستم آزادسازی سریع Arca-Swiss از فلز بسیار محکمی تشکیل شده است و به شما امکان می‌دهد دوربین یا لنز را بدون چرخاندن چیزی به سه پایه متصل کنید. ‌یک صفحه با رهش سریع به طور دائم به دوربین یا لنز متصل می‌شود و به آن اجازه می‌دهد بدون دردسر در یک گیره آزادکننده سریع قرار بگیرد.

4. قد و وزن

  • قد: به‌ عنوان یک خلاق، من شخصاً توصیه می‌کنم سه‌ پایه‌ای بخرید که با قد شما مطابقت داشته باشد تا مجبور نباشید برای دیدن منظره خم شوید (باید خم شوید تا ببینید چه چیزی را می‌خواهید ثبت کنید). اگر قد آن مناسب نباشد، در نهایت به کمر آسیب می‌زنید.
  • وزن: همراه داشتن سه پایه با وزن سنگین، مشکل است. بنابراین، وقتی قصد خرید سه پایه دارید، باید محصولی را انتخاب کنید که هنگام حمل آن متحمل زحمت نباشد تا بتوانید در خارج از منزل نیز از آن استفاده کنید.

به خصوص، اگر در حال عکاسی در فضای باز یا ضبط ویدئو های مسافرتی هستید، حتماً باید به سراغ سه پایه هایی بروید که دارای وزن سبک و جمع و جور هستند تا بتوانید یکپارچه کار کنید.

5. مواد استفاده شده

  • فیبر کربن: سبک ترین سه پایه های موجود در بازار بیشتر با مواد فیبر کربن ساخته شده اند. این بهترین ماده ای است که برای سه پایه استفاده می شود. زیرا دوام، پایداری و مهم تر از همه زنگ نمی زند. با این حال، اگر بودجه کمی دارید، ممکن است از آن استفاده نکنید. زیرا، نسبت به مواد دیگر قیمت بالاتری دارد.
  • آلومینیوم: سه پایه‌ هایی نیز وجود دارد که از آلومینیوم ساخته شده‌اند. هرچند، بسیار سنگین‌تر هستند. اما، می‌توانید آن را با هزینه کمتری تهیه کنید.
  • فولاد ضد زنگ: مارک هایی نیز وجود دارد که با فولاد ضد زنگ تولید شده اند. اما، خرید آن ایده آل نیست، به خصوص انجام می دهید. زیرا، حمل آن بسیار سنگین است. در حالت کلی، شما می توانید سه پایه فیبر کربنی یا آلومینیومی را انتخاب کنید. این فقط به اولویت و بودجه شما بستگی دارد.

معرفی بهترین سه پایه دوربین برای خلاقان

این لیست شامل 10 تا از بهترین سه پایه های 2021می باشد. اگر می‌خواهید، بدانید بهترین سه‌ پایه برای جفت شدن با دوربینتان چیست،لیست زیر را بررسی کنید.

1. Manfrotto 190XPro4 – دارای بهترین حالت

Manfrotto 190XPro4 بهترین سه پایه برای عکاسی و فیلم برداری در نظر گرفته می شود. راه اندازی این سه پایه آسان است و برای افراد خلاقی که دارای سوژه های ماجراجویی هستند، ترجیح داده می شود. همچنین، شامل یک مکانیسم منحصر به فرد است که به آن اجازه می دهد، انعطاف پذیر باشد و گزینه های دسترسی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد (دارای سطح نامحدودی است که می تواند ثبات فوق العاده ای را در حین انجام کارهای خلاقانه برای شما فراهم کند). Manfrotto 190XPro4 دارای پایه های کاملاً انعطاف پذیر است که برای استفاده در خارج از منزل یا مسافرت بسیار مناسب است.

از آنجایی که Manfrotto 190XPro4 به چراغ LED و سایر لوازم جانبی متصل است، می توانید

مشخصات فنی  
جنس آلومینیوم
وزن 2.6 کیلوگرم
ارتفاع تا شده 57 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 175 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 10.7 کیلوگرم
پایه ها 4

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
قابل انعطاف حجیم
راه اندازی آسان ساخت ضعیف
سبک وزن

2. Manfrotto 290 Dual – پایدار ترین

Manfrotto 290 با مجموعه ای ساده از ویژگی های منحصر به فرد و سبکی با کیفیت، مفهوم سه پایه سنگی اصلی را مدرن می کند. این 290 دارای طراحی سنگی جامد است که شامل مکانیسم ستون انقلابی 90 درجه و تنظیمات زاویه پا است که به آن امکان می دهد به موقعیت های تیراندازی در سطح زمین برسد. همچنین دارای یک دم‌گرم لاستیکی جدید برای بهبود چسبندگی و یک دیسک فلزی به روز شده با آرم Manfrotto است که ظاهر محصول را به روز می‌کند. علاوه بر این، Manfrotto 290 در سه مدل موجود است: سه پایه مستقل، کیت سه پایه با سر سه طرفه و کیت سه پایه با سر توپ. شما در واقع می توانید بسته به نیاز خود به عنوان یک عکاس، پخش کننده یا یوتیوب بر از بین این مدل ها انتخاب کنید.

صرف نظر از انتخاب شما، همه آن ها خوش ساخت هستند و مطمئن باشید که می توانید عکس ها و کلیپ های ویدئویی خود را به پایدارترین شکل ممکن ایجاد کنید. همچنین، Manfrotto 290 دارای انتخابگر های زاویه پا است که به شما امکان می دهد، حتی به پایین ترین موقعیت ها و زاویه ها برسید.

مشخصات فنی  
جنس آلومینیوم
وزن 2.28 کیلوگرم
ارتفاع تا شده 69 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 175 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 5.6 کیلوگرم
پایه ها 3

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
حمل آسان گران است.
ارتفاع عالی
 

3. Joby GorillaPod 1K – مقرون به صرفه ترین

اگر به دنبال بهترین سه پایه برای تمرین مهارت های خود در عکاسی هستید، Joby GorillaPod 1K یک گزینه عالی برای شماست. زیرا، دارای ویژگی هایی است که نیازهای شما را رفع خواهد کرد (این سه پایه برای علاقمندان و عکاسان مبتدی که هنوز توانایی خرید سه پایه حرفه ای را ندارند، ایده آل است). بنابراین، شما می توانید آزادانه اشتیاق خود را برای ایجاد عکس و فیلم بدون هزینه های هنگفت انجام دهید.

  • اگر بودجه بسیار کمی دارید. اما می خواهید حرفه خلاقانه خود را شروع کنید، این سه پایه یک گزینه عالی است.
  • اگر فقط برای تفریح و سرگرمی عکاسی می کنید، برای شما عالی است.
  • همچنین سبک وزن و قابل حمل است که به شما امکان می دهد حتی زمانی که در خارج از منزل فعالیت هایی مانند پیاده روی و مسافرت انجام می دهید، آن را حمل و استفاده کنید.
مشخصات فنی  
جنس پلاستیک، فولاد ضد زنگ
وزن 196 کیلوگرم
حداکثر ارتفاع 25.5 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 1 کیلوگرم

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
مقرون به صرفه خیلی کوچک
ایده آل برای فضای باز
قابل حمل

4. Rhino FRHN34CVX30 – بهترین سه پایه برای حرفه ای ها

سه پایه دوربین Rhino FRHN34CVX30 بهترین ترکیب استحکام به وزن را بدون از دست دادن ثبات ارائه می دهد. با وجود این که گران‌ ترین سه‌ پایه در لیست من است. اما، خرید آن برای گرفتن بهترین عکس‌ ها و ویدئو های حرفه‌ای‌، سرمایه‌گذاری عالی است. از آنجایی که دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد، حرفه ای ها می توانند به راحتی و بدون وقفه با آن کار کنند. اگر به دنبال بهترین سه پایه حرفه ای برای استفاده برای عکاسی و ضبط ویدئو های یوتیوب هستید، این بهترین گزینه برای شماست.

  • با طراحی تاشو معکوس، بسیار قابل حمل است و هم برای عکاسی در استودیو و هم برای عکاسی در فضای باز مناسب است.
  • تنظیم خودکار زاویه پا در Rhino FRHN34CVX30 به شما این امکان را می دهد که با لمس یک دکمه زاویه پا را تغییر دهید.
  • Rhino FRHN34CVX30 همچنین یک سه پایه خوش ساخت است که می تواند تنظیمات پایداری را برای شما فراهم کند.
مشخصات فنی  
جنس فیبرکربن
وزن 2.72 کیلوگرم
حداکثر ارتفاع 174.5 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 20 کیلوگرم
پایه ها 4

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
کیفیت عالی بدون محور اصلی (ستون)
کارکرد آسان گران است.
ارتفاع رسا

5. Vanguard Veo 3+263AB – همه کاره ترین

اگر به دنبال بهترین سه پایه با ویژگی ها و عملکرد های مختلف هستید، Veo 3+ 263AB برای شما مناسب است. این یک سه پایه همه کاره است که هم محکم و هم شیک است و به دلیل تطبیق پذیری شگفت انگیزش محبوب شده است. کارکردن Veo 3+ 263AB آسان است که نه تنها برای حرفه ای ها بلکه برای مبتدیان نیز عالی است.

همچنین انعطاف پذیری شگفت انگیزی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد هر نوع عکاسی را انجام دهید. Vanguard فناوری مهندسی برتر کنترل عددی کامپیوتر (CNC) را با مواد درجه یک ترکیب می کند تا بالاترین ثبات و کیفیت را برای عکس های شما فراهم کند. همچنین می‌توانید سه پایه Veo 3+ 263AB را با حداکثر انعطاف‌پذیری به مونوپاد تبدیل کنید. بنابراین اگر به دنبال سه پایه ای هستید که کاربرد های مختلفی داشته باشد، این سه پایه قطعاً برای شما مناسب است.

مشخصات فنی  
جنس آلومینیوم
ارتفاع تا شده 75.9 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 172.4 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 14 کیلوگرم
پایه ها 3

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
حداکثر ارتفاع، عالی دارای ارتفاع خیلی طولانی (حتی تا شده)
قفل سریع پا بلند تا شده
دارای ستون وسط

6. Peak Travel Tripod – بهترین برای سفر

طراحی منحصر به فرد این سه پایه باعث شده است که آن را به راحتی جمع آوری و جدا کنید. بنابراین، هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند. مخصوص افراد خلاق (برای یوتیوبر هایی که مکان‌ ها یا رویداد های مختلف را در وبلاگ‌ هایشان نشان می‌دهند، عالی است) که معمولاً هنگام سفر عکس‌ برداری و فیلم‌ برداری می‌کنند. ثبات سطح حرفه ای، ظرفیت بار و ارتفاع زیاد را برای شما فراهم می کند که برای عکاسان حرفه ای و یوتیوبرها عالی است.

اگر شما یک هنرمند آزاد هستید که ویدیو های مسافرتی انجام می دهید، توصیه می کنم این سه پایه را خریداری کنید. به این دلیل که به شما کمک می کند تا بهترین عکس ها و لحظاتی را که باید داشته باشید را ثبت و ضبط کنید. همچنین، یک سه پایه عالی برای کاربران DSLR است. زیرا بادوام است و می توانید مطمئن باشید که دوربین شما را محکم نگه می دارد.

مشخصات فنی  
جنس آلومینیوم
وزن 1.56 کیلوگرم
ارتفاع تا شده 14 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 152.4 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 9.1 کیلوگرم
پایه ها 3

جدول نقاط ضعف و قوت را نیز بررسی کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
سر توپ کم حاشیه گران است.
کیف تلفن همراه است ارتفاع کم.
قابل حمل

7. Benro Travel Angel – سبک وزن ترین سه پایه

از آنجایی که به راحتی قابل حمل می باشد، برای استفاده در فضای باز عالی است. در نهایت، Benro Travel Angel برای عکاسان و وبلاگر ها طراحی شده است. علاوه بر پایه‌ های سه‌پایه، کیت آن شامل یک ستون میانی کوتاه، بالشتک‌ های لاستیکی و میخ‌ های فلزی است که همه آن‌ ها را می‌توان با ظاهری متفاوت تعویض کرد. همچنین یکی از پایه های سه پایه برای تطبیق پذیری بیشتر به راحتی به مونوپاد تبدیل می شود. علاوه بر این، Benro Travel Angel در مورد دوام شما را ناامید نخواهد کرد.

و از آنجایی که سبک‌ترین سه‌پایه در فهرست است، برای افراد خلاقی که هنگام مسافرت یا انجام فعالیت‌ های خارج از منزل عکاسی و کلیپ‌ های ویدئویی انجام می‌دهند، نیز گزینه‌ای عالی است.

مشخصات فنی  
جنس آلومینیوم
وزن 2.42 کیلوگرم
ارتفاع تا شده 45 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 161 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 10.14 کیلوگرم
پایه ها 4

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
کیفیت بالا ارتفاع عملیاتی کوتاه تر
عالی برای سفر عدم ثبات
حمل آسان

8. MeFoto C2350Q2K – بادوام ترین

اگر دوام یکی از اولویت های شما در انتخاب سه پایه دوربین است، MeFoto GlobeTrotter بهترین گزینه برای شماست. با خرید این سه پایه نیازی به خرید سه پایه دیگری نیست. MeFoto GlobeTrotter C2350Q2K، نه تنها بادوام است. بلکه شیک ترین سه پایه در این لیست است. این مدل دارای رنگ‌ ها و مدل‌ های متنوعی است که می‌توانید بسته به سلیقه خود یکی از آن‌ ها را انتخاب کنید. علاوه بر آن پایه‌ های MeFoto GlobeTrotter را نیز می‌توان معکوس کرد و 180 درجه به عقب تا کرد و آن را به اندازه‌ای کوچک می‌کند که بتوان تقریباً در هر مکانی آن را حمل کرد.

از دیگر ویژگی‌ های آن می‌توان به مقاومت در برابر آب و هوا و گرد و غبار نیز اشاره کرد. علی رغم این واقعیت که نسبت به سایرین گران‌تر است. اما، می‌توانید حتی اگر در خارج از منزل یا مسافرت هستید، در مدت طولانی و به‌طور یکپارچه با آن کار کنید.

مشخصات فنی  
جنس فیبرکربن
وزن 2.1 کیلوگرم
ارتفاع تا شده 41 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 165 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 12.12 کیلوگرم
پایه ها 5

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
مقرون به صرفه فقط برای دو موقعیت قابلیت تنظیم دارد.
حمل آسان حداکثر 165 سانتی متر است.
قابل استفاده به عنوان مونوپاد

9. Benro Mach3 – بهترین برای عکاسان

اگر به دنبال یک سه پایه عالی برای دوربین عکاسی خود در استودیو و فضای باز هستید، انتخاب مدل Benro Mach3 بهترین گزینه برای شماست. زیرا، با پایداری عالی ساخته شده است و برای انواع عکاسی ایده آل است.

سه پایه مدل Benro Mach3 Series 2 دارای 9X فیبر کربن، قفل های پیچشی با کارایی بالا و ریخته گری منیزیم است (با مواد پیشرفته و طراحی کلاسیک ترکیب شده است) که آن را برای عکاسی در فضای داخلی و خارجی مناسب می کند. توجه داشته باشید که سه پایه مدل Benro Mach3 Series 2، علاوه بر این که برای پشتیبانی از دوربین فشرده و سبک در نظر گرفته شده است، هر پایه آن قابل تنظیم می باشد. بنابراین، می توانید به راحتی آن را در هر موقعیتی که دوست دارید، تنظیم کنید.

اکثر عکاسان استفاده از Benro Mach3 را ترجیح می دهند. زیرا، با مواد پیشرفته و طراحی کلاسیک ترکیب شده است. همچنین سبک و جمع و جور است. بنابراین، می توانند در هر زمان و هر مکان که بخواهند از آن استفاده کنند.

مشخصات فنی  
جنس آلومینیوم
وزن 2.42 کیلوگرم
ارتفاع تا شده 60 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 167 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 8.8 کیلوگرم
قسمت پا 4

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت نقاط ضعف
مقرون به صرفه نمی توان به عنوان مونوپاد استفاده کرد.
ثبات عالی
طراحی عالی

10. Sirui NT-1005X – به هم پیوسته و جمع و جور

Sirui NT-1005X می تواند یک تجربه عکاسی پایدار و راحت را به شما ارائه دهد. زیرا، می توانید تصاویر پانوراما را بدون دردسر بگیرید. همچنین، با چرخاندن یکی از پایه‌ های آن و اتصال آن به ستون مرکزی، یک مونوپاد برای افزایش خلاقیت شما در عکاسی ورزشی، نمای نزدیک، عکس‌ های پهپاد، پیاده‌ روی و غیره در دسترس است.

Sirui NT-1005X دارای یک سطح ناهموار مقاوم در برابر سایش است که برای قفل کردن کارآمد و عملکرد ایمن‌تر در هنگام عکاسی طراحی شده است و از آنجایی که بسیار جمع و جور است و به راحتی می تواند در جیب کیف شما جا شود. علاوه بر این، برای عکاسانی که از دوربین‌ های DSLR، دوربین‌ های بدون آینه و دوربین‌ های فیلمبرداری استفاده می‌کنند، بسیار مناسب است. زیرا، طیف وسیعی از سازگاری را دارد. در آخر، همراه آن یک کیف حمل برای نگهداری و حمل و نقل ساده ارائه می شود که برای استفاده در سفر بسیار مناسب است.

مشخصات فنی  
جنس آلومینیوم
وزن 1.44 کیلوگرم
ارتفاع تا شده 36 سانتی متر
حداکثر ارتفاع 150 سانتی متر
تحمل حداکثر وزن 10.8 کیلوگرم
قسمت پا 5

به جدول زیر هم دقت کنید.

نقاط قوت
فوق العاده کوچک
با پایه های ضد لغزش
تنظیم آسان
منفی
اسلاید کوتاهتر
بدون دمپر مستقل

سخن پایانی

توجه داشته باشید که Manfrotto 190XPro4 همچنان بهترین سه پایه دوربین برای عکاسی است و سه پایه های Tripod Peak Travel و Benro Travel Angel ، برای استفاده در خارج از منزل و یا سفر مناسب هستند (هر دو آن ها سبک و جمع و جور هستند. این حمل آن ها را آسان می کند و برای عکاسی در فضای باز و ویدئو های مسافرتی ایده آل است). همچنین، سه پایه MeFoto C2350Q2K بادوام ترین آن ها است و برای عکاسان یا یوتیوب دارانی که از دوربین های سنگین استفاده می کنند، عالی است.

منبع: سایت کانن

دکمه بازگشت به بالا