فرهنگ و هنر

بهترین برندهای دوربین عکاسی

خرید دوربین عکاسی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که برای این حرفه مورد نیاز است ، با توجه به فاکتورهای مختلفی انجام می‌شود. برای خرید یک دوربین تصویربرداری مناسب، بایستی حداقل اطلاعات کافی در رابطه با قابلیت‌ها و ویژگی‌های این تجهیزات را بدانید. در این مقاله با ما همراه باشید تا راجع به راهنمای خرید دوربین‌های عکاسی مطالب مفیدی را بیان کنیم.

دوربین عکاسی و کاربردهای آن

امروزه عکاسی یکی از حرفه‌های محبوب در زمینه مشاغل هنری است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد؛ اما برای این حرفه، پیش‌نیازهایی وجود دارد که اگر تحصیلات آکادمیک آن را در نظر نگیریم، می‌توان دوربین عکاسی را مهم‌ترین وسیله برای این کار دانست.

امروزه از دوربین‌ های عکاسی در بسیاری از زمینه‌ها به‌صورت تخصصی استفاده می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به ثبت وقایع اجتماعی ازجمله ازدواج، جشن‌ها، صنعت تبلیغات از جمله مجلات و نمایشگاه‌های عکس، مطبوعات و روزنامه‌ها، مد و عکس‌برداری برای مجلات این حوزه، کاربردهای صنعتی و تجاری برای تبلیغات یک محصول، پزشکی و … اشاره نمود.

راهنمای خرید دوربین عکاسی

حال که به اهمیت استفاده از این وسیله در حرفه عکاسی پی بردید، لازم است حتما اقدام به خرید دوربین عکاسی از مکث شاپ نمایید چرا که برند معتبری در زمینه فروش دوربین های عکاسی است؛ اما مهم تر از همه برای خرید دوربین عکاسی فاکتورها و نکاتی باید در نظر گرفته شود. برای پاسخ به این پرسش، در اولین گام باید به معرفی انواع دوربین‌های عکاسی بپردازیم که عبارتند از:

  • کامپکت خانگی: این نوع دوربین‌ها، به‌عنوان ارزان‌ترین نوع دوربین‌های عکاسی در بازار شناخته می‌شوند که برای خرید دوربین عکاسی ارزان از این مدل دوربین‌ها استفاده کنید. قابلیت حمل بالا و قیمت پایین، مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های عکاسی کامپکت خانگی است.
  • سوپر زوم کامپکت: این دسته از دوربین‌ها اجازه زوم بیشتر و قابلیت زوم اپتیکال را به کاربران خود می‌دهد که می‌تواند برای کسانی که تمایل به عکاسی در سفر دارند، بسیار مناسب باشد.
  • DSLR: ممکن است نام این نوع دوربین‌ها را نیز شنیده باشید. دوربین‌های DSLR، نمونه‌های مدرن دوربین‌های SLR هستند که قابلیت‌های مختلفی نسبت به سایر دوربین‌ها دارند و ازجمله آن می‌توان به ویژگی تعویض لنز، فوکوس خودکار، استفاده از حسگرهای دیجیتالی و … اشاره نمود.

از دیگر مدل‌های دوربین مداربسته می‌توان به:

  • SLR
  • کامپکت پیشرفته
  • مدیوم و لارج فرمت
  • بدون آینه

فاکتورهای مهم در خرید دوربین عکاسی

حال لازم است برای خرید دوربین عکاسی، فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. این عوامل چه در خرید دوربین عکاسی دست ‌دوم و نو بسیار مهم هستند که عبارتند از:

  • رزولوشن تصاویر: اولین مشخصه‌ای که در خرید دوربین عکاسی باید به آن توجه داشته باشید، دقت حسگر این تجهیزات است که هرچقدر مقدار آن به مگا پیکسل بیشتر باشد، کیفیت بالاتری را ارائه می‌کند.
  • اندازه سنسور: سنسور به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزای یک دوربین عکاسی، هرچقدر اندازه بزرگ‌تری داشته باشد، خروجی کار را باکیفیت بالاتر و با نویز کمتری ارائه می‌کند.
  • قیمت دوربین عکاسی: برای خرید دوربین عکاسی، لازم است با توجه به سطح انتظاری که خروجی آن دارید، هزینه بالاتری را پرداخت کنید. به‌طورکلی می‌توان دوربین‌ها را ازنظر قیمتی که دارند، به سه دسته حرفه‌ای، معمولی و آماتور تقسیم بندی نمود.

فاکتورهای دیگر برای خرید دوربین عکاسی

برای خرید دوربین عکاسی باکیفیت، المان‌های مهم دیگری نیز وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لنز دوربین: برای خرید دوربین‌های تصویربرداری به این نکته توجه کنید که دوربین‌ها در حالت کلی به دو نوع دوربین‌های با لنز قابل تعویض و ثابت تقسیم می‌شوند. لنزهای دوربین به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت تخصصی‌تر، عکس‌برداری کنید و دامنه بیشتری از فضا را با توجه به فاصله کانونی، پوشش دهید.
  • فوکوس: از آنجایی که فوکوس یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده در افزایش کیفیت تصویر خروجی است، باید به این نکته توجه کنید که دوربین موردنظر، قابلیت فوکوس خودکار و دستی را داشته باشد.
  • تنظیمات دستی: این ویژگی را می‌توان برای کسانی که به‌طور حرفه‌ای‌تر، عکاسی را دنبال می‌کنند، فاکتور مهم دیگری در خرید دوربین عکاسی دانست که امکان تنظیم ویژگی‌های عکس‌برداری دوربین ازجمله اندازه دیافراگم، ISO، سرعت شاتر، تراز سفیدی و … را برای کاربر فراهم می‌کند.

بهترین برندهای دوربین عکاسی

همواره زمانی که قصد خرید یک محصول را داریم، یکی از عوامل مهمی که در نظر گرفته می‌شود، شرکت و برند سازنده محصول است. این مسئله برای دوربین‌های عکاسی نیز صدق می‌کند و در این رابطه باید گفت:

  • شرکت‌های سازنده دوربین عکاسی شامل برندهای کانن، نیکون، سامسونگ، گوپرو، سونی، فوجی فیلم، پاناسونیک، دی جی آن، اکن، پولاروید و … می‌شود.
  • پرفروش‌ترین برندهایی که تقاضای بیشتری برای محصولات تصویربرداری آن‌ها در بازار ایران وجود دارد، شامل کانن، نیکون، سامسونگ و سونی هست.
  • یکی از بهترین برندهایی که می‌توان برای دوربین‌های عکاسی در نظر گرفت، برند کانن و نیکون است؛ زیرا خرید دوربین عکاسی کانن از فروشگاه مکث شاپ و نیکون می‌تواند با توجه به سابقه خوب این کمپانی‌ها، کیفیت بالا، تنوع محصولات و لوازم جانبی گزینه بسیار مناسبی باشد.

نحوه خرید دوربین عکاسی

سایت های مختلفی در زمینه خرید و فروش دوربین عکاسی فعالیت دارند که یکی از بهترین و با سابقه ترین سایت ها فروشگاه اینترنتی https://max-shop.ir می‌باشد که در چند سال گذشته توانسته رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند چرا که از نظر پشتیبانی محصول، مشاوره رایگان، قیمت های ارزان و تنوع محصول بالا و مهم تر از همه ضمانت خرید دوربین عکاسی به همراه امکان شرایط اقساطی از این فروشگاه توانسته علاقه‌ مندان به حوزه عکاسی را به خودش جذب کند.

https://vigiato.net/p/165722

 

 

دکمه بازگشت به بالا