عمومی

۳۵ درصد از نوآموزان شهری استان سنجش نشده اند

با آغاز “سنجش و برنامه” نوآموزان از اسفند سال گذشته ۳۵ درصد از خانواده های نوآموزان شهری استان تاکنون برای سنجش در سامانه نام نویسی نکردند.

۳۵ درصد از نوآموزان شهری استان سنجش نشده اندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان با اشاره به اینکه نوآموزان عشایر، مناطق سخت گر و حاشیه ای استان سنجش آنها انجام شد گفت: ۳۵ درصد از نوآموزان در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت تاکنون برای سنجش در سامانه ثبت نکرده اند.
حسین دولت دوست با اشاره به شیوه ثبت نام والدین افزود: با ورود به سامانه سنجش دانش آموزان my.medu.ir و ثبت مشخصات و احراز هویت، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه می کنند.

وی نوآموزان هدف را بیش از ۱۵ هزار نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد تاکنون بیش از ۶۵ درصد در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد حدود ۵۰ درصد ارزیابی و سنجش آنها انجام گرفت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی با اشاره به اینکه یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان داشتن کارت سلامت، برگه سنجش و گواهی پایان پیش‌دبستانی است گفت: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی،آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دولت دوست تاکید کرد: همه نوآموزانی که در سال جاری متقاضی ثبت نام کلاس اول هستند لازم است سنجش و ارزیابی آنها انجام شود چرا که بدون سنجش ثبت نام و خدمات رسانی آموزشی برای آنها مشکل می شود.

وی از خانواده های نوآموزان خواست با توجه به پایان سنجش نوآموزان تا پایان خرداد، هر چه سریعتر برای دریافت نوبت و انجام سنجش نوآموزان اقدام کنند.

دکمه بازگشت به بالا