عمومیکسب و کار ایرانی

گن ساعت شنی برای چی خوبه؟

امروزه افراد بسیاری از انواع گن ساعت شنی جهت فرم دادن به کمرشان و داشتن ظاهری جذاب استفاده می‌کنند. این گن‌ها در واقع یک نوع کرست هستند که در طول زمان تغییراتی پیدا کرده و پیچیده‌تر شده‌اند. امروزه استقبال بانوان از پوشیدن گن ساعت شنی، تا حدود قابل توجهی به دلیل وجود رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و انتشار عکس افراد معروف شدت گرفته است.

گن ساعت شنی چیست؟

گن‌ها حداقل برای پانصد سال است که توسط بانوان استفاده می‌شوند و امروزه نیز مورد استقبال افراد بسیاری است؛ مخصوصا که طراحان پوشاک به صورت مداوم در حال طراحی سبک‌ها و مدل‌های جدیدی هستند. گن‌ها یک نوع لباس زیر هستند که از پارچه‌ای ضخیم و چند میله آهنی انعطاف پذیر ساخته شده‌اند؛ جنس گن‌ها معمولا لاتکس و دلیل وجود میله‌ها، استحکام آن است.

گن‌ها معمولا برای کمر طراحی شده‌اند و معمولا توسط بند یا چند قزن بسته می‌شوند. گن بعد از جراحی شکم تنگ و محکم هستند و وظیفه اصلی آن‌ها این است که حجم بدن شما را از زیر سینه تا باسن فشرده کرده و فرمی همچون ساعت شنی به بدن شما بدهد؛ در نتیجه سینه و باسن ظاهر برجسته‌تری به خود می‌گیرد. گن ساعت شنی اصل کلمبیا ۲۵ فنره یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار بوده که به شما کمک می‌کند به فرم اندم دلخواه خود برسید.

در هنگام خرید گن ساعت شنی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • انتخاب رنگ مناسب
  • انتخاب سایز درست گن ساعت شنی
  • دقت به جنس و قابلیت شست‌وشو
  • مدل و نحوه بستن آن

انواع گن ساعت شنی

گن‌ها مدل‌های مختلفی دارند که بر اساس نوع استفاده و سلیقه خود می‌توانید مدل دلخواه را انتخاب کنید.

گن بنددار

بعضی از گن‌ها بندی بوده و توسط بند کشیده و فیت می‌شوند؛ به این مدل گن، کرست نیز گفته می‌شود. گن‌های بنددار هم به صورت جداگانه قابل استفاده می‌باشند و هم در برخی از لباس‌های مجلسی مثل لباس عروس به صورت توکار دوخته می‌شوند تا استایل شیک‌تری به لباس بدهند.

گن بنددار

این گن‌ها مثل یک جلیقه پوشیده می‌شوند و در قسمت روی کمر و شکم توسط قزن بسته می‌شوند.

گن‌های ساعت شنی ۶ قزنه

این گن‌ها دارای شش قزن بوده و شما با توجه به اندازه خود و مقداری که می‌خواهید گن را سفت کنید می‌توانید آن‌ها را تنظیم کرده و ببندید. بعضی از مدل‌های گن ۶ قزنه یک لایه زیپ‌دار هم روی خود دارد که سبب می‌شود قزن‌ها در زیر لباس شما ایجاد برجستگی نکنند.

گن‌های ساعت شنی چسبی

این گن‌ها غالبا نسبت به گن‌های دیگر کوتاه‌تر بوده و بیشتر روی قسمت کمر را می‌پوشانند و توسط یک کش چسبی فیت می‌شوند.

مزایای استفاده از گن ساعت شنی چیست؟

فرم ساعت شنی

پوشیدن گن‌ها سبب تغییر شکل فرم بالاتنه شما می‌شوند؛ اما بنا بر بعضی نظریات، گفته می‌شود که پوشیدن گن‌های ساعت شنی به صورت روزانه، به تدریج موجب تغییر شکل همیشگی فرم بدن شما شده و حالت کمر را تغییر می‌دهد. اما باید بدانید که به گفته وبلاگ انجمن جراحی زیبایی در آمریکا، گن‌های ساعت شنی شکل بدن شما را به صورت دائمی تغییر نمی‌دهند، حتی اگر در دراز مدت از آن‌ها استفاده کنید.

کاهش وزن

ممکن است که شما با استفاده مداوم از گن‌ها، مقداری از وزن خود را از دست بدهید؛ اما این اتفاق کاملا موقتی است و به احتمال زیاد به خاطر از دست دادن مایعات از طریق تعریق بوده و دلیل آن به هیچ وجه از دست دادن چربی نیست. همچنین ممکن است در زمان پوشیدن گن‌ها، غذای کمتری بخورید؛ اما فقط به این خاطر که معده شما فشرده شده است.

کاهش اشتها

شما می‌توانید گن‌های ساعت شنی را به عنوان یک پوشاک زنانه بپوشید؛ آن را زیاد سفت نکنید و در آن احساس راحتی کنید. همچنین می‌توانید از گن به عنوان یک فرم دهنده بدن در مراسم‌های خاص نظیر عروسی یا مهمانی‌ها زیر لباس خود استفاده کنید و یا به عنوان یک کمربند در استایل خود از آن بهره بگیرید.

انواع مختلف گن ساعت شنی

این محصول انواع مختلفی دارد که تاثیر گن ساعت شنی برای هر فرد بر اساس فرم بدن او و نوع گن باید انتخاب شود.

    گن ساعت شنی تحریک الکتریکی

این لوازم جانبی لاغری به تقویت بدن و ساخت عضلات شکم کمک می کند. اما در این نوع برای تاثیر گن ساعت شنی باید فعالیت بدنی داشته باشید. همچنین به طور منظم و در همان زمان یک رژیم غذایی متعادل را اتخاذ کنید. این کمربند برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است. الکترودهای نصب شده در آن، حتی زمانی که شما در حال استراحت هستید، بر عضلات کار می کنند. این نوع کمربند گزینه های مختلفی را ارائه می دهد که به همه اجازه می دهد عضلات شکم خود را با سرعتی که می خواهند تحریک کنند.

استفاده از گن تحریک الکتریکی آسان است. پس از قرار گرفتن تسمه و الکترودها، تنها کاری که باید انجام دهید تنظیم شدت است. با استفاده منظم، نتایج و تاثیر گن ساعت شنی به سرعت قابل مشاهده است. همچنین به یاد داشته باشید که پوشیدن این کمربند را با یک سبک زندگی سالم همراه سازید. از این نوع کمربند می توان برای شکم، باسن، ران و کمر استفاده کرد. مهم است که برای تاثیر گن ساعت شنی سطح مناسبی از شدت را انتخاب کنید.

    گن ساعت شنی تعریق

همان طور که از نامش پیداست، این نوع کمربند با تحریک تعریق به مصرف کننده کمک می کند آب بدن خود را از دست بدهد. کمربند تعریق که اغلب از نئوپرن ساخته می شود، باید به طور منظم، در حین تمرین یا زمانی که در حالت استراحت هستید، بسته شود. آقایان نیز میتوانند از گن مردانه قزن دار مخصوص خودشان استفاده کنند.

به لطف اثر سونا، دمای بدن را افزایش می دهد، شکم را گرم کرده و آب اضافی را تخلیه می کند. این گن به تقویت عضلات شکم و باریک شدن کمر کمک می کند و توده چربی شکم را از بین می برد. این مدل برای افرادی که می خواهند چربی پهلو را کم کنند جالب است. با این اوصاف، برای زنان باردار و همچنین افرادی که از آسیب شناسی یا اختلالات مختلف در معده رنج می برند توصیه نمی شود. شما برای تاثیر گن ساعت شنی تعریق می توانید آن را هر روز ببندید.

    گن ساعت شنی ویبره

این نوع کمربند با ارتعاش ماهیچه های معده، چربی های شکم را آب می کند. گن لاغری ارتعاشی دارای یک مزیت دوگانه است: احساس گرما را ایجاد کرده که گردش خون را تقویت می کند و ارتعاشاتی که باعث تحریک شکم می شود.

این برای افرادی در نظر گرفته شده است که می خواهند شکم خود را تغییر دهند و فرم بدن خود را اصلاح کنند. مانند کمربند تحریک الکتریکی، این نوع کمربند را می توان به طور منظم برای شکم، ران، باسن و پشت استفاده کرد. در مورد مدت زمان تاثیر گن ساعت شنی، توصیه می شود به آرامی شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. اما سوالی که ممکن است برای شما مطرح شده باشد این است که نحوه کار گن ساعت شنی به چه صورت است. در ادامه به این موضوع پرداخته شده است.

گن ساعت شنی چگونه عمل می کند؟

اگر درون بدن خود را مانند محتویات داخل یک لوله خمیر دندان تصور کنید، به راحتی می توانید تصور کنید که اگر به وسط لوله فشار وارد کنید چه اتفاقی می افتد: مقداری از خمیر دندان به سمت بالای لوله می رود و مقداری دیگر به سمت پایین لوله می رود. در زمان استفاده از گن ساعت شنی چیزی مشابه با خمیر دندان در اندام های داخلی شما اتفاق می افتد. فشردن بدن توسط این گن فشار را در وسط حفره شکم افزایش می دهد و به کف لگن و دیافراگم وارد می کند.بر یان اساس اندام های شما جابجا می شوند و فرم بدن دلخواه شما به دست می آید.

آیا گن ساعت شنی لاغر می کند؟

اما تاثیر گن ساعت شنی برای لاغری به چه نحو است؟ هنگامی که گن ساعت شنی پوشیده می شود، خوردن مقدار زیادی از غذا برای فرد مشکل خواهد بود. با این حال، درک این نکته مهم است که این گن های ساعت شنی نمی توانند به تنهایی به کاهش وزن کمک کنند. آن ها فقط مقدار غذایی را که مصرف می کنید محدود می کنند. همچنین برخی از انواع آن باعث نمی شوند بدن شما چربی بسوزاند. در واقع ها این کمربندها باعث توزیع مجدد چربی ها و اندام ها در تنه می شوند تا شکل ساعت شنی به بدن شما بدهند.

چربي سوزي گن ساعت شنی خوبه؟

در مورد تاثیر گن ساعت شنی در کوتاه مدت باید گفت که با فشردن شکم، کمربند به وضوح کمر را باریک می کند. به لطف این لوازم جانبی، به نظر می رسد که دور کمر  کاهش چشمگیری می یابد. اما  نتایج عمل دوم کمربند لاغری در طولانی مدت دیده می شود. در این زمینه باید گفت که افراط هرگز خوب نیست – مانند همه چیز در زندگی، اعتدال کلید موفقیت است.

اگر گن خود را بیش از حد طولانی بپوشید، نه تنها باعث درد شما می شود، بلکه ممکن است به اندام های داخلی شما آسیب برساند و باعث اختلالات روانی جدی مانند بدشکلی بدن شود. به همین دلیل است که همیشه باید دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و مطمئن شوید که استراحت لازم در زمان استفاده از آن را دارید. اگر به فکر لاغری بازوهای خود هستید میتوانید از گن لاغری بازو استفاده کنید.

تاثیر گن ساعت شنی در لاغری

همان گونه که اشاره شد، این گن شبیه یک کمربند الاستیک بزرگ است. ایده این است که، با پوشیدن مداوم برای مدت زمان طولانی، قسمت میانی بدن شما شکل کوچک تری به دست بیاورد. بنابراین، ظاهر ساعت شنی را ایجاد می کند. دکتر متیو شولمن، جراح پلاستیک دارای گواهی هیئت مدیره و خالق دفتر بوتیک خود ، تاکید می کند: «مطمئنا حقیقتی وجود دارد که این ها کار می کنند، اما باید بدانید که چگونه کار می کنند . فشار وارد شده توسط گن ساعت شنی باعث خم شدن دنده ها و همچنین فشردن اندام های داخلی می شود. به این ترتیب بدن لاغرتر و منحنی‌تر به نظر می‌رسد.»

دکمه بازگشت به بالا